Virus Macissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Virus Macissa
Viesti Kirjoittaja skaistinen »
Olen välillä löytänyt laajennukset kansiosta viruksen nimeltä 666. Onko tämä kuinka vaarallinen?
Olen poistanut sen ja se ilmestyy jossain vaiheessa aina takaisin. Saattaa mennä kuukausi ennenkuin se taas ilmestyy. Koneeni rupeaa aina kaatuilemaan kun se ilmestyy.
Onko tietoa miten siitä pääsis eroon?
Minulla on Norton Antivirus mutta se ei löytänyt virusta.
Olen poistanut sen ja se ilmestyy jossain vaiheessa aina takaisin. Saattaa mennä kuukausi ennenkuin se taas ilmestyy. Koneeni rupeaa aina kaatuilemaan kun se ilmestyy.
Onko tietoa miten siitä pääsis eroon?
Minulla on Norton Antivirus mutta se ei löytänyt virusta.
-
Re: Virus Macissa
Viesti Kirjoittaja Jezze »
No ei kai se sit tana mikää virus oo? älä tana trollaa...
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja GeeKuus »
Käyttiksesi ilmeisesti OS 9 ? Vai ovatko nekin virusvapaita kuten OS X?
Äläs Jezze vielä mistään peikoista puhu, käy vielä sekin päivä kun legendaarinen OS X saa ensimmäisen oikean viruksensa. :/
Äläs Jezze vielä mistään peikoista puhu, käy vielä sekin päivä kun legendaarinen OS X saa ensimmäisen oikean viruksensa. :/
-
-
Viesti Kirjoittaja phale »
Opetellaan käyttämään sitä Googlea, luulisi tuolta jotain löytyvän: Google mac+virus+666
Joskus OS 7.5:ssä muistelen laittaneeni jonnekin järjestelmäkansioon tuonnimisen tyhjän tiedoston viruksen estämiseksi, en tosin tiedä toimiiko se oikeasti.
Joskus OS 7.5:ssä muistelen laittaneeni jonnekin järjestelmäkansioon tuonnimisen tyhjän tiedoston viruksen estämiseksi, en tosin tiedä toimiiko se oikeasti.
-
-
Viesti Kirjoittaja mukkala »
Ainoa kerran kun minulla on ollut Macissä virus (käyttöjärjestelmä oli muistaakseni 7.5) johti siihen, että jouduin tyhjentämään koko koneen ja laitoin käyttöjärjestelmän uudelleen. Sitä ennen taltioin tietenkin kaikki tiedostoni ja ohjelmat. Yritin ensin kaikilla muilla tempuilla viruksen poistamista, mutta käyttöjärjestelmän uudelleenasentaminen oli ainoa, joka auttoi.
Pekka Mukkala
Pekka Mukkala
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä en kyllä enää muista, miten noita Mac viruksia poisteltiin. Viimeksi olen tainnut elävän viruksen tavata, olikos se 1991...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Tänä päivänä taitaa olla suurempi vaiva löytää jostain tuollainen vanha virus kuin poistaa se. Onneksi 

Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja Torsten »
Download.comissa tais olla joku vanha ohjelma tuolle..
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mulla löytyy SimCityn originaali levykkeillä levinnyt virus 90-luvun alusta. Pitäisköhän se pistää syväjäädytykseen talteen jälkipolville?;-)
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Mullakin olis Disinfectant virustorjuntasofta vuodelta -92. Ajattelin säästää sen korpulla ikuisesti. :-D
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Oon ihan varma, että jos OS X:lle joku mulkero viruksen vielä joskus vääntää, ryntää osa macisteista ensimmäisenä selittämään, että "ei se ole virus, vaan blaa blaa"..
Ihan niinkuin olisi paskan väliä käyttäjälle PC:lläkään, onko kulloinenkin haittaohjelma nyt virus, mato, troijalainen tai muuten vaan kaikkea deletoiva skripti, tai mikä hyvänsä.
Ihan niinkuin olisi paskan väliä käyttäjälle PC:lläkään, onko kulloinenkin haittaohjelma nyt virus, mato, troijalainen tai muuten vaan kaikkea deletoiva skripti, tai mikä hyvänsä.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, onhan se varmaa, että joku senkin vielä kirjoittaa. Ja kai sitä on kaikenlaisia selittäjiä Mac käyttäjissäkin. Mutta älä ota tähänastisia kokemuksia oletuksesi pohjaksi. Tähän asti ne, jotka ovat selittäneet, että "ei ole virus" ovat olleet oikeassa.
Mutta eihän PC haittaohjelmista kukaan kerkiä lukua pitämään, eikös just julkaistu tieto, että tänä vuonna on ilmestynyt 5000 uutta.
Mutta eihän PC haittaohjelmista kukaan kerkiä lukua pitämään, eikös just julkaistu tieto, että tänä vuonna on ilmestynyt 5000 uutta.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Kauan kestää tällä menolla että OsX viruksia on 50000 niinkuin windovssille 

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka