HEI
Olen kirjoittanut teksturilla "asiakirjoja" ja sen jälkeen polttanut ne cd:lle. Omalla koneella näyttäisi että todella olen polttanut ne cd:lle, mutta muualla tulostaessani en ole löytänyt niitä enää mistään. Olen ollut mac:lla silloin. Liittyykö asia jotenkin kun cd:n ottaa ulos kone kysyy että poltetaanko cd? Olen vastannut kyllä, koska ilman polttoa en näe tiedostoja tallentamisen jälkeen omalla koneellakaan.
Olen polttanut tiedostoja re-writable cd:lle, mutta siitä huolimatta niille ei ole voinut tallentaa kuin kerran. Samoin kävi kuvia tallentaessa. Cd:lle tallentui yksi kuva ja sitten ei enempää. Eli miten toimia oikein? Myös kuva-asiassa???
CD:n polttaminen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: CD:n polttaminen
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Juu, pitää vastata kyllä.Liittyykö asia jotenkin kun cd:n ottaa ulos kone kysyy että poltetaanko cd? Olen vastannut kyllä, koska ilman polttoa en näe tiedostoja tallentamisen jälkeen omalla koneellakaan.
Olen polttanut tiedostoja re-writable cd:lle...
ReWritable CD:issä on se homma että ne eivät pyöri vanhemmilla koneilla eli jos tämä Mac jolla olet yrittänyt niitä katsella ei ole kuvia näyttänyt, tarkoittaa se sitä että koneessa on liian vanha asema. Pystytkö laittamaan koneen mallin alle niin voisi vähän tsiigailla asiaa?
Oletko tyhjentänyt levyn ennen seuraavaa polttoa? RW-levyt pitää tyhjentää, jotta niille voisi polttaa uudelleen (olettaen että ne ovat täynnä )...mutta siitä huolimatta niille ei ole voinut tallentaa kuin kerran. Samoin kävi kuvia tallentaessa. Cd:lle tallentui yksi kuva ja sitten ei enempää.
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Ei nyt ihan noinkaan. Olisi saattanut kuolla formaatti aika nopeasti pois jos se noin toimisi. Sehän toimii (/pitäisi toimia) kuten kovo, mutta sen pois ottaminen kestää hieman. Levy pitää vain formatoida RW-levyksi ennen kuin alkaa siirtämään dataa sinne.RW-levyt pitää tyhjentää, jotta niille voisi polttaa uudelleen (olettaen että ne ovat täynnä )
Oletko polttanut sessio-poltolla (= normaalille cd:lle voi polttaa useammin kuin kerran) cd:lle mitään "asiakirjojen jälkeen? Muutaman kerran olen tehnyt vastaavan virheen (vanhoilla polttavilla cd-asemilla) ja käynyt hirveän urakan että olen saanut ensiksi poltetut näkyviin. Toinen vaikuttava asia voi olla että jos olet polttanut rw:lle niin vanhemmat (kenties uudemmatkin) vain polttavat cd-asemat eivät osaa lukea niitä levyjä.Olen kirjoittanut teksturilla "asiakirjoja" ja sen jälkeen polttanut ne cd:lle. Omalla koneella näyttäisi että todella olen polttanut ne cd:lle, mutta muualla tulostaessani en ole löytänyt niitä enää mistään.
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja maria »
Mun kone on uusi, powerbook G4 ja olen taas yrittänyt avata cd:tä vanhalla koneella. En tiedä, kuinka vanha tai malli ym ei hajuakaan. Väri taitaa olla musta eikä oo kannettava.
En usko, että cd:t on ollu täynnä. Yksi kuva ei voi täyttää koko cd:tä.
En usko, että cd:t on ollu täynnä. Yksi kuva ei voi täyttää koko cd:tä.
-
Viesti Kirjoittaja maria »
Miten levy formatoidaan? Miksi kerran onnistuin polttamaan ja löysin sen vanhalla koneella??
Sessiopoltoista; Olen polttanut cd:lle kerran enkä toista kertaa saanut cd:lle enää mitään. Kerran tallenti yhden kuvan ja sit ei enää. Enkä myöskään näitä "asiakirja" tiedostoja kuin aina vaan kerran.
Voi kyllä olla et se vanha mac ei pysty lukemaan näitä uusia juttuja cd:ltä ollenkaan. Kerran se tosiaan onnistui, mut ehkä koneessa sit on tapahtunut jotain. Jos siihen on säädetty jotain tms. Siis en ole hankkinut tulostinta ja käyn tulostamassa kirjakaapelin (=kirjaston) mac:lla. Tai tarkoitus oli ainakin.
Sessiopoltoista; Olen polttanut cd:lle kerran enkä toista kertaa saanut cd:lle enää mitään. Kerran tallenti yhden kuvan ja sit ei enää. Enkä myöskään näitä "asiakirja" tiedostoja kuin aina vaan kerran.
Voi kyllä olla et se vanha mac ei pysty lukemaan näitä uusia juttuja cd:ltä ollenkaan. Kerran se tosiaan onnistui, mut ehkä koneessa sit on tapahtunut jotain. Jos siihen on säädetty jotain tms. Siis en ole hankkinut tulostinta ja käyn tulostamassa kirjakaapelin (=kirjaston) mac:lla. Tai tarkoitus oli ainakin.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
OS X käsittelee CD-RW-levyjä siten että jos sinne jotain polttaa (tapahtuu siis kun levy poistetaan koneesta), "päättelee" kone levyn automaattisesti, eli se on täynnä.
Levy pitää tyhjentää Levytyökalulla (Ohjelmat/Lisäohjelmat/Levytyökalu) ennenkuin sille voidaan taas polttaa.
Ps. Sessioiden poltto onnistuu joko tekemällä poltettavasta filestä ensin levytiedosto, ja polttamalla se levytyökalulla, tai vaihtoehtoisesti käyttämällä vaikkapa Toastia.
Levy pitää tyhjentää Levytyökalulla (Ohjelmat/Lisäohjelmat/Levytyökalu) ennenkuin sille voidaan taas polttaa.
Ps. Sessioiden poltto onnistuu joko tekemällä poltettavasta filestä ensin levytiedosto, ja polttamalla se levytyökalulla, tai vaihtoehtoisesti käyttämällä vaikkapa Toastia.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka