Täällä on kehuttu kuinka vakaa osx on, mutta minä lienee saanut maanantai kappaleen, koska oma koneeni ei tunnu ollenkaan vakaalta. ( kerroin tuolla toisellapuolella (laitteisto)latausongelmasta, mutta ongelmat tuntuvat vain jatkuvan) Mikähän on vikana kun kone yhtäkkiä heittää ruudulle tekstiä (system failure......) eikä konetta saa käyntiin kuin sammuttamalla ensin.
Testilevyke ei antanut mitään virheilmoituksia.
Kone on PowerBook G4 1,33MHz muistia 768
Järjestelmä ongelmia
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Järjestelmä ongelmia
Viesti Kirjoittaja Jorma »
-
Re: Järjestelmä ongelmia
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Voisiko kyseessä olla virheellinen/vääränlainen muistikampa? Niillä on yleensä tapana aiheuttaa epilepsiaa koneille. Oletko asentanut sen itse vai oliko valmiiksi asennettu?
Oletko KLONKannut ajanut MacJanitoria/Cocktailia?
Laita myös virheilmoitus kokonaisuudessaan niin siitä selviää syvemmin mistä on kyse.
Oletko KLONKannut ajanut MacJanitoria/Cocktailia?
Laita myös virheilmoitus kokonaisuudessaan niin siitä selviää syvemmin mistä on kyse.
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja Jorma »
Mitenkä minä sen virheilmoituksen saan kopioitua, kun kone kerran on jumissa? On hirveän hidasta kirjoittaa sitä satojen merkkien pituista rämpsyä, joka näytöllä on (on niinpaljon kirjaimia ja numeroita "sekaisin") Toisekseen, en tiedä milloin se iskee uudestaan, sillä en kopioinut sitä talteen käsin, enkä huomannut digikameralla ottaa kuvaa.
Muisti on asennettu myyjän toimesta, ei ole applen muistia, joten vika lienee sylttytehtaalla.
Ps. olen uusi OS10,3 käyttäjä, joten en vielä hallitse koneen kaikkia ominaisuuksia.
Muisti on asennettu myyjän toimesta, ei ole applen muistia, joten vika lienee sylttytehtaalla.
Ps. olen uusi OS10,3 käyttäjä, joten en vielä hallitse koneen kaikkia ominaisuuksia.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sun konees lienee alle vuoden ikäinen eli otapas yhteyttä Applen tekniseen tukeen. Siis jos tekee tuota useammin kuin kerran ja olet ajanut Hardware testin.
Ja kokeile käyttää konetta myös ilman tuota lisämuistipalikkaa, sillä noi on yleisimmin muistiongelmia.
Ja kokeile käyttää konetta myös ilman tuota lisämuistipalikkaa, sillä noi on yleisimmin muistiongelmia.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja koomatooma »
Joo, mulla on ihan sama juttu. kone on Powerbook G4 12", muistia 768mt ja usb-muisti palikka on Sandiskin. kone on muutaman kuukauden vanha, eli toisin sanoen uusi.
kone senkun kaatuu eli jähmettyy koko masiina, eikä edes suostu välillä sammumaan, vaikka mitä tekisi.
Usb-muisti on kiinni pitkänkin aikaa koneessa, kun esim sinne talletettaessa jotain, kone kaatuu kuin vanha pc.
Olen miettinyt juuri samaa muistionkelmaa. onko muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi palikka?
kone senkun kaatuu eli jähmettyy koko masiina, eikä edes suostu välillä sammumaan, vaikka mitä tekisi.
Usb-muisti on kiinni pitkänkin aikaa koneessa, kun esim sinne talletettaessa jotain, kone kaatuu kuin vanha pc.
Olen miettinyt juuri samaa muistionkelmaa. onko muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi palikka?
IMac Core Duo 20"
PowerBook 12"
PowerBook 12"
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka