Olen kytkenyt Epson USB mustesuihkutulostimen uuteen iMacciin. Yritin asentaa sitä Kirjoittimen asennustyökalulla. Mutta kirjoitin ei tule näkyviin Epson USB kirjoitinluetteloon.
Kun vaihdan kirjoitinluettelon liittimeksi pelkän USB:n, kirjoittimen nimi näkyy, mutta ikkunassa lukee ettei ohjainta ole asennettu. Vaikka miten klikkaisi, asennustyökalu ei asenna ajuria, joka on myös asennettu suoraan Epsonin CD:ltä.
Levyn oikeudet on korjattu. Missä lienee vika?
Kirjoitinajuri ei asennu
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kirjoitinajuri ei asennu
Viesti Kirjoittaja junior »
-
Re: Kirjoitinajuri ei asennu
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Koetas hakea epsonin sivuilta, jos vaikka olis tuoreempi ajuri siellä. Ja jos vaikka toimis.
Ai niin, mulla oli eilen mielenkiintoinen kokemus kun asensin Lexmarkin E232:n ajurin. Se kyllä löytyi USB:stä, mutta itse tuon mallin PPD ei tullut listalle. Asentaja kun oli kopioinut sen en.lproj kansioon eikä fi.lproj kansioon. No, minä tein siitä kopion oikeaan paikkaan ja johan löytyi. Täytyykin muistaa kertoa Lexmarkin tuelle huomenna.
Ai niin, mulla oli eilen mielenkiintoinen kokemus kun asensin Lexmarkin E232:n ajurin. Se kyllä löytyi USB:stä, mutta itse tuon mallin PPD ei tullut listalle. Asentaja kun oli kopioinut sen en.lproj kansioon eikä fi.lproj kansioon. No, minä tein siitä kopion oikeaan paikkaan ja johan löytyi. Täytyykin muistaa kertoa Lexmarkin tuelle huomenna.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Asennustyökalu ei asenna ajuria vaan etsii valmiiksi asennetun ajurin.Vaikka miten klikkaisi, asennustyökalu ei asenna ajuria, joka on myös asennettu suoraan Epsonin CD:ltä.
Levyn oikeudet on korjattu. Missä lienee vika?
Irrota tulostin. Hae Epsonin sivuilta uusin ajuri. Asenna ajuri. Käynnistä kone uudestaan. Kytke tulostin. Laita siihen virta. Avaa järjestelmäasetukset. Mene asetuksiin Tulostus ja faksaus. Klikkaa asenna kirjoittimia. Klikkaa Lisää. Jos Etsin uusia uusia ohjaimia...alkaa pyöriä alakulmassa, anna pyöriä kunnes säädin kysyy ladataan lista uudelleen. Vastaa OK. Valitse kirjoitinluettelo pudotusvalikosta liitännäksi Epson USB. Valitse tulostimesi listalta.
USB-tulostimia EI saa kytkeä USB-väylään ennen ajanmukaisen ajurin asennusta. Käyttöjärjestelmän päivityksen tai asennuksen aikana ne on myös syytä kytkeä irti aivan kuten FireWire-kovalevytkin. Asennuksen/päivityksen jälkeen tarkistetaan onko uutta ajuria saatavilla ja jos on, asennetaan se ennen tulostimen liittämistä.
Jos vanha ajuri tai epäonnistunut ajurin asennusyritys estävät uuden ajurin asennuksen tai toiminnan, Printer Setup Repari (PSR) osaa poistaa kaiken Epsoniin liittyvän koneesta eli voit aloittaa asennuksen uudelleen puhtaalta pöydältä. http://www.fixamac.net/software/psr/
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Ei pitäisi olla väliä. en.lproj tarkistetaan aina kun ppd-tiedostoja lähdetään etsimään, sieltä ensin ja sitten vasta muualta. Useimmat asentajat toimivat samoin ja silti toimii. Jaha, otetaanpas takapakkia vähän. Unohtui tuo luetun ymmärtäminen. Kyseessä on USB-liitäntäinen tulostin ja tällöin kansallistamisella voi olla vaikutusta. Pelkkään PPD-tiedostoon nojaavat verkkotulostimet toimivat riippumattomammin.Ai niin, mulla oli eilen mielenkiintoinen kokemus kun asensin Lexmarkin E232:n ajurin. Se kyllä löytyi USB:stä, mutta itse tuon mallin PPD ei tullut listalle. Asentaja kun oli kopioinut sen en.lproj kansioon eikä fi.lproj kansioon. No, minä tein siitä kopion oikeaan paikkaan ja johan löytyi. Täytyykin muistaa kertoa Lexmarkin tuelle huomenna.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jep, ja toimin vielä niin, että pistin vaan USB kaapelin kiinni. Lisää kirjoitin ei nähnyt mitään ennenkuin otin piuhan irti ja pistin uudestaan kiinni. Sitten löytyi. Lexmarkin E322 (tai mitä ne nyt oli) PPD löytyi koneelta, mutta ei tätä E232:a. Siksi asensin CD:ltä ja se ppd meni en.lproj kansioon. Olis varmaan löytynyt sieltäkin Valitse käsin (tai mitä se nyt oli) toiminnalla, mutta halusin automaattitunnistuksen ja siksi etsin sen ppd:n ja kopioin.
Kiva pointti tuossa Lexmarkissa, 200 euron laseri, Windowsille PCL6 ajuri ja Macille Postari.
Kiva pointti tuossa Lexmarkissa, 200 euron laseri, Windowsille PCL6 ajuri ja Macille Postari.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja junior »
Kiitos. NOxin neuvoi auttoi, mutta siihen tarvittiin todella Printer Setup Reparia.
Oli muuten maksullinen ohjelma.
Oli muuten maksullinen ohjelma.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Noissa kirjoitinasennuksissa tulee lisää mahdollisuuksia kun klikkaa lisää- nappia option kanssa..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka