Ei vaan tunnu MacOs 10.3. löytävän minun videokameraani (Canon MVX250i). Kyseistä kameraa myydään applen eurooppalaisessa verkkokaupassakin ja kameran tietojen perässä lukee:
System requirements
• Any Mac with FireWire port
• More pleasure guaranteed with iMovie 4 (included in iLife ‘04 suite)
Mutta ei vain löydä iMovie 5, iChatista puhumattakaan, tuota kameraani. Kyllä kone on minun PC:ssäni toiminut moitteetta. Mikä ihme menee väärin? Eihän Macciin tarvitse mitään erityisempiä toimintoja asennella? Kertokaa, kun viisaampia olette. Kiitoksia jo etukäteen.
Ongelmia Canonin videokameran kanssa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Ongelmia Canonin videokameran kanssa
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Toimiiko FireWire-portti? Kun kamera on kytkettynä, avaa Järjestelmän kuvaus ja FireWire-kohta. Mitä se sanoo, tunnistaako se kameran olevan portissa kiinni?
-
Viesti Kirjoittaja wille »
Firewireportti näyttää kyllä toimivan, mutta kiitoksia vastauksesta, sillä rupesinkin sen jälkeen epäilemään myös itse firewirejohtoa. En ollut johtoa montaa kertaa käyttänyt, mutta rikki se ilmeisesti näyttää menneen, kun tänään liikkeestä hankittu uusi johto toimii.
Näin siinä usein käy: etsii vikaa niin kaukaa, vaikka se löytyykin niin läheltä. Olin jo menettänyt toivoni, ettei videokamera toimi macin kanssa, koska kameraa ei löydy iMovien yhteensopivuuslistasta. Hyvin näyttää kuitenkin pelaavan nyt, kun on toimiva johto välissä. Onko noi firewiren johdot jotenkin erityisen herkkiä vai osuiko kohdalleni jälleen kerran (esim. ekan iBookin saadessani se onneton ei suostunut käynnistymään, joten sain uuden tilalle) maanantaikappaleen. Sanokaa nyt joku, että muillakin on ollut samanlaisia ongelmia, jotta ei minusta tunnu liian yksinäiseltä huonon tuurini suhteen
Näin siinä usein käy: etsii vikaa niin kaukaa, vaikka se löytyykin niin läheltä. Olin jo menettänyt toivoni, ettei videokamera toimi macin kanssa, koska kameraa ei löydy iMovien yhteensopivuuslistasta. Hyvin näyttää kuitenkin pelaavan nyt, kun on toimiva johto välissä. Onko noi firewiren johdot jotenkin erityisen herkkiä vai osuiko kohdalleni jälleen kerran (esim. ekan iBookin saadessani se onneton ei suostunut käynnistymään, joten sain uuden tilalle) maanantaikappaleen. Sanokaa nyt joku, että muillakin on ollut samanlaisia ongelmia, jotta ei minusta tunnu liian yksinäiseltä huonon tuurini suhteen

iMac, iBook, iPod, iBMW
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Firewire-johtojen kanssa ei ole ollut ongelmia. Ei kamerajohtojen eikä kovalevyjen johtojenkaan kanssa.
USB- ja Firewire-johdot ovat täysin massatuotantoa. Kaip niistä jokin tietty prosentti on huonoja.
Ruuvasin tänään yhden ehjän pa-kaiuttimen auki. Vika löytyi sitten kaiutinjohdosta, jossa plugin sisällä kolvaus oli irronnut. Se oli sentään itse kolvattu. Kesti kuitenkin roudaamista ja paiskomista monta vuotta.
USB- ja Firewire-johdot ovat täysin massatuotantoa. Kaip niistä jokin tietty prosentti on huonoja.
Ruuvasin tänään yhden ehjän pa-kaiuttimen auki. Vika löytyi sitten kaiutinjohdosta, jossa plugin sisällä kolvaus oli irronnut. Se oli sentään itse kolvattu. Kesti kuitenkin roudaamista ja paiskomista monta vuotta.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka