Minin ei ole temppuillut kertaakaan aikaisemmin ja akku on toiminut vallan mainiosti. Olen varma, että akku oli laitteen mukaan täynnä nukkumaan mennessä ja nyt kone ei lähde edes päälle, koska valittaa samantien akusta. Hälytystä tai vastaavaa ei laitteessa ole päällä. Harmittaa kun piti jättää soitin lataukseen kotio
iPod Mini ja Dock ongelmia lataamisen kanssa!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
juharju
iPod Mini ja Dock ongelmia lataamisen kanssa!
Viesti Kirjoittaja juharju »
Tarttui eilen kaupasta matkaan minille dock ja in ear kuulokkeet. Iskin kotona minin dockiin kiinni ja alkoi nätisti lataamaan lopussa ollutta akkua. Kaksi-kolme tuntia tästä ja mittari näytti täyttä. Sammutin koneen ja painuin nukkumaan, mutta äskön kun piti ottaa iPod mukaan matkaa niin kappas vain akku on aivan tyhjä. Nyt en kyllä ymmärrä. Yön aikana käyttämättä laisinkaan miniä akku on tyhjentynyt. Tai sitten ei ole edes ladannut.
Minin ei ole temppuillut kertaakaan aikaisemmin ja akku on toiminut vallan mainiosti. Olen varma, että akku oli laitteen mukaan täynnä nukkumaan mennessä ja nyt kone ei lähde edes päälle, koska valittaa samantien akusta. Hälytystä tai vastaavaa ei laitteessa ole päällä. Harmittaa kun piti jättää soitin lataukseen kotio
-
kallekilponen
Re: iPod Mini ja Dock ongelmia lataamisen kanssa!
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Saattaa vain olla että akun tilan laskemis-softa on hieman hidas...ja näyttää vähän mitä sattuu. Oman ainakin väittää joskus olevan latauksen jälkeen tyhjä, ja seuravan kerran käynnistyessään taas täynnä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
juharju
Olisikin vain hidas, mutta koko Mini ei lähtenyt päälle. Tuli vain tuttu turvallinen omena logo, jonkä jälkeen akkuloppu kuvake ja mini sammui. Ei lähtenyt päälle.
-
MjP2
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Myös pikkuveljeni 3G-iPodin docki bugittaa siten, että se ei aina lataa laitetta, vaikka väittää niin tekevänsä. Kovin raivostuttavaa.
Kysynpä häneltä tarkemmin, mistä on kyse, jahka kerkeän.
MjP2
Kysynpä häneltä tarkemmin, mistä on kyse, jahka kerkeän.
MjP2
power = UI? | köyttöliittymä.net
-
janski
Viesti Kirjoittaja janski »
Sama ongelma oli minulla, isomman 4G podin kanssa jos usb-liittimestä ei tullut tarpeeksi sähköä. Nyt on hubin virtajohto seinässä ja hyvin lataa.
-
tosikko
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Tarpeeksi sähköä? Osaatko sanoa oliko jännite vai virta joka loppuu kesken?
Onkos muuten kukaan kokeillut onko latausajassa eroa FireWiren ja USB liitännän välillä? FireWire:stähän työntyy 12 volttia ja USB:stä viisi, ja molemmille jännitteille on iPodin persliittimessä omat pinnit.
Olen tuossa rakennellut iPodiin sellaista tee-se-itse Dock:ia, ja oli tarkoitus kötöstellä siihen sen verta universaali kytkentä, että sen saisi vaikka kännykän laturilla tarpeen vaatiessa ladattua. Ajatus oli että sitä voisi ( ehkä ) käyttää myös autossa, jolloin jo olemassa olevaa luurin tup. syt. laturia voisi hyödyntää. Saapa nähdä mitä tuostakin tulee....
Onkos muuten kukaan kokeillut onko latausajassa eroa FireWiren ja USB liitännän välillä? FireWire:stähän työntyy 12 volttia ja USB:stä viisi, ja molemmille jännitteille on iPodin persliittimessä omat pinnit.
Olen tuossa rakennellut iPodiin sellaista tee-se-itse Dock:ia, ja oli tarkoitus kötöstellä siihen sen verta universaali kytkentä, että sen saisi vaikka kännykän laturilla tarpeen vaatiessa ladattua. Ajatus oli että sitä voisi ( ehkä ) käyttää myös autossa, jolloin jo olemassa olevaa luurin tup. syt. laturia voisi hyödyntää. Saapa nähdä mitä tuostakin tulee....
-
juharju
Latasin siis firewiren kautta (kone G5 iMac). Vaihdoin eilen uuden MP ja yön oli taas latauksessa dockin kautta ja nyt oli ainakin ladannut. Eli joko bugi tai sitten vikaa ihan edellisessä emolevyssä.
-
tosikko
Apple kertoo tuosta latausaikojen erosta FireWiren eduksi seuraavaa: iPod may charge faster if being used in Disk Mode or for playback while charging.tosikko kirjoitti:Onkos muuten kukaan kokeillut onko latausajassa eroa FireWiren ja USB liitännän välillä?
-
tosikko
Heh, iPod mini oli yön yli tuossa itse nysväämässäni lataustelineessä, ja aamulla sama juttu kuin juharju:lla - iPodin akku ihan tyhjä. [:S]tosikko kirjoitti:Olen tuossa rakennellut iPodiin sellaista tee-se-itse Dock:ia, ja oli tarkoitus kötöstellä siihen sen verta universaali kytkentä, että sen saisi vaikka kännykän laturilla tarpeen vaatiessa ladattua.
Seurauksena lisäksi se, että kellonajan ja päivänmäärän sai asettaa uudelleen, kun oli moiset seikat muistista kadonneet.
Nyt alkaa vaikuttaa siltä, että janskin havainto puutteellisesta jännitteen syötöstä voisi olla syynä tapahtumaan. Laturina mulla oli Nokian ACP-8E, jonka tyyppilven mukainen 5,3 voltin ulosanti ei taida riittää käyttämälleni jännitteen reguloinnille. (sisääntulojännitteen pitäisi olla reilusti korkeampi)
Täytynee katsella 'kiukkusempi' laturi tuohon projektiin.

9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka