Welhon langaton motukka?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Welhon langaton motukka?
Viesti Kirjoittaja pallo »
Minkäslaisia kokemuksia ja asetuksia, jos kellään ja jos mitää? Tuntuu vähän toimivan sekalaisella menestyksellä - useasti unesta palattaessa ip muuttuu laitteen ip:ksi, jolloin njetti ei toimi. Vähän ajan päästä saattaa muuttua takaisin palveluntarjoajan antamaksi ip:ksi tai sitten ei. Logiikkaa ei oikein tunnu olevan, olen myös aika tyhmä näissä jutuissa. Kertokaahan jodain.
-
Re: Welhon langaton motukka?
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Jotakin häröä noissa WLAN-tsydeemeissä tuntuu usein olevan. Ei pelkästään Welhon werkossa.
Omakohtaisia säännöllisiä kokemuksia kahdesta langattomasta verkosta, joissa tuo IP tuntuu hyppelehtivän ilman havaittavaa syytä (sama ongelma myös PC-käyttäjillä). Mikäköhän piru niissä on konffattu vituralleen???
Omakohtaisia säännöllisiä kokemuksia kahdesta langattomasta verkosta, joissa tuo IP tuntuu hyppelehtivän ilman havaittavaa syytä (sama ongelma myös PC-käyttäjillä). Mikäköhän piru niissä on konffattu vituralleen???
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
en tiä mut alkaa keljuttaa, nyt ollaan eetteripiuhalla kiinni, kun ei löydy verkkoa ollenkaan muuten.
-
Viesti Kirjoittaja jmunkki »
Äidilläni on Welhon langaton, eikä mulla ole ollut siellä mitään ongelmia.
Mulla on Welho Pro:ssa Linksys WRT-54G ja se on ollut tosi hyvä hankinta - varsinkin USA-firmwarella, jossa on paljon hyödyllisiä lisäominaisuuksia.
Ehdottaisin, että laitat itsellesi kiinteän IP-osoitteen. Mulla on kotona kaikki koneet kiinteillä IP-osoitteilla (siis ihan saman privaattiverkon, josta reititin antaa DHCP:llä osoitteita, mutta DHCP-alueen ulkopuolelta). Sen jälkeen ei tarvitse murehtia saako kone IP:n vai arpooko se jonkun toimimattoman osoitteen omasta hatustaan.
TKK:lla langaton ei ole toiminut aivan niin ruusuisesti kuin kotona, mutta se onkin ihan eri juttu, kun siellä ei pääse itse säätämään tukiasemaa toimivaksi ja on vielä tympeä autentikaatiokin pelissä mukana. Yleensä toimii, mutta toisinaan ei...
Mulla on Welho Pro:ssa Linksys WRT-54G ja se on ollut tosi hyvä hankinta - varsinkin USA-firmwarella, jossa on paljon hyödyllisiä lisäominaisuuksia.
Ehdottaisin, että laitat itsellesi kiinteän IP-osoitteen. Mulla on kotona kaikki koneet kiinteillä IP-osoitteilla (siis ihan saman privaattiverkon, josta reititin antaa DHCP:llä osoitteita, mutta DHCP-alueen ulkopuolelta). Sen jälkeen ei tarvitse murehtia saako kone IP:n vai arpooko se jonkun toimimattoman osoitteen omasta hatustaan.
TKK:lla langaton ei ole toiminut aivan niin ruusuisesti kuin kotona, mutta se onkin ihan eri juttu, kun siellä ei pääse itse säätämään tukiasemaa toimivaksi ja on vielä tympeä autentikaatiokin pelissä mukana. Yleensä toimii, mutta toisinaan ei...
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka