Eli tuo Pantterin oma osoitekirja hyytyy aina avaamisen jälkeen. Ruutu aukeaa näytölle ja siinä näkyy listattuna osoitteita joita olen Mailissa tallentanut, mutta kun pyrin katsomaan tietoja, niin rantapallo alkaa pyöriä ja ohjelma ei vastaa enää komentoihin. Sitten se on aina lopetettava pakota lopettamaan -valikon kautta.
Heitin osoitekirjan .plist tiedostot pois, mutta ei auttanut.
Harkitsin jossain vaiheessa käyttiksen uudelleenasentamista, jotta saisin tuon osoitekirjan toimimaan, mutta totesin siitä olevan liikaa vaivaa.
Tämä osoitekirjaongelma on seurannut Pantterin alusta asti, eli päivitysversiot eivät ole asiaa miksikään muuttaneet. Nyt siis käytössä 10.3.8.
Käsittääkseni Mail ja jotkut muut ohjelmat noukkivat tietoja tuolta osoitekirjasta ja myös tallentavat niitä sinne. Tämä ominaisuus tuntuu toimivan, mutta niiden tietojen katselu tai lisäys avaamalla itse ohjelma ei onnistu.
Mikähän tässä mahtaa mättää?
Osoitekirja jumittuu / ei toimi
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Osoitekirja jumittuu / ei toimi
Viesti Kirjoittaja marc »
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Osoitekirja jumittuu / ei toimi
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mitä jos yrittäisit kokeeksi luoda uuden käyttäjän ja katsoa jos Osoitekirja toimii sen alaisuudessa ok ja pystyt lisäämään sinne yhteystietoja. Pystyisi silloin ainakin selvittämään onko itse ohjelmassa jotain vikaa vai rajoittuuko se vain oman käyttäjätunnuksesi alaisuuteen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Aika usein nämä johtuu fonttijutuista eli olet kenties poistanut käytöstä fontin jota Osoitekirja vaatii ja seuraus on tämä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Olen avannut koneelleni kaksikin "vakio" käyttäjää, joilla osoitekirja toimii hyvin. Itse käytän konetta ylläpitäjänä ja minulla ei osoitekirja toimi.
Tuosta mahdollisesta fonttiongelmasta, osaatko sanoa mitä fontteja osoitekirja tarvitsee tai miten löytäisin ne itse? Voiko ongelma johtua tuosta jos osoitekirja kuitenkin toimii muilla käyttäjillä?
Niin ja kiitos vastauksista, vaikka jatkankin kysymyspommitusta.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tuosta mahdollisesta fonttiongelmasta, osaatko sanoa mitä fontteja osoitekirja tarvitsee tai miten löytäisin ne itse? Voiko ongelma johtua tuosta jos osoitekirja kuitenkin toimii muilla käyttäjillä?
Niin ja kiitos vastauksista, vaikka jatkankin kysymyspommitusta.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Jos olet poistanut järjestelmäfontteja niin sen ei pitäisi toimia muillakaan. Mitä jos yrität kopioida Osoitekirjan tiedot ja siirrät ne toisen käyttäjän alaisuuteen. Saisitko silloin avattua? Voisit vaikka sitten viedä jokaisen kontaktin erikseen Osoitekirjasta ja tuoda ne uudestaan ohjelmaan.
-
En pysty kopioimaan tietoja Osoitekirjasta, koska se hyytyy heti kun koetan valita jonkin kohteen sen luettelosta. Kummallista...
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka