Internetyhteyteni menivät poikki kokonaan toissapäivänä. Soneralta saamani neuvon irroittaa AirPort sähköverkosta yhteydet alkoivat toimivat, mutta eivät sitten myöhemmin oikein mitenkään; tällä hetkellä Mail ei toimi ensinkään!
Olen irroitellut kaikkia mahdollisia johtoja, sammutellut ja kytkenyt iMac 5 -konettani, ADSL-modeemia ja AirPorttia. Turhaan
Ongelma alkoi ennen kuin päivitin Mac OS X 10.4.1:een.
Safaria avatessani tulee ilmoitustaulu: Tietokone ei ole yhteydessä internetiin! Verkkodiagnostiikan avulla sitten pääsee Safari-verkkoon.
Onkohan jossakin selvät suomenkieliset ohjeet viallisen AirPort-internetyhteyden korjaamiseksi ja myös Mail-sähkööpostin saamisen näkyviin?
Airport ja verkkoyhteys vaikeaa, Mail poikki
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airport ja verkkoyhteys vaikeaa, Mail poikki
Viesti Kirjoittaja VePäPe »
-
Re: Airport ja verkkoyhteys vaikeaa, Mail poikki
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mikä kone on kyseessä? Jos iBook, on kyseessä tiikerin bugi. Eli se ei osaa pitää AirPort yhteyttä pystyssä jos koneen laittaa nukkumaan, vaan se pitää avata manuaalisesti...ainoa kuulemani apu on uudelleen asennus...itse en ole siihen vielä raaskinut ryhtyä...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja pht »
Mulla PB 17" ja kun koneen herättää on verkkoyhteys kadoksissa. Minulla on langallinen verkko ja siis sama homma. Miten tuo manuaalinen käynnistys tapahtuu? Tähän asti olen joutunut käynnistämäään koneen kokonaan uudelleen ja se ei oikein tunnu kivalta joka aamu. Sitä paitsi sama ongelma oli myös pantterilla, ei vain tiikerillä.
-
Viesti Kirjoittaja VePäPe »
Nyt vihdoin onnistuin avaamaan yhteydet ulkomaailmaan. Ensin sain Safari-selaimen toimimaan eilen illalla. Nyt juuri myös Mailin!
Kyllä siihen menikin aikaa. Yritin kaikkia tuntemiani ja keksimiäni keinoja. Todennäköisesti puhtaasti "yritys- ja ehdysmemettely" kuitenkin auttoi. Se oli siis pelkkä työvoitto. En viitsinyt ryhtyä ohjelman uusinta-asennukseen.
Kyllä noissa ohjeissa on hyviä ohjeita. Malttaisipa vain aina ensin rauhoittua.
JH.
"Oppia ikä kaikki": Verkon ylläpitäjä opetti, kuinka kirjepostia voi seurata ja harjoittaa myös selaimen kautta!
Kiitos avusta ja terveisiä!
Kyllä siihen menikin aikaa. Yritin kaikkia tuntemiani ja keksimiäni keinoja. Todennäköisesti puhtaasti "yritys- ja ehdysmemettely" kuitenkin auttoi. Se oli siis pelkkä työvoitto. En viitsinyt ryhtyä ohjelman uusinta-asennukseen.
Kyllä noissa ohjeissa on hyviä ohjeita. Malttaisipa vain aina ensin rauhoittua.
JH.
"Oppia ikä kaikki": Verkon ylläpitäjä opetti, kuinka kirjepostia voi seurata ja harjoittaa myös selaimen kautta!
Kiitos avusta ja terveisiä!
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Tee kaksi käyttöpaikkaa. Toinen vaikka vain modemille ja toinen vain ethernetille. Vaihda sitten tuhon vain modemiin ja takas. Siinä se oli...pht kirjoitti:Mulla PB 17" ja kun koneen herättää on verkkoyhteys kadoksissa. Minulla on langallinen verkko ja siis sama homma. Miten tuo manuaalinen käynnistys tapahtuu? Tähän asti olen joutunut käynnistämäään koneen kokonaan uudelleen ja se ei oikein tunnu kivalta joka aamu. Sitä paitsi sama ongelma oli myös pantterilla, ei vain tiikerillä.
T:JuhaT
-
Viesti Kirjoittaja pht »
Olin kyllä tehnyt käyttöpaikoja, mutta kaikki eetteriverkolle. Kokeillaan modeemille oam käyttöpaikkansa. Sitten vaan joku scripti ehkä automatorilla, jolla jutun voi tehdä. Ehkä applescript kykenee tuollaiseen joka kerta kun kone herätetään unestaan?
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka