Minulla on 120Gb Firewire Lacie ulkoinen kovalevy powerbookissani, joka on jaettu kahteen partitioon. Ongelma on tämä: Muutama kuukausi sitten käynnistin CCC:n jolla tarkoituksenani oli backupta powerbooking kovalevy LaCien toiselle partitiolle. Unohdin kuitenkin tyhjentää partition edellisestä backupista, joten CCC jämähti, kun backup ei mahtunutkaan levylle ja jouduin Force Quittaamaan CCC:n.
Tämän jälkeen jos kytken LaCien powerbookkiin, mounttautuu toinen partitio, mutta toinen ei. Kovalevyn valo vilkkuu jatkuvasti, systeemi on muutenkin hidas ja jopa tuota toista mountattua partitiota ei voi käyttää, sillä se on aivan liian hidas.
Toisella partitiolla on luonnollisesti tärkeetä dataa, mutta tuolla korruptoituneella backup partitiolla ei ole mitään merkitystä.
Kuinka saisin levyn taas toimimaan? Olen antanut valojen vilkkua ja odottanut jopa kolme vuorokautta, mutta mitään ei tapahdu.
Disk Utility hängää täysin, jos yritän käynnistää sen. Ongelma tuli Pantherilla ja nyt päivitettyäni Tigeriin, ongelma on aivan identtinen.
Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
LaCie FW levy ei mounttaa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
LaCie FW levy ei mounttaa
Viesti Kirjoittaja revontuli »
-
Re: LaCie FW levy ei mounttaa
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No, mä ajelisin sitä partitiota DiskWarriorilla kun mulla sellainen on.
Kävi justiinsa niin että kun lomilla maaseudulla jouduin kolmekertaa pakkokäynnistämään uudelleen johtuen jostain syytä siitä, että näyttö ei herännyt kun konettä herättelin. Takaisin pääkallonpaikalle päästyäni aloitin Carbon Copy Clonerilla vanhan rutiinin eli kopsaamaan Firewirelle systeemiä. Eipäs onnistunut vaan aamulla oli ruudulla error-lätkä. Ajoin sitten PowerBookin levyn Diskwarriorilla ja seuraavaksi kloonaantui mukisematta.
Jostain syystä tuo näytön heräämättömyys tuntui liittyvän siihen että laitoin laturin koneeseen kiinni unitilassa ja sitten nostin kannen ylös. Näyttö jäi pimeäksi. Ongelma ei toistunut kun laitoin laturin kiinni vasta kun olin herättänyt koneen.
Kävi justiinsa niin että kun lomilla maaseudulla jouduin kolmekertaa pakkokäynnistämään uudelleen johtuen jostain syytä siitä, että näyttö ei herännyt kun konettä herättelin. Takaisin pääkallonpaikalle päästyäni aloitin Carbon Copy Clonerilla vanhan rutiinin eli kopsaamaan Firewirelle systeemiä. Eipäs onnistunut vaan aamulla oli ruudulla error-lätkä. Ajoin sitten PowerBookin levyn Diskwarriorilla ja seuraavaksi kloonaantui mukisematta.
Jostain syystä tuo näytön heräämättömyys tuntui liittyvän siihen että laitoin laturin koneeseen kiinni unitilassa ja sitten nostin kannen ylös. Näyttö jäi pimeäksi. Ongelma ei toistunut kun laitoin laturin kiinni vasta kun olin herättänyt koneen.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka