Ostin ibookin noin 2kk sitten ja noin kolmen viikon jälkeen laite ei lähtenyt enään käyntiin. Käynnistäessä näyttö jäi vain siniseksi. Vein sen huoltoon ja siellä pojat pistivät laitteen kuntoon...tosi he eivät itsekään tietäneet mikä siinä oli oikeen vikana ja kaiken lisäksi sanoivat, että ei ole takuuhuolto!! Myös siinä vaiheessa näyttö oli hieman vinossa mutta se kait suoristettiin samalla.
Tällä hetkellä runko repsottaa hieman eli ilmeisesti ruuvit tai vastaavat ovat löystyneet? Tämän seurauksena ibook keikkuu päydällä!! Myös kun hieman painaa usb porttien ylöpuolelta niin kotelo naksuu eli sieltäkin on hieman huonosti kotelo kiinni!
Mietin vain että mitä pitäisi tehdä kun vikoja tulee koko ajan lisää!!! Varmaan huollossa rupee väittämään taas että ei ole takuuhuolto!!!
Ystävällisin terveisin
Toni
Paljon ongelmia ibookin kanssa!!!!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Paljon ongelmia ibookin kanssa!!!!
Viesti Kirjoittaja Tonikwater »
-
Re: Paljon ongelmia ibookin kanssa!!!!
Viesti Kirjoittaja anttinie »
iBookin keikkuminen taitaa olla ongelmana kaikissa uusissa iBookeissa. Samoin toi usb porttien yläpuolelta naksuminen. Kun tarpeeks painelee ja etsii kotelosta naksuvia kohtia, niin niitä löytyy lähes poikkeuksetta - mutta varsin jämäkkärakenteinen iBook on verrattuna useihin PC-kannettaviin.
Tuo käynnistysongelma olis mun käsittääkseni ehdottomasti pitänyt olla takuuhuollon alainen - tietysti riippuen miten vika oli tullut. Viestistäsi kuitenkin jäi tuntuma, että itselläsi ei ollut mitään tekemistä sen ongelman kanssa.
Tuo käynnistysongelma olis mun käsittääkseni ehdottomasti pitänyt olla takuuhuollon alainen - tietysti riippuen miten vika oli tullut. Viestistäsi kuitenkin jäi tuntuma, että itselläsi ei ollut mitään tekemistä sen ongelman kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Olen samaa mieltä, käynnistysongelman on kuuluttava takuun piiriin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mulla oli Jaguaarin aikaan vanhassa PowerBookissa vastaava sininen näyttö -ongelma, josta muistaakseni selvisin lopulta käyttiksen arkistoi ja asenna -menettelyllä.
En tiedä voiko Tiikerissä tulla samaa, tämähän on selvästi robustimpi kuin Jagge, mutta jos voi, se ei todennäköisesti ole takuunalainen vika kuten ohjelmalliset sotkut yleensäkään eivät ole.
Tässä tapauksessa suosittelen väkevästi iBookin levyn osioimista suureen ja pienempään osioon ja varasysteemin asentamista pienemmälle. Ei tule maksullisia huoltokäyntejä, kun pystyy itse heti selvittämään onko vika raudassa vai softassa.
Ensimmäinen mitä siniselle ruudulle (tms.) tehdään omien tietotaitojen puuttuessa kokonaan on soitto Applen ilmaiseen tukeen, ei huoltoon roudaaminen. Voi päästä paljon helpommalla tällä tapaa. Tännekin saattaa kannattaa ottaa yhteyttä, jos se jotenkin onnistuu.
En tiedä voiko Tiikerissä tulla samaa, tämähän on selvästi robustimpi kuin Jagge, mutta jos voi, se ei todennäköisesti ole takuunalainen vika kuten ohjelmalliset sotkut yleensäkään eivät ole.
Tässä tapauksessa suosittelen väkevästi iBookin levyn osioimista suureen ja pienempään osioon ja varasysteemin asentamista pienemmälle. Ei tule maksullisia huoltokäyntejä, kun pystyy itse heti selvittämään onko vika raudassa vai softassa.
Ensimmäinen mitä siniselle ruudulle (tms.) tehdään omien tietotaitojen puuttuessa kokonaan on soitto Applen ilmaiseen tukeen, ei huoltoon roudaaminen. Voi päästä paljon helpommalla tällä tapaa. Tännekin saattaa kannattaa ottaa yhteyttä, jos se jotenkin onnistuu.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Tonikwater »
Eikö mun kannattaisi kummiskin viedä tää huoltoon että ne laittais kuoren kiinni? kun siinä on parin millin levynen aukko?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kuoren viat ovat tietysti takuuasioita. jos eivät ole itse aiheutettuja. Eli varmaankin kannattaisi.Tonikwater kirjoitti:Eikö mun kannattaisi kummiskin viedä tää huoltoon että ne laittais kuoren kiinni? kun siinä on parin millin levynen aukko?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
-
Viesti Kirjoittaja epp »
Minunkin iBookini narisee ja narskuu, ja naksuukin vähän. Enpä ole aiemmin edes tullut ajatelleeksi että siinä olisi jotain vikaa ennen kuin luin tämän. Narskukoot, tuntuu kotoisalta. iBookin kuori tuntuu siksi joustavalta narskuntoineen, että olettaisin että se absorboi iskuenergiaa aika hyvin, itse en ole kohdellut erityisen hellävaraisesti ja hyvin skulaa, siis kovopuoli, ohjelmistossa pientä hässäkkää.
EPP
EPP
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka