Olen aika tietämätön tietokoneasioissa ja mietin ibookin hankintaa...mutta en ymmärrä onko siinä dual layer dvd-polttava asema vai polttaako se vain yksikerroksisia dvd-levyjä...?
Olen katsellut mainoksia pc-koneista ja niissä kuitenkin näyttää lukevan usein jos kyseessä on dual layer asema.
Mietin vain että ibook on toki kallis mielestäni verrattuna jokseenkin vastaavaan pc-kannettavaan ja haluan tietää onko ibookissa dual layer vai ei...ja jos ei ole, onko siitä paljon harmia?eli kandeeko sen vuoksi harkita pc-kannettavaa?
onko ibookissa dual layer dvd-asema..?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
onko ibookissa dual layer dvd-asema..?
Viesti Kirjoittaja Tropisme »
-
Re: onko ibookissa dual layer dvd-asema..?
Viesti Kirjoittaja Macsam »
eipä saa iBookkiin dl-asemaa, ainakaan vielä. Jos haluat kannettavan Macin, jossa on dl-asema jodut ostamaan aika paljon kalliimman PowerBookin.
Omasta mielestäni iBook on hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen "vastaavaan" Pc-kannettavaan.
Omasta mielestäni iBook on hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen "vastaavaan" Pc-kannettavaan.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
iBookissa ei ole Dual Layer-asemaa, vaan yksikerros.
Mutta saahan siihen kiinni ulkoisen Firewire-polttimen, jos haluaa.
Mutta jos valinta PC-kannettavan ja iBookin välillä ratkeaa Dual Layer-polttimen puuttumiseen, niin en usko, että iBook olisi ollut alusta asti oikea valintasi sinulle.
Et voi verrata iBookia PC-kannettavaan. Saathan koneen joka a) toimii paremmin, b) on 100 kertaa paremman näköinen, c) turvallisempi (ei viruksia ja haittaohjelmia), d) saat OSX:n ja laajan ohjelmistopaketin.
Kuten sanoin, ehkä iBook tai Applen koneet yleensä, ei ole oikea valinta sinulle. Valitettavasti. Don't get me wrong here...![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta saahan siihen kiinni ulkoisen Firewire-polttimen, jos haluaa.
Mutta jos valinta PC-kannettavan ja iBookin välillä ratkeaa Dual Layer-polttimen puuttumiseen, niin en usko, että iBook olisi ollut alusta asti oikea valintasi sinulle.
Et voi verrata iBookia PC-kannettavaan. Saathan koneen joka a) toimii paremmin, b) on 100 kertaa paremman näköinen, c) turvallisempi (ei viruksia ja haittaohjelmia), d) saat OSX:n ja laajan ohjelmistopaketin.
Kuten sanoin, ehkä iBook tai Applen koneet yleensä, ei ole oikea valinta sinulle. Valitettavasti. Don't get me wrong here...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tropisme »
ei toki ole ainoa vaikutin tuo dual layer asia mutta haluan toki ymmärtää mitä olen ostamassa ja kun en ole todellakaan pintaa paremmin perillä tietokoneasioista koitan juuri selvitellä mitä juttuja tulisi ottaa huomioon konetta ostettaessa...
siis sen vuoksi macciin olisin päätymässä juuri että olen kavereilta kuullut sen olevan lähes virusvapaa ja varmatoiminen.
mutta on aika ikävää jos olet sitä mieltä että en ole sopiva mac-käyttäjä jos nyt satun esittämään sun mielestä tyhmän kysymyksen vain sen vuoksi että en asioista oikeasti ymmärrä...[:S]
onko sinun mielestäsi macit siis niin vaikeakäyttöisiä että vain tietokoneisiin hyvin perehtyneet voivat niitä hankkia?
ja minä kun olen tosiaan luullut että macit ovat juuri niin helppokäyttöisiä ja varmoja koneita että idiootitkin osaa niitä käyttää...![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
siis sen vuoksi macciin olisin päätymässä juuri että olen kavereilta kuullut sen olevan lähes virusvapaa ja varmatoiminen.
mutta on aika ikävää jos olet sitä mieltä että en ole sopiva mac-käyttäjä jos nyt satun esittämään sun mielestä tyhmän kysymyksen vain sen vuoksi että en asioista oikeasti ymmärrä...[:S]
onko sinun mielestäsi macit siis niin vaikeakäyttöisiä että vain tietokoneisiin hyvin perehtyneet voivat niitä hankkia?
ja minä kun olen tosiaan luullut että macit ovat juuri niin helppokäyttöisiä ja varmoja koneita että idiootitkin osaa niitä käyttää...
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
Koneiden hintoja, varustelua ja ominaisuuksia pääset kätevästi vertailemaan AppleStoren sivuilla store.apple.com/Apple/WebObjects/fistore/
Älä nyt yhden kommentin takia luovu Maccihaaveistasi. Voit olla juuri sopiva macisti. Kaikkein vaikeita kun tuntuu olevan päästä irti totutuista toimintatavoista. Yleisin PC-käyttäjien valitusaihe kun tuntuu olevan, että Maceissa asioita ei tehdä juuri sillä tavoin, kuin he ovat tottuneet aina toimimaan. Jos sinulla ei tällaisia rasitteita ole, pääset varmasti nopeasti ja helposti sisään maccien käyttöfilosofiaan.
Älä nyt yhden kommentin takia luovu Maccihaaveistasi. Voit olla juuri sopiva macisti. Kaikkein vaikeita kun tuntuu olevan päästä irti totutuista toimintatavoista. Yleisin PC-käyttäjien valitusaihe kun tuntuu olevan, että Maceissa asioita ei tehdä juuri sillä tavoin, kuin he ovat tottuneet aina toimimaan. Jos sinulla ei tällaisia rasitteita ole, pääset varmasti nopeasti ja helposti sisään maccien käyttöfilosofiaan.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Tropisme kirjoitti:ei toki ole ainoa vaikutin tuo dual layer asia mutta haluan toki ymmärtää mitä olen ostamassa ja kun en ole todellakaan pintaa paremmin perillä tietokoneasioista koitan juuri selvitellä mitä juttuja tulisi ottaa huomioon konetta ostettaessa...
ja minä kun olen tosiaan luullut että macit ovat juuri niin helppokäyttöisiä ja varmoja koneita että idiootitkin osaa niitä käyttää...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta jos olet täysin tekniikasta tietämätön, niin takaan, että Mac ja OSX yhdistettynä istuu sinulle kuin nyrkki silmään.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka