Tuttavalla Oli ongelma mun s-postin vastaanottamisessa, tai oikeastaan liite ei tullut ollenkaan joten lähetin sen toiseen suuntaan ja sain palautteen, että kaikki OK, paitsi ääkkösonkelma, jonka totesin minulle palautuneessa versiossa. Käytän Mailia, vastaanottajalla joku PC-juttu.
Kone iMac G5, combo, 1.8Ghz, 10.4.3, muutenkin viimeisimmät päivitykset
Ääkkösongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ääkkösongelma
Viesti Kirjoittaja vihervirta »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Ääkkösongelma
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Valitse se tuttavasi viesti, paina Omppu + Shift + H, nyt näet mitä koodausta tuttavasi sähköpostiohjelma käyttää. Oletettavasti siellä lukee Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Eli tuo on Länsimainen Iso Latin 1. Nyt on muutama eri vaihtoehto.
a). Kirjoita viesti ihan normaalisti, valitse menuvalikosta Viestit >> Tekstin koodaus >> Länsimainen Iso Latin 1 (nyt liitteenkin pitäisi näkyä)
b) Jos haluat alkaa käyttämään tuota koodausta kaikissa viesteissäsi, teet seuraavasti.
Sulje Mail. Avaa Pääte / Terminal ja pastaa sinne seuraava teksti kokonaisuudessaan.
defaults write com.apple.mail NSPreferredMailCharset "ISO-8859-1"
ja painat Enter. Sulje Pääte ja avaa Mail. Sitten pitäisi pelittää. Tämä voi tosin aiheuttaa skandien puuttumisen sähköpostiohjelmissa, jotka käyttävät Unicode UTF-8 koodausta.
Sen saa aktiiviseksi tekemällä tuon saman tempun Päätteellä, mutta sinne kirjoitetaan
defaults write com.apple.mail NSPreferredMailCharset "UTF-8"
tai valitsemalla sieltä valikosta UTF-8.
Käytän itse tuota UTF-8 koodausta, ja jos tiedän, että vastaanottajalla on ongelmia liitteiden ja skandien kanssa, niin valitsen käsin koodaukseksi tuon Iso Latin 1.
hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=103246
Tuossa lisää aiheesta.
Eli tuo on Länsimainen Iso Latin 1. Nyt on muutama eri vaihtoehto.
a). Kirjoita viesti ihan normaalisti, valitse menuvalikosta Viestit >> Tekstin koodaus >> Länsimainen Iso Latin 1 (nyt liitteenkin pitäisi näkyä)
b) Jos haluat alkaa käyttämään tuota koodausta kaikissa viesteissäsi, teet seuraavasti.
Sulje Mail. Avaa Pääte / Terminal ja pastaa sinne seuraava teksti kokonaisuudessaan.
defaults write com.apple.mail NSPreferredMailCharset "ISO-8859-1"
ja painat Enter. Sulje Pääte ja avaa Mail. Sitten pitäisi pelittää. Tämä voi tosin aiheuttaa skandien puuttumisen sähköpostiohjelmissa, jotka käyttävät Unicode UTF-8 koodausta.
Sen saa aktiiviseksi tekemällä tuon saman tempun Päätteellä, mutta sinne kirjoitetaan
defaults write com.apple.mail NSPreferredMailCharset "UTF-8"
tai valitsemalla sieltä valikosta UTF-8.
Käytän itse tuota UTF-8 koodausta, ja jos tiedän, että vastaanottajalla on ongelmia liitteiden ja skandien kanssa, niin valitsen käsin koodaukseksi tuon Iso Latin 1.
hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=103246
Tuossa lisää aiheesta.
-
Viesti Kirjoittaja vihervirta »
Kiitos!
Kuulin tänään että minun tekstini tulikin vähän hassunnäköisenä. aikaisemmin olen käyttänyt ukkoslintua tai eudoraa joten ei ole tullut ilmi. työkoneessa on vain mail 2. lähetin äsken pari viestiä koneisiin joissa käytetään outlookia ja valitsin sen iso latin 1 vai miten se oli. huomenna kuulen.
Kuulin tänään että minun tekstini tulikin vähän hassunnäköisenä. aikaisemmin olen käyttänyt ukkoslintua tai eudoraa joten ei ole tullut ilmi. työkoneessa on vain mail 2. lähetin äsken pari viestiä koneisiin joissa käytetään outlookia ja valitsin sen iso latin 1 vai miten se oli. huomenna kuulen.
-
Kiinalaiset merkit vain yhdestä yhtiöstä
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Olen taas tuskaillut erään yhteisön/yhtiön kanssa käymääni sähköpostikirjeenvaihtoa. Itselläni käytössä Mail. Tämän yhden yhteisön kanssa käymäni sähköpostien vaihto saa aikaan sen, että ääkköseni muuttuvat mitä oudoimmaksi kiinalaistyyppisiksi merkeiksi. Ja hommaan taitaa liittyä se, että olen tuolloin liittänyt lähettämääni sähköpostiin jonkin liitteen. Ja ongelma esiintyy lähinnä tuon yhden yhteisön kanssa käytävään sähköpostien vaihtoon.
Yritin tutkailla tuon AF:n ohjeen perusteella mitä koodausta tuolla toisessa päässä käytetään. Näppäinyhdistelmän jälkeen Content type:n kohdalta löytyy seuraava merkkijono: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_0085_01C7E316.2136BE90" ja toisen työntekijän lähettämästä viestistä: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_0008_01C7E7D8.992D3F20".
Mikähän tuossa on se oleellinen tieto? Veikkaan tuota multipart/alternativea..?
Mutta lähinnä kysymykseni kuuluu, mitä minun pitäis tehdä, että pääsisin noista kiinalaisskandeista eroon? Tietysti olisi viisainta, että tuolla toisessa päässä korjaisivat "ongelman aiheuttajan", mutta luulenpa, että minä vs tuo isohko yhteisö, niin se olen minä joka tekee muutoksia jos joku tekee.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Yritin tutkailla tuon AF:n ohjeen perusteella mitä koodausta tuolla toisessa päässä käytetään. Näppäinyhdistelmän jälkeen Content type:n kohdalta löytyy seuraava merkkijono: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_0085_01C7E316.2136BE90" ja toisen työntekijän lähettämästä viestistä: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_0008_01C7E7D8.992D3F20".
Mikähän tuossa on se oleellinen tieto? Veikkaan tuota multipart/alternativea..?
Mutta lähinnä kysymykseni kuuluu, mitä minun pitäis tehdä, että pääsisin noista kiinalaisskandeista eroon? Tietysti olisi viisainta, että tuolla toisessa päässä korjaisivat "ongelman aiheuttajan", mutta luulenpa, että minä vs tuo isohko yhteisö, niin se olen minä joka tekee muutoksia jos joku tekee.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
tuo boundary nyt ainakin on pelkästään (ohjelmalle) vapaavalintainen merkkijono millä ohjelma merkkaa mistä kohtaa liitetiedosto alkaa, sillä ei taida olla muuta kuin että se on tarpeeksi erikoinen erottuakseen itse liitetiedoston ascii-datasta.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka