Mulla on powerbook kytkettynä windows verkkoon wlanin kautta. Olen jakanut windows tulostimen verkkoon mutta tulostaminen ei onnistu. Kun macilta tulostaa, ilmestyy työ kyllä windowsin tulostuksenhallintaan, mutta windows ei ikäänkuin tunnista tiedostotyyppiä.
Missäköhän mahtaisi olla vika?
Tulostaminen XP:n kautta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tulostaminen XP:n kautta
Viesti Kirjoittaja DanielA »
-
Re: Tulostaminen XP:n kautta
Viesti Kirjoittaja DanielA »
Tarkennuksena vielä, tulostin on HP1020.
Windowsin tulostuksenhallinta näyttää tiedoston nimeksi: "alemman tason etäasiakirja", eikä ala tulostamaan.
Windowsin tulostuksenhallinta näyttää tiedoston nimeksi: "alemman tason etäasiakirja", eikä ala tulostamaan.
-
Viesti Kirjoittaja Palaios »
Macci näkee ao tulostimen ja se on asianmukaiseti asennettu sille, nimenomaan xp:n ymmärtämänä verkkotulostimena?
Työryhmäasetukset ovat kummassakin koneessa samat?
Xp tajuaa Macin tulosteen tulosteeksi, jos Macci tuottaa xp:n tajuamaa muotoa. Kiitos Redmondin nörttien se ei ole ihan helppoa aina, edes xp-koneiden vällilä.
Hieman tuntuisi, että Macci tuottaa xp:lle käsittämätöntä muotoa olevaa tietoa ja siksi tulostus ei onnistu.
Kokeile asetusrumbaa; yhden asetuksen muutos, koe, yhden asetuksen muutos, koe.
Työryhmäasetukset ovat kummassakin koneessa samat?
Xp tajuaa Macin tulosteen tulosteeksi, jos Macci tuottaa xp:n tajuamaa muotoa. Kiitos Redmondin nörttien se ei ole ihan helppoa aina, edes xp-koneiden vällilä.
Hieman tuntuisi, että Macci tuottaa xp:lle käsittämätöntä muotoa olevaa tietoa ja siksi tulostus ei onnistu.
Kokeile asetusrumbaa; yhden asetuksen muutos, koe, yhden asetuksen muutos, koe.
-
Viesti Kirjoittaja marco_x »
Samaa ongelmaa liikkeellä.... en tiedä sitten jos alkais kokeilemaan tulostimien siirtämistä maccien persuuksiin... oisko asia yhtään helpompi... mut mitäs sit enää tekee läjällä puuceita jos ei kelpaa enää edes "ripeiksi"... r.i.p. varmaanDanielA kirjoitti:Mulla on powerbook kytkettynä windows verkkoon wlanin kautta. Olen jakanut windows tulostimen verkkoon mutta tulostaminen ei onnistu. Kun macilta tulostaa, ilmestyy työ kyllä windowsin tulostuksenhallintaan, mutta windows ei ikäänkuin tunnista tiedostotyyppiä.
Missäköhän mahtaisi olla vika?

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Omat kokemukset:marco_x kirjoitti:Samaa ongelmaa liikkeellä.... en tiedä sitten jos alkais kokeilemaan tulostimien siirtämistä maccien persuuksiin... oisko asia yhtään helpompi... mut mitäs sit enää tekee läjällä puuceita jos ei kelpaa enää edes "ripeiksi"... r.i.p. varmaan
Printteri macissa = kaikki toimii.
Printteri windowsissa = toimii jos toimii jos silloinkaan.
Asenna vielä Bonjour for Windows, niin homma helpottuu entisestään.
-
Viesti Kirjoittaja marco_x »
Kiitos, taidanpa ottaa tämän päivän projektiksi....TheKraken kirjoitti:printteri windowsissa = toimii jos toimii jos silloinkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Larkki »
Kyseessä Canon Pixma MP510 kytkettynä WindowsXP:hen, mac samassa verkossa. Jos canonin kytkee suoraan macciin USB:llä, homma toimii.
Kun macille lisää tota verkkotulostinta mm. IP:n kautta, niin se löytää kyllä tulostimen ja sitten pitäisi valita listasta mikä se tulostin on. Listassa ei kuitenkaan ole Canonin tuota mallia, ja mallit joita olen testannut eivät tuota oikeanlaista jälkeä (teksti on pienennetty). Olen myös asentanut ton Pixman ajurit suoraan macciin, mutta niitä ei voi jostain syystä ottaa käyttöön kun tota verkkotulostinta määrittelee. Pystyy ainoastaan valita siitä valmiista listasta.
Onko tähän jotain keinoa? Pitäisi siis se tulostin olla kiinni siinä windowsissa.
Kun macille lisää tota verkkotulostinta mm. IP:n kautta, niin se löytää kyllä tulostimen ja sitten pitäisi valita listasta mikä se tulostin on. Listassa ei kuitenkaan ole Canonin tuota mallia, ja mallit joita olen testannut eivät tuota oikeanlaista jälkeä (teksti on pienennetty). Olen myös asentanut ton Pixman ajurit suoraan macciin, mutta niitä ei voi jostain syystä ottaa käyttöön kun tota verkkotulostinta määrittelee. Pystyy ainoastaan valita siitä valmiista listasta.
Onko tähän jotain keinoa? Pitäisi siis se tulostin olla kiinni siinä windowsissa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Minulla MP110 ja sama ongelma ajureiden kanssa, eli en myöskään saanut niitä valittua, jos XP:stä sitä jaoin. Ratkaisin ongelman ostamalla Airport Extremen ja jaan sen silläLarkki kirjoitti:Kyseessä Canon Pixma MP510 kytkettynä WindowsXP:hen, mac samassa verkossa. Jos canonin kytkee suoraan macciin USB:llä, homma toimii.

On tuohon silti varmaan jotain vähän halvempiakin vaihtoehtoja

-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Aamen. Allekirjoitan ihan täysin.TheKraken kirjoitti: Printteri macissa = kaikki toimii.
Printteri windowsissa = toimii jos toimii jos silloinkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Jepuliis »
Samaa ongelmaa, oisiko mitään halvempaa ratkaisua? kyseessä on canon pixma180TheKraken kirjoitti:Minulla MP110 ja sama ongelma ajureiden kanssa, eli en myöskään saanut niitä valittua, jos XP:stä sitä jaoin. Ratkaisin ongelman ostamalla Airport Extremen ja jaan sen silläLarkki kirjoitti:Kyseessä Canon Pixma MP510 kytkettynä WindowsXP:hen, mac samassa verkossa. Jos canonin kytkee suoraan macciin USB:llä, homma toimii.
On tuohon silti varmaan jotain vähän halvempiakin vaihtoehtoja
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka