Moi. Onko mahdollista jakaa windows-koneen kautta internettiä langattomasti powerbookilleni ilman varsinaista wlantukiasemaa. Onko kahden koneen välinen langaton verkko edes yleensä mahdollista ilman tukiasemaa... ja jos tämän avulla netin jako mahdollista, niin tuottaako ongelmia se, että asun opiskelija-asunnossa jossa ip on kiintee ja nettiasetukset muutenkin manuaalisesti tehty. ei siis dhcp:tä tms. käytössä.
Teoriassa Windows pystyy jakamaan nettiyhteytensä eteenpäin. Käytännöstä en tiedä.
Toisinpäin olen tehnyt usein, ilman mitään ongelmia. Eli Powerbookiini tulevan langattoman verkon olen jakanut muille Maceille ja Win98, ME, XP koneille ethernet portin kautta.
Kiinteä IP annetaan sille koneelle, joka nettiin on itse kiinni ja se jakaa vaikka DHCP:llä yhteyttä eteenpäin. Ei pitäisi vaikuttaa tähän mitenkään.
Toisaalta, halpa reititin voisi olla parempi ratkaisu. Se saisi sen kiinteän IP:n ja jakaisi sitten vaikka DHCP:llä siihen PC:hen ja Powerbookiin IP:t.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Tietämättä varmaksi, olettaisin että ei onnistu. Tuo vaatisi sitä että PC osaisi olla WLAN-tukiasema. Ehkä sellaisiakin PC:n kortteja on. AdHoc-yhteyksiä voi muodostaa, mutta ei siitä jatkuvaan käyttöön ole.