Arvon Mac asiantuntiat!
Minulla on kiusallinen ongelma, johon en keksi vastausta.
Olen "vähän" kömpelö näiden Maccien kanssa,joten antakaa anteeksi jos kysyn tyhmiä. Olen omistanut sellaisen vasta 4 päivää.
Omistan Mini Macin 1.42GHz, 80GB, Ati Radeon 9200 32mt, Super Drive, Bt, Airport ym.
Ongelma on seuraava: Kun kytken macin VGA-kaapelilla Sonyn 50A11E TV:hen, niin kuva näkyy virheettömästi noin 15 minuuttia. Tämän jälkeen TV rupeaa vilkuttamaan sekunnin välein mustaa ruutua ja tekstia "out of range". Tuon sonyn näytön pitäisi huolia VGA:n kautta 1024x768 resoa 60Hz:llä.
Kun pyydän maciä tunnistamaan näytön, niin se tunnistaa sen "Sonyksi" ja näytön säätöihin aukeaa resot 640x480, 800x600 ja 1024x768. Virkistystaajuuden kohdalle tulee pelkät viivat. Sama välkkymis ongelma tulee kaikilla noilla resoilla ja aina noin 15 min käytön jälkeen.
Nyt minulla on lainassa 17" Acerin TFT, jolla ei ilmene mitään ongelmia ja macci toimii kuin Buickki.
Saattaa tietysti olla joku yksinkertainen ongelma, jota vain en tajua.
Arvostaisin kovasti jos joku viisaampi voisi tarjota auttavaa kättä.
-Hesus-
Ongelma Mac Mini -> Sony 50" näyttö... :(
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelma Mac Mini -> Sony 50" näyttö... :(
Viesti Kirjoittaja Hesusnis »
-
-
Juu, olen ainakin yrittänyt...
Ongelma siis on, kun liitän tuon Sonyn kiinni ja valitsen järjestelmäasetuksista -> näyttö ja valitsen tunnista näyttö, niin Mac tunnistaa tuon Sonyn, mutta virkistystaajuuden kohdalle tulee pelkkä viiva ja taajuutta ei pääse muuttamaan.
Luulen että kumpikin tukee 1024x768 60Hz resolla, mutta kun Mac lämpenee, niin jonkun komponentin arvo muuttuu ja Mac työntää näytölle hieman yli 60Hz virkistystaajuutta, josta Sony ei tykkää. Tää on täysin hakuammuntaa, mutta tuo selittäisi sen, että miksi Macin ollessa kylmä sony toimii moitteetta.
Tiedä sitten auttaisiko Näöyttiksen päivitys tai kenties vaihto kokonaan jotain..,
Harmittaa pirusti, kun tämä Mac vaikuttaa koneelta joka ois kuin tehty minun käyttötarkoitukseen, mutta jollain konstilla pitäis saada tou Sony toimimaan näyttönä, kun en normaalisti omista muuta näyttöä ja tilat/sisustus ei siedä mitään TFT nököttämään minhinkään nurkkaan.
Ongelma siis on, kun liitän tuon Sonyn kiinni ja valitsen järjestelmäasetuksista -> näyttö ja valitsen tunnista näyttö, niin Mac tunnistaa tuon Sonyn, mutta virkistystaajuuden kohdalle tulee pelkkä viiva ja taajuutta ei pääse muuttamaan.
Luulen että kumpikin tukee 1024x768 60Hz resolla, mutta kun Mac lämpenee, niin jonkun komponentin arvo muuttuu ja Mac työntää näytölle hieman yli 60Hz virkistystaajuutta, josta Sony ei tykkää. Tää on täysin hakuammuntaa, mutta tuo selittäisi sen, että miksi Macin ollessa kylmä sony toimii moitteetta.
Tiedä sitten auttaisiko Näöyttiksen päivitys tai kenties vaihto kokonaan jotain..,
Harmittaa pirusti, kun tämä Mac vaikuttaa koneelta joka ois kuin tehty minun käyttötarkoitukseen, mutta jollain konstilla pitäis saada tou Sony toimimaan näyttönä, kun en normaalisti omista muuta näyttöä ja tilat/sisustus ei siedä mitään TFT nököttämään minhinkään nurkkaan.
-
Virran- tai näytönsäästäjä?
Viesti Kirjoittaja wanders »
Tuo "noin 15 minuuttia" toi heti mieleen, että koneessasi olisi joko näytönsäästäjä tai - uskon vielä ennemmin - virransäästö, joka yrittää laittaa näytön joko nukkumaan - tai uskon vielä ennemmin - siihen puolihämärään tilaan, jota telkkarisi ei varmaankaan ymmärrä.
Tai sitten ei.
--
w
Tai sitten ei.
--
w
-
Ongelmaa ei ollut vanhan PC:n kanssa, joka oli kytketty samalla johdolla. Tuo kuvaamani vika alkaa ilmenemään "pikkuhiljaa" koneen lämmetessä. Aluksi kuva menee mustaksi ehkä kerran puolessa minuutissa ja mitä pitempään kone on päällä, niin sitä tiheämmäksi ongelma kehittyy ja kun kone on ollut tunnin päällä, niin kone vilkuttaa joka sekunti ja sen kanssa toimiminen on täysin mahdotonta.
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka