kysymys lienee mitä tyhmin mutta kun en ole koskaan enne ftp servereiden kanssa pelaillut niin kehtanen kysyä:
mistäköhän johtuu että ihan tavallinen yksinkertainen uploadaus ftp-palvelimille on etanamaisen hidasta? sama juttu useammalla ohjelmalla (huvikseni kokeilin fetchiä, cyberduckia ja paria muutakin), myös useampaankin eri serveriin olen kokeillut ja sama toistuu. joten lienee kiinni jostakin koneen asetuksista? samaan aikaan downloadaus toimii ihan sujuvasti, niin nopeasti kuin yhteys nyt antaa myöden. uploadattaessa taas n. 30-40 megan failin lataamiseen tulee arviona pitkälti toista tuntia...
mjh kirjoitti:kysymys lienee mitä tyhmin mutta kun en ole koskaan enne ftp servereiden kanssa pelaillut niin kehtanen kysyä:
mistäköhän johtuu että ihan tavallinen yksinkertainen uploadaus ftp-palvelimille on etanamaisen hidasta? sama juttu useammalla ohjelmalla (huvikseni kokeilin fetchiä, cyberduckia ja paria muutakin), myös useampaankin eri serveriin olen kokeillut ja sama toistuu. joten lienee kiinni jostakin koneen asetuksista? samaan aikaan downloadaus toimii ihan sujuvasti, niin nopeasti kuin yhteys nyt antaa myöden. uploadattaessa taas n. 30-40 megan failin lataamiseen tulee arviona pitkälti toista tuntia...
(kone on ibook G4 tiikerillä)
adsl? airport?
Millainen on yhteytesi teoreettinen nopeus? eli sopimuksen upload/download määritys?
welhon 1 MB:n yhteys, kaapelimodeemi. onkohan tuossa siis jotain uploadaus rajoituksia? en nyt ainakaan noista welhon lappusista löydä mitään mainintaa mahdollisista upload/download -nopeuseroista. suoraan sanoen en ole tullut tätä mahdollisuutta edes ajatelleeksi koska olen uploadannut muuten tiedostoja toisaalle kuin ftp-palvelimille eikä tällaista ongelmaa ole silloin koskaan ilmennyt.
Monestihan ADSL / Kaapelimodeemissa upload speed on hitaampi kuin download, luonnollisesti, esim. Megaisissa yhteyksissä upload speed on usein 512kb, ja voisi kai olla jopa 256kb, mutta ei kai tuo silti noin hidasta pitäisi olla?
mjh kirjoitti:welhon 1 MB:n yhteys, kaapelimodeemi. onkohan tuossa siis jotain uploadaus rajoituksia? en nyt ainakaan noista welhon lappusista löydä mitään mainintaa mahdollisista upload/download -nopeuseroista. suoraan sanoen en ole tullut tätä mahdollisuutta edes ajatelleeksi koska olen uploadannut muuten tiedostoja toisaalle kuin ftp-palvelimille eikä tällaista ongelmaa ole silloin koskaan ilmennyt.
juuri tuo.
jonkinlaiseen nopeuseroon olin kyllä varautunut koska vaihtelua aina on mutta en tosiaan nyt tällaiseen ja kun tiedostot on 500 megan - gigan luokkaa niin mahdottomaksi menee. muutenkin joskus uploadaus muualle toimii lähes yhtä nopeasti kuin realistinen downloadauskin (teoreettinen nopeus nyt on sitten ihan muuta).
Luulen että tolla yhteydellä maksimi 28Kib/s, ja jos saman aikaisesti lataat jostain muualta tavaraa niin aina pienempi koska latauksetkin tarvitsevat meno liikennettä
Mac Pro 2 x 3 GHz Quad-Core Intel Xeon/ 8Gt / 240 Gt + 240 Gt + 950 Gt (10.5.1)
Apple Cinema Display 30
MacBook 15 2,4 GHz Intel Core 2 Duo / 4Gt / 140Gt (10.5.1)
Apple iPod 60GB white