Kun asennan Macbookkiin usb-hiiren, niin siinä pieni pikkutarkka liike tökkii. Suurempi hiiren liikuttelu toimii hyvin.
Ongelma ei pitäisi olla hiiressä, olen nimittäin testannut jo kahta eri hiirtä ja molempien kanssa sama ongelma.
Olen myöskin hiiren asetuksista koittanut löytää jotain mikä auttais, muttei löydy.
Onko kellään muulla samoja ongelmia?
Hiiriongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hiiriongelma
Viesti Kirjoittaja juhis1983 »
-
Re: Hiiriongelma
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kokeilepa myös eri alustaa. Vika voi olla alustassakin, eli optinen silmä ei käyttämälläsi alustalla erota pientä liikettä.
-
Viesti Kirjoittaja Hene1 »
Tämä oli suuri ongelma minulle alussa. Selvisin siitä nostamalla hiiren kiihdytyksen USB Overdrivellä jonnekin 175% paikkeille. Sen jälkeen hiiren liike tuntuu sulavalta ja miellyttävältä, myös pienissä liikkeissä.juhis1983 kirjoitti:Kun asennan Macbookkiin usb-hiiren, niin siinä pieni pikkutarkka liike tökkii. Suurempi hiiren liikuttelu toimii hyvin.
Ongelma ei pitäisi olla hiiressä, olen nimittäin testannut jo kahta eri hiirtä ja molempien kanssa sama ongelma.
Olen myöskin hiiren asetuksista koittanut löytää jotain mikä auttais, muttei löydy.
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Onko mahdollisesti eka Macci menossa? Jos olet vanha PC-mies, niin tuosta hiiren tarkkuudesta Mac vs. PC löytyy myös haulla keskustelua. Monet valittelevat huonoa tuntumaa Macilla johtuen juuri tuosta kiihdytyksen puutteesta (joka siis täysin normaalia).
Olen huomannut, että Macilla myös eri hiirissä on huomattavia eroja. Itsellä oli ensin MS:n perusrotta, joka oli melko hirveä. Seuraavaksi testasin MS:n optical notebook mousen, joka on huomattavasti parempi. Myös MX700 ja MX1000 olivat melko mukavia, mutta täytyy sanoa, että mahtihiiri on kyllä ehdottomasti paras tuntumaltaan Macissä.
Kannattaa tosiaan koittaa tuota USB Overdriveä.
Olen huomannut, että Macilla myös eri hiirissä on huomattavia eroja. Itsellä oli ensin MS:n perusrotta, joka oli melko hirveä. Seuraavaksi testasin MS:n optical notebook mousen, joka on huomattavasti parempi. Myös MX700 ja MX1000 olivat melko mukavia, mutta täytyy sanoa, että mahtihiiri on kyllä ehdottomasti paras tuntumaltaan Macissä.
Kannattaa tosiaan koittaa tuota USB Overdriveä.
-
Viesti Kirjoittaja juhis1983 »
Toi ohjelma on loistava, kiitos. Mitkä lukemat sulla on siinä nopeus kohdassa? Oikeen yhdstelmän löytäminen on vähä vaikeeta.Hene1 kirjoitti:Tämä oli suuri ongelma minulle alussa. Selvisin siitä nostamalla hiiren kiihdytyksen USB Overdrivellä jonnekin 175% paikkeille. Sen jälkeen hiiren liike tuntuu sulavalta ja miellyttävältä, myös pienissä liikkeissä.juhis1983 kirjoitti:Kun asennan Macbookkiin usb-hiiren, niin siinä pieni pikkutarkka liike tökkii. Suurempi hiiren liikuttelu toimii hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
En tiedä, onko kyseessä sama ongelma, mutta itselläni Logitechin ulkoinen hiiri on käynnistyksen jälkeen suorastaan villi liikkeissään. Johtunee mahdollisesti Logitechin omien hiiriajureista. Tapaan aina käydä käynnistyksen jälkeen roplaamassa OS X:n omia hiiriasetuksia ja laittaa hiiren nopeuden maksimille, mikä rauhoittaa hiiren.
Mac Daily Newsin taannoisessa Leopard-jutussa uumoiltiin, että usb-hiirten (ja BT-hiirten) toimintaan on Lepardeerissa tulossa parannuksia.
Mac Daily Newsin taannoisessa Leopard-jutussa uumoiltiin, että usb-hiirten (ja BT-hiirten) toimintaan on Lepardeerissa tulossa parannuksia.
MacBook Pro 13" mid-2010 karvalakki 750 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Minulla tuntuu kyllä Mighty Mouse ihan samanlaiselta kuin tuo yllä kuvailtu tökkiminen. Osa siitä lienee Macin kummallista kiihdytystekniikkaa, mutta toisaalta olen käyttänyt Macia paljon aiemminkin eikä ilmiö ole ikinä yhtä häiritsevä ollut kuin tässä nykyisessä omassa Intel iMac + MM -kombossa.
Pienissä liikkeissä kursori siis liikkuu epätasaisesti, välillä tahmaa ja välillä taas hypähtelee. Riesa. Alustan pitäisi olla ok.
Pienissä liikkeissä kursori siis liikkuu epätasaisesti, välillä tahmaa ja välillä taas hypähtelee. Riesa. Alustan pitäisi olla ok.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
-
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka