Kysyjän kannattaisi ongelman kuvauksessa mieluummin olla liian moni- kuin harvasanainen. Turhista sanoista voi olla välittämättä, mutta puuttuvia ei kaiva erkkikään esiin...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Hmm... Voisikohan ongelma olla jotain sukua nykyistä työkonettani (ThinkPad T43) vaivaaville WLAN-onglemille. Koneessa on joku kohtalaisen uusi Intelin WLAN/BT combo -komponentti (2200BG?), jonka kanssa on havaittu hämmentäviä WLAN-ongelmia. Ehkä sama chippi on käytössä (joissain) Intel Maceissä? Työkoneeseeni on vaihdettu sisuskaluja useampaan kertaan ilman apuja ja samaa ongelmaa on löydetty myös toisista vastaavaa chippiä käyttävistä koneista. Ongelmana ajoittainen WLAN:in 'pätkiminen' ja hidastuminen; silloin tällöin kone onnistuu kaatamaan koko access pointin. Erityisesti ongelmia esiintyy käytettäessä WPA-salausta. Työpaikan mikrotuki on yrittänyt ongelmaa selvitellä, mutta toistaiseksi tuloksetta. Hommaa hankaloittaa se, ettei se esiinny kaikilla WLAN-tukiasemilla. Kannattanee etsiä tukiaseman viimeisimmät firmware-päivitykset ja katsoa olisiko niistä apua. (Itselläni ei ollut) Vaihtoehtoisesti poista WPA-salaus tai hanki uusi WLAN-tukiasema, ja toivo ettei ongelmaa esiinny sen kanssa....
Minun iMac Core Duossani oli juuri edellä kuvattua pätkimistä ja hidastumista langattoman verkon kanssa. Tukiasemana Applen Airport Extreme, jossa kokeilin pariakin firmwarea.
WPA-salaus sai verkkoyhteyden kaatumaan muutamassa minuutissa.
Nyt iMac on tullut huollosta, joten pääsen kohtapuoliin kokeilemaan onko tilanne parantunut.
Kaverilla on myös ollut intel piirisarjaisen wlanin kanssa ongelmia pc läppärillä, juuri samankaltaista ongelmaa kuin olen lukenut näistä uusista intel maceista.
Mulla ei ole enää ongelmia Intel Minin wlanin kanssa. Täällä oli samaa ongelmaa langattomuuden kanssa, eli verkko hidastui, signaalit putosivat olemattomiin ja lopulta verkkoyhteys katkesi.
Ongelmana ei ollut rauta vaan naapurin wlan tukiasema joka käytti samaa kanaavaa kuin minun Airport Extreme. Vaihdoin kanavaa omaan tukiasemaani ja ongelmat poistuivat. Nyt pelittää oikein hienosti.
Mitä tulee tuohon Intelin wlan piiriin, niin käsittääkseni Apple ei sitä käytä omissa vermeissään. Ainakin minun Minin sisältä löytyy Applen oma Airport Extreme Card. Toki voihan tuossakin olla Intelin piiri?