Spotlight toimii muuten moitteetta, mutta kirjanmerkkejä se ei löydä. Asetuksista olen toki ruksannut kirjanmerkkikohdan. Myöskään toisella käyttäjällä ei homma toimi. Tein kaikki temput, mitä mieleen tuli ongelma korjaamiseksi. Korjasin oikeudet, ajoin daily- jne. huoltoscriptit, indexoin Spotlightin uudelleen, heitin asetustiedoston pois, boottailin aina välillä. Olikohan siinä kaikki...
Pitäisikö Spotlightin ylipäätään löytää ne kirjanmerkit?
Spotlight ei löydä Safarin kirjanmerkkejä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Spotlight ei löydä Safarin kirjanmerkkejä
Viesti Kirjoittaja Maza »
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
SafariBlock-plug-in on asennettu mainosten ja flashien eliminoimiseksi. Huomasin ongelman vasta äsken, plugari on asennettu aikoja sitten. En muista, onko Spotlight hakenut kirjanmerkkejä ennen sitä. Asensin juuri uuden Firefoxin, eikä senkään kirjanmerkkejä löydy.
Ja nyt kun kokeilin löytää Spotlightilla itse Firefoxin, ei sitäkään löydy! Toki löytyy firefox 2.0.dmg-tiedosto, jonka olen nakannut roskiin ja sen tyhjentänyt. Mystistä, pitääpä bootata kone.
Edit. Spotlightin indexointi auttoi jälkimmäiseen ongelmaan, nyt löytyy sentään Firefox. Kirjanmerkkejä ei silti löydy, ainoastaan bookmarks.html-tiedosto, joka toki sisältää kirjanmerkit.
Ja nyt kun kokeilin löytää Spotlightilla itse Firefoxin, ei sitäkään löydy! Toki löytyy firefox 2.0.dmg-tiedosto, jonka olen nakannut roskiin ja sen tyhjentänyt. Mystistä, pitääpä bootata kone.
Edit. Spotlightin indexointi auttoi jälkimmäiseen ongelmaan, nyt löytyy sentään Firefox. Kirjanmerkkejä ei silti löydy, ainoastaan bookmarks.html-tiedosto, joka toki sisältää kirjanmerkit.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Päivitys ongelmaan. Spotlight löysi ainoastaa hiljattain tehdyt kirjanmerkit, ei vanhoja. Muistuipa mieleeni, että taisin asentaa MainMenu-ohjelman ja ajaa sillä korjauksia hieman ennen ongelman ilmaantumista. Tiedä sitten, tekikö se jotain väärää.
No, korjasin ongelman viemällä ja tuomalla uudestaan kirjanmerkit. Nyt Spotlight on taas ajan tasalla.
No, korjasin ongelman viemällä ja tuomalla uudestaan kirjanmerkit. Nyt Spotlight on taas ajan tasalla.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka