15 vuoden PC-käytön jälkeen olen nyt melkein kerta linttuulla vaihtanut kaikki myllyt ja läppärit uusiin Intel Macceihin ympäristössäni ja olen erittäin tyytyväinen. Jokunen asia kuitenkin häiritsee. Ehkä te kokeneemmat osaatte neuvoa?
Eli.
Miten saisin toimimaan Windowsista tutun CTRL-X ja CTRL-V cut-pasteuksen myös tiedostoihin? Tai tässä tapauksessa kai COMMAND-X ja COMMAND-V?
On todella turhauttavaa kun valkkaa tiedostoja ja "cuttaa" ne c-x:llä ja yrittää pastettaa ne jonnekin pitkän matkan päähän hakemistopuussa c-v:llä niin mitään ei tapahdukaan!

Onhan Macissa kaikissa ohjelmissakin ihan normaali cut-paste meininki. Miksi se ei muka ylety tiedostoihin? Tämä tiedostojen raahailu hiirellä nappi pohjassa ympäriinsä on mielestäni todella tehotonta ja joskus niin monimutkaista että työrutiini keskeytyy ihan täysin. Eli olisiko tähän jotain ratkaisua/hackkia/ohjelmaa?
Olen jo vähän tutustunut Quicksilveriin ja Applescriptiin ja jotain "puutteita" olen niillä saanutkin jo korjattua, mutta tähän en ole löytänyt/keksinyt vielä mitään ratkaisua.
Ja lisäksi, jos joku keksii miten saisi hackattyä niin että BACKSPACE ja useampinappisen hiiren joku näppäin menisi hakemistopuussa finderissä taaksepäin niin olisin todella kiitollinen. Macin oletuskomento COMMAND-NUOLIYLÖS on liian hankala kun se vaatii sormien asettelua kahden napin päälle. PC:ssä riittää lihasmuistissa oleva käden läväytys jonnekin Backspacen suuntaan niin pääsee taaksepäin mistä tulikin.
Käytössä on siis Logitech MX 310 hiiri ja Logitechin hiiriajurit, mutta silläkään ei saa pimpattua esim. hiiren olkanappeihin kuin jotain tarpeettomia toimintoja (toisin kuin pc:ssä samalle hiirelle)
- Kaikesta avusta kiitollinen mutta käsi uusi macmies.