Aina koneen ollessa päällä macista kuuluu n. sekunnin välein piipitystä muistuttava ääni.
Näytönsäästäjän käynnistyessä ääni muuttuu tasaiseksi sirinäksi. Äänet ovat erittäin hiljaiset ja ne erottaa vain aivan koneen vierestä.
Nämä äänet eivät itsessään ole ongelmana, vaan se, että ne kuuluvat koneeseen kytketyistä kaiuttimista. Todella **ttumaista kun käytän konetta lähes pelkästään musiikkin tuottamiseen ja tuota kitinää pitää kuunnella koko ajan.
Äänikortti ilmeisesti ottaa häiriötä vai mistähän johtuu?
edit: lisätään vielä että kovalevyn ladatessa kuuluu myös ininää
En oo mikään skriptimies minäkään, mutta tuo oli suhteellisen simppeli tehdä Skriptieditorilla. Löytyy Ohjelmat kansion AppleScript kansiosta. Sitten tallennat sen vain esim. Library/Sripts kansioon ja laitat sen käynnistymään käynnistyksen yhteydessä.
Kirjoitin sen koodin sinne editoriin ja tallensin skripti-kansioon.
Sitten lisäsin skriptin aloituskohteisiin ja laitoin ruksin kätke kohtaan.
Kun käynnistän koneen se editori aukeaa silti ruudulle ja nap on taas päällä.
Eli jotain hämminkiä tuossa on. Mitähän olen tehnyt väärin?
Hiljeni kone täälläkin. Muistelinkin että oli aiheesta ollut juttua. Alkoi täällä tuo metelöin pari päivää sitten ja hermohan tässä meinannut mennä. Ei kyse mistään kosmeettisesta äänestä, vaan oikeasti vinkuna/piipitys kuului tuonne toiseen päähän huonetta, vaikka katsoi telkkaria.
EDIT: Mulla ei tosin järjestelmäasetuksiin tullut mitään paneelia, mutta terminaalin kautta sai homma kuntoon.
Pysyvätkö koneen lämmöt muka yhtä hyvin aisoissa ilman Nappiakin? Meikäläisellä ainakin ilman Nappia prossun lämpötila nousee melkein 20 astetta. Siksipä pelottaakin, että mahtaako wanha CHUD 3.5.2 enää toimia Leopardissa. Onhan se sirinä toki ärsyttävää, mutta mieluummin se kuin puhiseva tuuletin.
Pysyvätkö koneen lämmöt muka yhtä hyvin aisoissa ilman Nappiakin? Meikäläisellä ainakin ilman Nappia prossun lämpötila nousee melkein 20 astetta. Siksipä pelottaakin, että mahtaako wanha CHUD 3.5.2 enää toimia Leopardissa. Onhan se sirinä toki ärsyttävää, mutta mieluummin se kuin puhiseva tuuletin.
Semmosta 65 astetta näyttää tämmösessä peruskäytössä. Jotain vastaavia ne oli mun mielestä ennenkin.
Itse taas kuuntelen mieluummin paria kierrosta lujempaa pyöriviä tuulettimia, kuin sitä sirinää joka siis oikeasti oli niin korkea että se kuului kaiken muun möykän yli. Tuota puhinaa taas ei edes huomaa jos vaikka musiikki päällä.
TheKraken kirjoitti:Semmosta 65 astetta näyttää tämmösessä peruskäytössä. Jotain vastaavia ne oli mun mielestä ennenkin.
Jaa, no eipä taida sitten Napin vaikutus olla G5sissa yhtä radikaali kuin näissä wanhemmissa PowerMaceissa. Ja minulla tuo sirinä ei ole kovinkaan paha, se kuuluu lähinnä kun näytönohjaimella on rasitusta, esim. Dashboardia tai Exposéa käytettäessä.
Ja muuten tässä juuri huomasin, että en ole Lepardin asennuksen jälkeen tota scriptiä ajanut ja kone on hiljainen. Prossukin on n. 5-8 astetta viileämpi kuin tuon disabloinnin jälkeen, eli kannatti päivitys