Ongelma langattoman verkon yhdistämisessä (MacBook ja os x)
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelma langattoman verkon yhdistämisessä (MacBook ja os x)
Viesti Kirjoittaja Curpizza »
Minulla on outo ongelma langattoman verkon kanssa. Asuntoni eteisessä on suojattu wlan boksi jota käytän internettini kanssa. Jostain syystä kuitenkin kun avaan koneen nukkumatilasta, kone valitsee oman boksini sijaan jonkun suojaamattoman default verkon silloin tällöin ja joudun muuttamaan sen oman boksini nimeksi tuolta airport kohdasta. Olen yrittänyt verkkoasetuksista poistaa tätä default boksia joka on avoin ja jonkun muun ihmisen samassa kerrostalossa. Osaisiko joku kertoa miten saa tämän default nimisen avoimen verkon pois valinnoista niin, että se valitsisi aina oman verkkoboksini nimen, eikä tätä default verkkoboksia joka on jonkun muun
-
Viesti Kirjoittaja ruutiveijari »
Järjestelmäasetukset -> Verkko -> Airport -> Määritä
Liity oletuksena -> Ensisijaiset verkot
(määrittele allaolevaan listaan vain oma verkkosi, poista muut)
Alaosasta valitse:
Valinnat -> Jos äskettäisiä verkkoja ei löydy -> Kysy ennen avoimeen verkkoon liittymistä
Poista täppä: Lisää uudet verkot automaattisesti ensisijaisten verkkojen luetteloon.
...ja se on siinä. Ja niin, tuolla on myös erikseen "Ongelmia ompun kanssa?" -alue, johon tämäkin ketju varmasti pian siirretään.
Liity oletuksena -> Ensisijaiset verkot
(määrittele allaolevaan listaan vain oma verkkosi, poista muut)
Alaosasta valitse:
Valinnat -> Jos äskettäisiä verkkoja ei löydy -> Kysy ennen avoimeen verkkoon liittymistä
Poista täppä: Lisää uudet verkot automaattisesti ensisijaisten verkkojen luetteloon.
...ja se on siinä. Ja niin, tuolla on myös erikseen "Ongelmia ompun kanssa?" -alue, johon tämäkin ketju varmasti pian siirretään.
-
Tulostin langattomaan nettiin
Viesti Kirjoittaja monaz »
Meillä on Zyxelin P-335WT tukiasema ja ollaan koitettu saada tulostin jaettua kahteen kannettavaan, maciin ja windwsiin. Windowsiin se saatiin toimimaan, mutta macci ei suostu pelittämään. Kone yrittää kyllä ottaa yhteyden tylostimeen, mutta "tulostaa" vain tyhjän paperin. Olen koittanut asentaa tulostimen ajurit macille, mutta tulostin ei sitä iteksensä ymmärrä. Mihin nuo ajurit siis tallentuu? En löydä niitä hakusanoilla.. Tulostimen merkkiä ei siis löydy listasta, mitä kone ehdottaa.
-
-
Wespa kirjoitti:Tulostimen merkki & malli auttaa kummasti vianmäärityksessä, joten kertoisitko ne?
Kyseessä on Canon MP150. Tulostimen mukana on tullut cd macille, josta olen tietääkseni saanut asennettua ajurit. Tulostaminen onnistuu kyllä kun laitteen kytkee suoraan usb-porttiin.
-
-
Niin no en noista cd:n ajurien vanhuudesta tiedä, koska ne on kuitenkin toimii hyvin kun tulostaa kaapeli kiinni usb-portissa.. Mutta täytyy koittaa. Ajureista kuitenkin tuntuisi olevan kyse, koska kun listasta valitsee jonkin Canonin mallin, tulostin vetää tyhjän paperin ulos (joillakin ajureilla vielä niin että kuulostaa ja näyttää siltä että tulostin printtaa..). Kun nuo ajurit asentaa, mihin ne menee, pitääkö ne ite kaivaa jostain tiedostosta? Tämä ei ainakaan niitä automaattisesti oo löytänyt.MacFinn kirjoitti:1) hae Canonin sivuilta uusimmat ajuri, CD:llä todennäköisesti vanha versio.
2) monitoimilaitteet ovat tuossa verkkojaossa hankalia. Ettei vaan olis niin, että Canon ei tukisi tuota jakoa ollenkaan, siis Macilla. Oma iP4200 toimii loistavasti Expressin kautta.
No jos Canon ei tue jakoa macille ollenkaan, niin olipa (mun kannalta) turha maksaa lagattomasta muutama kymppi enemmän...
-
Nyt taas vähän katseltu lisää..
Canonin sivuilla on ohje, miten tulostin pitäisi liittää usb-porttiin ja sitä kautta muuttaa asetuksia. Oikein hyvä ohje onkin, mutta kun käyttöjärjestelmä taitaa olla mulla uudempi kuin tuossa ohjeessa. https://self-service.canon-europe.com/fi/pages/
Mistä löydän tuommoisia asetuksia usb-porttiin kytketylle tulostimelle? Oon kyllä monesti mennyt läpi järjestelmäasetuksista ja tuoLibrary/Printers/Canon/BJprinter/Utilities polku vie kyllä oikeannäköiseen ohjelmaan, mistä kuitenkin puuttuu samanalaiset nappulat (omassani on maintenance, network (jota ei pysty klikata koska kone ei tunnista tulostinta networkissa vaan usb:ssä) ja cancel..
Lisäksi mietin, että täytyykö mun muuttaa jako-asetuksia, esim laittaa airportti, sisäinen ethernet, jotain.. jakoon?
Kiitos tuhannesti jos jollain on vinkkejä!![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mistä löydän tuommoisia asetuksia usb-porttiin kytketylle tulostimelle? Oon kyllä monesti mennyt läpi järjestelmäasetuksista ja tuoLibrary/Printers/Canon/BJprinter/Utilities polku vie kyllä oikeannäköiseen ohjelmaan, mistä kuitenkin puuttuu samanalaiset nappulat (omassani on maintenance, network (jota ei pysty klikata koska kone ei tunnista tulostinta networkissa vaan usb:ssä) ja cancel..
Lisäksi mietin, että täytyykö mun muuttaa jako-asetuksia, esim laittaa airportti, sisäinen ethernet, jotain.. jakoon?
Kiitos tuhannesti jos jollain on vinkkejä!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka