Hyviä ideoita mikä asetus/täppä pitää Safarin asetuksissa muuttaa, jotta Citrix:n ICA client toimisi?
kyseleepi Riksu
Citrix ja safari
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Supra »
Itse ajan vpn-yhteyden kautta citrixiä ja hyvin toimii safarin kanssa. Mielestäni asensin sen ICA-clientin ja alkoi toimimaan. Se kysyy jossain vaiheessa, että luotanko juniper inc:n sertificaattiin ja vastaan aina trust ja se on siinä. Ei mitään tietoa, onko toi SSL tai jotain muuta.Riksu kirjoitti:huh...kyselenkö minä tyhmiä vai eikö täällä ole kellään mukamas kokemusta yhdistelmästä citrix ja omppukoneet?
Kysy jos haluat tietää jotain spesiaalia tosta setupista.
EDIT: joo katsoin connections-paneelista ja siellä lukee että encryption: SSL basic/TLS off.
-Sup
-
Viesti Kirjoittaja Riksu »
Tiedän itse suht. vähän omppukoneista, mutta toistaiseksi olen maalaisjärjellä pärjännyt. Tämän kanssa menee vähän kyllä nyt sormi suuhun.
ICA:n asennuksen yhteydessä omppu herjaa jotain, että sen tarvii tehdä safariin jotain muutoksia (vai tarvitsiko mun tehdä
? ) ssl -suojauksen kanssa. Sertti on tietenkin mun oma tekemä, se asentuu nätisti. Ekaksi kuvittelin, että sertin asentaminen pelkästään käyttikselle riittää, mutta sehän täytyy pistää myös ICAn alle. Ja vot, ei onnistu...safari vaan ei avaa citrixin kautta jaettuja ohjelmia yms. Jos sitten asennan tosiaan firefoxin, niin sitäkautta kaikki toimii hetimmiten ihan oikein....
Nyt kun tietäisi, kummasta päästä lähtisi säätämään. Citrixin vai macin... Onko safarissa oletuksena salaus jotain muuta kuin ssl basic? huoh... eihän asiassa periaatteessa mitään ongelmaa ole, firefox on ihan ok. Mutta kun mä haluan YMMÄRTÄÄ 8)
ICA:n asennuksen yhteydessä omppu herjaa jotain, että sen tarvii tehdä safariin jotain muutoksia (vai tarvitsiko mun tehdä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt kun tietäisi, kummasta päästä lähtisi säätämään. Citrixin vai macin... Onko safarissa oletuksena salaus jotain muuta kuin ssl basic? huoh... eihän asiassa periaatteessa mitään ongelmaa ole, firefox on ihan ok. Mutta kun mä haluan YMMÄRTÄÄ 8)
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka