Entinen PC mies on saanut viikko sitten uuden Mac Minin ja olen melko tyytyväinen. Seuraava ongelma on kuitenkin tullut esiin:
Minulla on laitteistona siis Mac Mini ja Elgaton eyetc 610 DVB-C boksi. CI-paikassa on CONAX (testissä ollut technisat cx ja digiality). Muuten EyeTV toimii hyvin mutta koneen herätessä pidemmästä unesta ei softa saa alustettua CONAX laitetta vaan jumittaa "initializin CONAX 1/5" kohtaan ja ei siitä mene eteenpäin. Kun softan sammuttaa, irroittaa conaxin ja laittaa takaisin toimii Eeytv uudelleen käynnistettäessa aivan normaalisti.
Osaako joku sanoa missä vika? Yhteensopimattomat Conaxit (olen siis kahta testannut, kun sattui kaapissa lojumaan)? Tiedän että ongelmasta pääsee jos ei konetta laita nukkumaan mutta...
Elgato EyeTV 610, herätessä Conax alustus bugaa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Elgato EyeTV 610, herätessä Conax alustus bugaa
Viesti Kirjoittaja SickBoy »
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Ilmeneekö tuo sulla aina kun herätät Minin unesta vai vain silloin kun avaat salatun kanavan unien jälkeen? Mulla ei ole ollut mitään ongelmia EyeTV+Conax+Kaapelikortti-yhdistelmällä, mutta hyvin harvakseltaan meillä katsellaan salattuja kanavia. Mun mielestä kyllä EyeTV ei huutele Conaxin perään ennen kuin joku kanava sitä todella tarvitsee...
=)juha
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja SickBoy »
Tuo ongelma tulee aina riippumatta siitä onko viritettynä salattu tai salaamaton kanava. Omituinen asia on myös se että jos laitan koneen unille muutamaksi minuutiksi kaukosäätimestä niin kaikki toimii ihan hyvin. Mutta jos herätän minin esim. koko yön unien jälkeen niin conax errori tulee. Eli jotenkin unen pituus vaikuttaaa siihen että tuo conax ongelma ilmaantuu.
Errorin tultua ei siis näy mikään kanava. Mutta jos poistan conaxin (siis ihan vetämällä irti boksista) ja viritettynä on salaamaton kanava niin kuva alkaa heti pyöriä.
Harmillista kun jo luulin viimein saaneeni täysin ongelmattoman ht-systeemin... Mutta ehkä tästä vielä.
Errorin tultua ei siis näy mikään kanava. Mutta jos poistan conaxin (siis ihan vetämällä irti boksista) ja viritettynä on salaamaton kanava niin kuva alkaa heti pyöriä.
Harmillista kun jo luulin viimein saaneeni täysin ongelmattoman ht-systeemin... Mutta ehkä tästä vielä.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
...onkos tuore Maccimies kokeillut jo näitä perinteisiä ensiapupaketteja? Eli EyeTV-asetukset voi heittää roskiin ja käynnistää EyeTV "puhtaalta pöydältä", levyn oikeuksien korjauskin auttaa joskus ja voisihan tuohon kokeilla koko EyeTV:n uudelleenasennusta.
Mun Conax-moduulissa lukee SCM Microsystems, eli se pelittää ainakin...
=)juha
Mun Conax-moduulissa lukee SCM Microsystems, eli se pelittää ainakin...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka