Ensimmäinen isompi ongelma ilmaantui uuteen (n. kuukauden vanhaan) macbookkiin.
Jostain syystä tänään, kun yritin käynnistää iCalin työvuoroja katsoakseni, se kaatuukin itsestään. Ohjelma pysyy pystyssä n. 10 sekuntia, ja sitten kaatuu. Jostain syystä myös N-ball -peli kaatuu, mutta esimerkiksi Frets On Fire ym. pelit / ohjelmat eivät. Mitähäh?
Mitään uutta ei ole useampaan päivään asennettu eikä poistettu. Oikeuksien korjauksen ajelin jo, ei vaikutusta.
Ideoita?
-Juha-
Ongelma: iCal kaatuu spontaanisti
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelma: iCal kaatuu spontaanisti
Viesti Kirjoittaja JouhaMan »
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Saisitko esim. puhelimeen iCalin merkinnät talteen? Tuohon kaatuiluun nimittäin auttaisi melko varmasti iCalin .plist-tiedoston poistaminen Kirjasto-->Preferences-kansiosta, mutta se ikävä kyllä nollaa myös kaikki iCalin asetukset ja muistaakseni myös kalenterimerkinnät.
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja JouhaMan »
Kiitoksia vastanneille.
Ongelma korjaantui poistamalla tiedosto com.apple.iCal.plist Preferences -kansiosta. Jostain syystä tosin vasta toisella poistamiskerralla. Kummaa. No, pääasia, että näyttää nyt taas toimivan.
Kalenteritiedot muuten tosiaan näyttävät olevan tuolla application support -kansiossa. Ei hävinnyt mitään tietoja kalenterista. Tosin ne olisivat olleet puhelimessakin tallessa..
Mikähän tälläisen muuten mahtaa aiheuttaa? Olenko itse jättänyt nyyppänä jotain huomiotta tai kämmännyt jotain?
Kiitoksia avusta!
-Juha-
Ongelma korjaantui poistamalla tiedosto com.apple.iCal.plist Preferences -kansiosta. Jostain syystä tosin vasta toisella poistamiskerralla. Kummaa. No, pääasia, että näyttää nyt taas toimivan.
Kalenteritiedot muuten tosiaan näyttävät olevan tuolla application support -kansiossa. Ei hävinnyt mitään tietoja kalenterista. Tosin ne olisivat olleet puhelimessakin tallessa..
Mikähän tälläisen muuten mahtaa aiheuttaa? Olenko itse jättänyt nyyppänä jotain huomiotta tai kämmännyt jotain?
Kiitoksia avusta!
-Juha-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Tuskin olet itse mitään tehnyt, mikä tuon olisi aiheuttanut. Ohjelmat nyt vain joskus menevät juntturaan. Onneksi OS X:ssä tuon ohjelman "resetoinnin" voi hoitaa lähes poikkeuksetta .plistin poistamalla, eikä tarvitse lähteä poistamaan ja asentamaan uudestaan koko ohjelmaa. Kerrotaan nyt vielä lopuksi, että oman reilun vuoden kestäneen mac-taipaleeni aikana ei ole vielä kertaakaan tarvinnut turvautua tuohon plistin poistoon, joten ei se ihan arkista touhua ole. Joka tapauksessa mukavan simppeli tapa laittaa niskoitteleva ohjelma taas ruotuun.JouhaMan kirjoitti:Mikähän tälläisen muuten mahtaa aiheuttaa? Olenko itse jättänyt nyyppänä jotain huomiotta tai kämmännyt jotain?
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
-
Viesti Kirjoittaja tempe »
Nostetaan aihe esiin. Kävi niin, että kone käyttäjää vaihtaessa meni jumiin, ja turvauduin katkaisemaan virran pitämällä virtanappia pohjassa (iMac Core Duo, 10.4.10). Tämän jälkeen iCal käyttäytyy, kuten ketjun alussa kuvaillaan - sillä erolla, että ei se minulla pysy pystyssä edes kymmentä sekuntia.
Ehdin nähdä kalenterini vilaukselta, ja kaikki tapahtumat ovat tallessa. Olen poistanut .plistin (sekä iCal.helper.plistin ja iCal.AlarmScheduler.plistin) useampaankin kertaan, mutta ei auta. Olen korjannut oikeudet, mutta ei auta. Toisella käyttäjätunnuksella iCal käynnistyy, eikä tunnu kaatuvan.
Minulla on iCal-viritelmässäni mukana Spanning Sync sekä yhdelle kalenterille myös jako icalx-tunnukselle. Voisiko näillä olla vaikutusta, kun kerran muilla käyttäjätunnuksilla ohjelma toimii? Spanning Sync taitaa kyllä olla siinä mielessä itsenäinen ohjelma, että se vain lukee samaa kalenteritiedostoa. Mutta se synkkaa ongelmitta, joten oletan, että kalenterit eivät ole korruptoituneet. Ja sitten tuo icalx-jako, voiko sen saada pois päältä, jos iCal ei suostu pysymään pystyssä?
No, koska kalenterit on synkattu toiselle koneelle, yritän rohkeasti siirtää sieltä Application Support -kansiosta niitä tälle koneelle. Pidettäköön peukkuja...
Ehdin nähdä kalenterini vilaukselta, ja kaikki tapahtumat ovat tallessa. Olen poistanut .plistin (sekä iCal.helper.plistin ja iCal.AlarmScheduler.plistin) useampaankin kertaan, mutta ei auta. Olen korjannut oikeudet, mutta ei auta. Toisella käyttäjätunnuksella iCal käynnistyy, eikä tunnu kaatuvan.
Minulla on iCal-viritelmässäni mukana Spanning Sync sekä yhdelle kalenterille myös jako icalx-tunnukselle. Voisiko näillä olla vaikutusta, kun kerran muilla käyttäjätunnuksilla ohjelma toimii? Spanning Sync taitaa kyllä olla siinä mielessä itsenäinen ohjelma, että se vain lukee samaa kalenteritiedostoa. Mutta se synkkaa ongelmitta, joten oletan, että kalenterit eivät ole korruptoituneet. Ja sitten tuo icalx-jako, voiko sen saada pois päältä, jos iCal ei suostu pysymään pystyssä?
No, koska kalenterit on synkattu toiselle koneelle, yritän rohkeasti siirtää sieltä Application Support -kansiosta niitä tälle koneelle. Pidettäköön peukkuja...
-
-
Viesti Kirjoittaja tempe »
Menee vähän monologin puolelle, mutta olkoon tämä tarina opetukseksi muillekin. Ei, näin ei tilannetta pidä korjata! Eli synkkaan Spanning Syncillä kahden koneen välillä. Kopioin toiselta koneelta toimivat kalenterit tälle koneelle. Nyt jouduin loputtomaan synkkauskierteeseen, jossa kumpikin kone haluaa lisätä toisensa tapahtumat, eli saan vain läjän duplikaatteja.tempe kirjoitti:No voi vinde, se toimi. Olikohan kalenteri sittenkin päässyt korruptoitumaan?tempe kirjoitti:No, koska kalenterit on synkattu toiselle koneelle, yritän rohkeasti siirtää sieltä Application Support -kansiosta niitä tälle koneelle. Pidettäköön peukkuja...
Pitäisi keksiä jokin sivistyneempi tapa...

9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka