Eli otsikko kertoo kaiken. No selvennän vähän: Joskus, kun alan kirjoittaa tekstiä tällä Macillani (MBP, OSX 10.4.8 ) käy näin, että näppäimistö ei rekisteröi yhtä tai kahta (joskus jopa kolmea) ensimmäistä näppäimen painallusta. Esim. www-osoitteista tulee yleensä ww- tai w-osoitteita, ja kun tervehdin kaveria messengerissä niin tervehdys on joskus/usein muotoa "oro", "rve", tms.
Ongelma ei ole ohjelmakohtainen, vaan sitä tuntuu esiintyvän OS X:ssä kaikissa ohjelmissa joissa jotain joskus kirjoitetaan. Samaan koneeseen asennetussa Windowsissa ongelmaa ei ole.
Ilmiö tuntuu esiintyvän täysin sattumanvaraisesti, arviolta ehkä noin joka 10. kerta kun siirrän kursorin tekstikentästä/ohjelmasta toiseen ja alan kirjoittaa. Sillä ei ole merkitystä, alanko kirjoittaa välittömästi, odotanko 10 sekuntia tai vaikka minuutin. Joskus näppäimistö vain on päättänyt olla huomioimatta 1-3 ensimmäistä painallusta.
Kyseessä on todella ärsyttävä vika, esiintyykö tätä kellään muulla ja onko tähän olemassa mitään korjausta? Vai onko vika käyttäjässä ja teen vain jotain väärin...
ällainen ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Mulla on ihan sama ongelma PowerBookissa, jään mielenkiinnolla odottamaan josko joku tietää aiheesta lisää.
Itse huomaan ongelman esimerkiksi siitä että kirjoittaa selaimen osoiteriville osoitteen ja jää ihmettelemään että WTF, kun ei löydy. Sitten huomaakin että osoitteen alussa lukee vain ww. Tuntuisi mulla tuo ongelma toistuvan kun näppis on ollut jonkun aikaa käyttämättä.
Itse huomaan ongelman esimerkiksi siitä että kirjoittaa selaimen osoiteriville osoitteen ja jää ihmettelemään että WTF, kun ei löydy. Sitten huomaakin että osoitteen alussa lukee vain ww. Tuntuisi mulla tuo ongelma toistuvan kun näppis on ollut jonkun aikaa käyttämättä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Asiasta lisää, mutta ei ratkaisua: http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 9�
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka