Muistin asentaminen tuskallista
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Muistin asentaminen tuskallista
Viesti Kirjoittaja bok-tapok »
sen piti olla helppoa. Toisin kävi. Thomannilta tilasin kammat ja ovat yhteensopivat. Tein kaiken juuri niinkuin ohjeissa lukee. Entiset ulos ja gigaset sisään. Naksausta ei kuulu, kammat saa vedettyä sormilla ulos toinen jopa tippuu jos koneen kallistaa. Metallilistakaan ei mene paikoilleen siinä määrin että pehmusteet eivät mahdu sisälle. Jos yritän kiristää ruuveja niin lista jää pullolleen. Akku meni silti mutta kone ei käynnisty. Yllätys. Vanhatkaan kammat eivät naksahda paikoilleen. Kokeilin painaa, ei vaan mene. Onko vinkkejä? Helsinkiin huoltoon? Minnekä? Kiitos. Olen kypsempi kuin koskaan.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 4.8.2011 klo 1.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
-
-
-
Re: muistin asentaminen tuskallista
Viesti Kirjoittaja maltsi »
Ovat kyllä tuskallisen huonon systeemin kehitelleet noiden muistikampojen ympärille: iMac late 2009:ssä tuo musta lituska on niin vahvasti liiman peitossa ja niin paksu, ettei muistikampoja tunnu saavan millään painettua paikalleen. Oikean puolimmaiseen slottiin molemmat kammat sujahtivat paikalleen kun vettä vaan mutta vasemman puolimmaisesta slotista en saa enää kumpaakaan kampaa paikalleen. Olen tarkistanut monta kertaa että kammat ovat varmasti oikein päin mutta en vaan saa muistikampoja laskeutumaan tarpeeksi alas. Kohta tunnin tapeltuani näiden kanssa olen löytänyt ensimmäisen asian mitä vihata Applen tuotteessa
Aivan käsittämättömän p*ska systeemi koko muovilituska!!

-
Re: muistin asentaminen tuskallista
Viesti Kirjoittaja maltsi »
Noniin, komento takaisin! Eli minulla oli tuon vasemman puolimmaiset slotin vetoliuska hajonnut siten, että liuskan toinen pää oli irronnut liimauksestaan ja pompannut "ylös". Kun poistin molemmat kammat slotista niin näytti siltä, että liuska alkaa koneen sisästä ylhäältä ja tekee lenkin muistikampojen takana ja lähtee sieltä taas eteenpäin liuskalle josta pystyy vetämään. Oletin siis, että liuskan kuuluukin olla 2-osainen. Ehdottomasti omaa tyhmyyttäni koska en vetänyt oikeanpuoleisen slotin kampoja ulos pelätessäni, että myös niiden kiinni saaminen olisi saman työn ja tuskan takana. Vinkkinä siis kaikille muillekin, että kampojen ja kiinnikkeiden väliin ei pidä jäädä mustaa liuskaa vaikka se toisaalta tuntuisikin järkevältä tavalta vetää muistikammat irtimaltsi kirjoitti:Ovat kyllä tuskallisen huonon systeemin kehitelleet noiden muistikampojen ympärille: iMac late 2009:ssä tuo musta lituska on niin vahvasti liiman peitossa ja niin paksu, ettei muistikampoja tunnu saavan millään painettua paikalleen. Oikean puolimmaiseen slottiin molemmat kammat sujahtivat paikalleen kun vettä vaan mutta vasemman puolimmaisesta slotista en saa enää kumpaakaan kampaa paikalleen. Olen tarkistanut monta kertaa että kammat ovat varmasti oikein päin mutta en vaan saa muistikampoja laskeutumaan tarpeeksi alas. Kohta tunnin tapeltuani näiden kanssa olen löytänyt ensimmäisen asian mitä vihata Applen tuotteessaAivan käsittämättömän p*ska systeemi koko muovilituska!!

7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka