Projektorin näyttö
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Projektorin näyttö
Viesti Kirjoittaja hanipu »
Joku ystävällinen tekniikan ihme! Auta opea, koulun tekninen tuki ei tiedä maceista mitään. Olen onnellisesti puolen vuoden ajan esittänyt power pointini tykin (Epson) kautta luokkaan. Tänään sattui jotain aivan merkillistä. Kytkin läppärini normaalisti tykkiin mutta tykin heijastama näyttökuva on eri kuin työpöydän näyttö eli ilman mitään kuvakkeita, dockikaan ei toimi. Hiiri tulee näkyviin jännästi: kun se häipyy läppärin alueelta ulos niin se tulee projektorin näytölle. Mikä kaikkein merkillisintä niin kun näytönsäästäjä menee kuvineen päälle niin ne näkyvät projektorin näytöllä. Power poinkin menee ihan kummallisesti eikä tottele normaali komentoja. Mitä näppäintä olen mennyt painamaan väärin tai missä on ongelman alku? Siis minä olen aivan onneton...
-
Re: Projektorin näyttö
Viesti Kirjoittaja mercury »
Olet laittanut näytön peilauksen päälle. Jos sinulla on menupalkissa näytön oikeassa yläreunassa näyttövalikko (ikonina näytön kuva), avaa se ja laita peilaus pois päältä valikon yläpäästä löytyvästä kohdasta. Jos näyttövalikkoa ei löydy menupalkista, avaa Järjestelmäasetukset (löytyy esim. omppuvalikosta) ja siel´tä kohta Näytöt. Sieltä saat ruksittua näyttövalikon menupalkkiin, ja keskimmäisestä välilehdestä voit laittaa peilauksen pois päältä.
kappas, meni näköjään ihan väärin päin
kappas, meni näköjään ihan väärin päin

Viimeksi muokannut mercury, 23.4.2007 klo 20.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Projektorin näyttö
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Tai siis itse asiassa juuri toisin päin, eli näytön peilaus on pois päältä, mutta odottamasi toimintatapa olettaa sen olevan päällä.
PowerPoint toimii itse asiassa mun mielestä paljon mukavammin ilman peilausta. Tällöin tykin kautta näkyy kalvot ihan normaalisti, mutta läppärin näytöllä kalvosta näkyy pienempi versio, ja sen lisäksi omat muistiinpanot, muutava seuraava kalvo ja esitykseen kulunut aika.
PowerPoint toimii itse asiassa mun mielestä paljon mukavammin ilman peilausta. Tällöin tykin kautta näkyy kalvot ihan normaalisti, mutta läppärin näytöllä kalvosta näkyy pienempi versio, ja sen lisäksi omat muistiinpanot, muutava seuraava kalvo ja esitykseen kulunut aika.
-
Ihana ihminen kun olet siellä! Minulla on melkein itku kurkussa. Siis olen nyt kotona ja tykki on koulussa. Toin näyttövalikon menypalkkiin. Kun klikkaan niin sieltä tulevat esiin tässä järjestyksessä ylhäältä alas: etsi näytöt, väri-LCD (harmaana), 1024x768, miljoonia; 1024x768 (venytettynä) miljoonia; v1152x720 miljoonia; äskeisten kohteiden määrä; näyttöasetukset. Eli huomenna jos kytken läppärin tykkiin niin ovatko tiedot toiset?Vai miten etenen? Toivottavasti olet vielä siellä
-
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Peilauksen saa päälle ja pois myös näppäimistöltä kannettavissa, ja sieltä tämä ongelma on ilmeisesti alkanutkin. Funktionäppäimissä on tavallisten F1-F12 merkintöjen lisäksi muita symboleita, ja yksi näistä (itselläni F7-näppäimessä) on kaksi päällekkäistä suorakaidetta. Normaaliasetuksilla tuon näppäimen painaminen vaihtaa peilaustilaa, ja jos olet vaihtanut näppäimistöasetuksista funktionäppäinten toimintatavan, peilaustilan vaihto toimii näppäinyhdistelmällä fn+F7.
-
No nyt on koulupäivä takana ja tunnit pidetty taas omalla läppärillä entiseen malliin. Kyllä sitä on todella heikoilla tämän teknisen tietämyksen kanssa. Olen koulumme noin 30 opettajasta ainoa, joka käyttää macia ja itsekin vasta alussa eli tuntemus on kovin vähäistä. Suurkiitos myös jatkoneuvonnasta, selvähän se että olen painanut oikeaa näppäintä mutta väärässä paikassa tai laskenut jotain näppäimistölle. No, nyt on yksi jekku siis opittu. ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka