Tällainen kummallisuus tuli äsken vastaani uudella Macbookillani:
Olen tallentanut WIndowsissa DVBVViewerillä muutamia Kieslowskin elokuvia YLE Teemalta. Noihin olen tallentanut teletextit mukaan - minulta kun ei tuo ranska eikä vallankaan puola oikein suju. Sittemin demuxasin po. elokuvat ProjectX:llä ja tein niistä DVDauthorilla ns. DVD:t jotka sitten polttelin Roxion CD Creatorilla. Noh, kaikki pelaa Win -puolella OK, eli saan suomenkieliset tekstit näkyviin sekä PowerDVD:llä että Videolanilla. Lisäksi yhtä levyistä kokeiltiin LG:n erillisellä DVD -soittimella ja edelleen homma toimi asiallisesti.
Laitoin äsken levyn Mac-masiinaani ja aloin katsoa sitä DVD Playerillä mutta kaivellessani valikoista osastoa 'Subtitles' eipä sieltä löydykään mitään. Sitten uusi yritys Videolanilla (joka siis Windowsissa näyttää tekstitykset) ja sama tulos - ei tekstejä ole olemassakaan. Kummallista.
Näin pitkät ja synkätkö ovat Windowsin varjot?
Keksiikö kukaan mitä (esim ohjelmaa) voisi vielä kokeilla? Boottaisin tuon Windowsin mieluiten hyvin harvoin.
Outo juttu DVD Playerin ja Videolanin tiimoilta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Outo juttu DVD Playerin ja Videolanin tiimoilta
Viesti Kirjoittaja tsehov »
-
-
Re: Outo juttu DVD Playerin ja Videolanin tiimoilta
Viesti Kirjoittaja wec »
Ihan peruskysymys: Oletko saanut tekstityksiä vaihdettua Macissasi muilla DVD-levyillä? Eli onko vika käyttäjässä vai laitteessa?
DVD Playerissa ei taida edes olla tekstitys-valikkoa, vaan tekstityksen voi asettaa videon toiston aikana ohjainpaneelin oikeassa yläkulmassa olevasta napista. Kokeilepa painaa sitä. Itse tehdyillä levyillä tekstitykset eivät välttämättä näy automaattisesti.
DVD Playerissa ei taida edes olla tekstitys-valikkoa, vaan tekstityksen voi asettaa videon toiston aikana ohjainpaneelin oikeassa yläkulmassa olevasta napista. Kokeilepa painaa sitä. Itse tehdyillä levyillä tekstitykset eivät välttämättä näy automaattisesti.
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Joo, tulipa päivitettyä VLC uusimpaan versioonsa, ja nyt näkyvät tekstit OK.
DVD Playerilla olen saanut ostetut DVD -levyt toimimaan teksteineen päivineen. Vain noissa omatekemissä levyissä ei DVD Player "näe" tekstien olemassaoloa. Vaan eipä tuo suuresti haittaa enää koska VLC:llä näkyy tekstit.
DVD Playerilla olen saanut ostetut DVD -levyt toimimaan teksteineen päivineen. Vain noissa omatekemissä levyissä ei DVD Player "näe" tekstien olemassaoloa. Vaan eipä tuo suuresti haittaa enää koska VLC:llä näkyy tekstit.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka