QuickTime nykii
-
QuickTime nykii
Viesti Kirjoittaja temej80 »
-
-
-
Re: QuickTime nykii!
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Ylen uutislähetyksiin en itse käytä QT lainkaan sillä Real Player pyörittää Esim. G4 minillä nykimättä. Kuvan laatukin tyydyttää! 8)temej80 kirjoitti:Mikä mättää kun QuickTimella katsottu lähetys, esim ylen uutiset tai TV7 nettitv nykii katsottaessa iMacillä. MacBookilla nykimistä ei tapahdu!? Mikä siis voisi olla vikana? Vinkkejä kaivataan.
TV7:aa katsellaan ja aivan pientä tahmausta on harvoin kylläkin esintynyt, enemmän on häirinnyt kuvanlaatu sillä se voisi olla parempi!
Viikon lopun aikana tarkastelen QT asetuksia ja kyselen muilta jotka Mac:llä seuraavat TV7:kaa.
Toivottavasti saadaan vastauksia!

-
-
On tullut nyt kyllä eteen pulma mikä inhottavasti viittaisi rautaan! Luulenpa että olet jo
vertaillut kaikki asetukset koneista joten sulje se vaihtoehto pois, jos olet aivan varma.
1. Oletko ajanut iMac:lla levy huolto skriptit läpi (Levytyökalu) kaikkien uusien ohjelmien
asennusten jälkeen.
2. Onko käytössäsi sama modemi ja oletko kokeillut samalla johdolla (hyvä testata myös
johdolla jos käytössä johdoton yhteys).
3. Oletko vertaillut tiedon siirron nopeuden eroja samanaikaisesti esim. jos vaikka sulla
iStat Pro molemmissa niin silmäiseppä mitä sielä on liikenne kun sulla TV7 päällä.
Tuohon tarkoitukseen on muuten erikseen omat ohjelmat joilla voi vertailla liikenteen
nopeutta. toivottavasti joku pian kertoo.
4. Ja kuka sanoo että kun olet ladannut QT kirjastoon plugineja että ne on virheetömiä.
Jos siis mahdollista harkitsisin kyllä pluginien uudelleen latausta ja jo asennettujen
korvaamista.
Eli minä näkisin tärkeäksi vertailla tuota tiedon siirron nopeutta. Jos sinulla on asetukset
QT:llä koneissa samalla tavalla ja että olet korvannnut QT kirjasto kansiosta pluginit.
Ei ole lainkaan pois suljettu että pluginit on OK ja ne voi kumminkin helposti korvata
uudelleen ladatuilla.
Mikäli näiden jälkeen ei ala iMac skulaamaan ja tiedon siirron vastaanotto nopeuksissa
on selkeitä eroja niin ei muuta kun huoltoon yhteys sillä minusta vika alkaa viitata
iMac:n sisälle. Takuu koneessa mitä ilmeisemmin on voimassa!
Jos vain joku viitsiin korjata kun korjattavaa ja lisättävää löytää, olisin hyvin kiitollinen
kun ottaisit kantaa ja auttaisi!
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
-
Vertasin läppärin ja pöytäkoneen tiedostoja kohteesta HD->kirjasto->Internet Plug-Ins. Poistin Pöytäkoneelta oudot ylimääräiset tiedostot ja niin vaan pätkiminen loppui. Luulen että osa niistä plugineista oli tavallaan päällekkäin toimivia. Ajoin myös MainMenun eri putsaus toiminnot läpi, kone nopeutuikin huomattavasti.
Kiitos todella paljon ohjeista ja avusta!
-
-
-
Katoppa onko sulle latautunut sinne kirjaston int. plugin kansioon joku poistamistasi plugineista takaisin!temej80 kirjoitti:No voi hmy!
Taas sama ongelma palasi, harmittaa melko paljon..

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tsekkaappa onko ogelma sama TV7:lla ja YLE:llä. Ja kun saat toimimaan niin kokeile ensin vain YLE:n uutisia eläkä mene TV7:lle ollenkaan. Jos toimii hyvin useamman kerran niin sen jälkeen sitten seiskalle. Voisiko olla että seiskalta pukkaa nyt jotain rasian sisälle en usko tähän mutta tulispa tsekattua.
Ja jos voisit esim. int. plugini kansiossa olevat pluginit ja media player:t myös listata tänne. Niin siitä voisi joku polku ratketa. Ja joku oikein vihkiytynyt nähdä ongelmasi aiheuttajan.
Toiivottavasti ratkasu löytyy pian! Ja voisiko joku muukin heittää vinkkejä.
Itse käytän YLE:n katseluun vain Real Player:a eikä minulla ole vastaavaa edes ystävä piirissä vielä tapahtunut
-

Koneelle on asennettuna: VLC, QuickTime player ja Real Player
Asennettuna on ollut myös MPlayer OS X mutta sen poistin.
Molemmilla koneilla on QuickTime playerista samat versiot.
Flip4Macia olen käyttänyt Windows median katsomiseen, eli myös TV7:kan ja YLE:n kanssa. Flip4Mac on siis toistanut nuo lähetykset QuickTime playerin kanssa yhteistyössä.
-
-
-
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Musta on alkanu tuntumaan siltä että ainoaksi mahdollisuudeksi jää että vikaa Airport Expresissä tai itse modeemissa, tai sitten vain nettiyhteys on auttamattomasti liian hidas. Olen kyllä resetoinut modeemin ja tuon Expresin, sekä vaihtanut verkkojohtoa modeemissa eri portteihin.
Tällä hetkellä, siis tämän viikonlopun ajan mulla koekäytössä 768/512 nopeus. Tein operaattorille vikailmoituksen. Vaihtoivat sen seurauksena (VLP / Netikka ) testimielessä tuon nopeuden, kun alunperin mulla on vain tuo 512/512 liittymä. Edelleen kyllä nykii, vaikkei ihan niin pahasti. Joten jos kylmästi vain ottaisi nopeamman liittymän, esim. 2M. Hullua vaan on se että tuo nykiminen on tavallaan alkanut yhtäkkiä, ennen kun 512 on riittänyt aivan ilman ongelmia. En voi tajuta.
On kyllä myös tullut mieleen että jos vaihtaisi operaatoria esim. Soneraan. Niillä oli melko hyvä tarjos 2M liittymästä. Vaikka täytyykin mainita että täällä päin Suomea on nuo laajakaista liittymien hinnat paljon muuta maat kalliimmat. Ainkin siltä tuntuu kun vertaa muita paikkakuntia, Tre, Entelä-Suomi, JKL jne...
Elippä tälläsiä kuulumisia täältä päin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Ei kannata Seinäjoella vaihtaa sorenaan. Verkko on kuitenkin Netikan. Jos tarvitset tukea niin kaiki pitää hoitaa sorenan jonotusnumeron kautta- jos pääsee läpi. Omakohtaiset kokemukset VLP:n palvelusta ovat huippuluokkaa- senkun soittaa vikanumeroon jos ei pelaa..temej80 kirjoitti:No tuota.. Nykii.Asensin tosiaan iMacin uudelleen ja silti nykii. No ei se silti turhaa ollut, tuli rutkasti kokemusta ja muutama pikku vaiva hävis koneelta myös. Niin ja läppärillä lähetyksiä katsottaessa on myös kuva alkanut nykimään.
Musta on alkanu tuntumaan siltä että ainoaksi mahdollisuudeksi jää että vikaa Airport Expresissä tai itse modeemissa, tai sitten vain nettiyhteys on auttamattomasti liian hidas. Olen kyllä resetoinut modeemin ja tuon Expresin, sekä vaihtanut verkkojohtoa modeemissa eri portteihin.
Tällä hetkellä, siis tämän viikonlopun ajan mulla koekäytössä 768/512 nopeus. Tein operaattorille vikailmoituksen. Vaihtoivat sen seurauksena (VLP / Netikka ) testimielessä tuon nopeuden, kun alunperin mulla on vain tuo 512/512 liittymä. Edelleen kyllä nykii, vaikkei ihan niin pahasti. Joten jos kylmästi vain ottaisi nopeamman liittymän, esim. 2M. Hullua vaan on se että tuo nykiminen on tavallaan alkanut yhtäkkiä, ennen kun 512 on riittänyt aivan ilman ongelmia. En voi tajuta.
On kyllä myös tullut mieleen että jos vaihtaisi operaatoria esim. Soneraan. Niillä oli melko hyvä tarjos 2M liittymästä. Vaikka täytyykin mainita että täällä päin Suomea on nuo laajakaista liittymien hinnat paljon muuta maat kalliimmat. Ainkin siltä tuntuu kun vertaa muita paikkakuntia, Tre, Entelä-Suomi, JKL jne...
-
-
Käy kyllä mielessä tuo mahdollisuus liittymän vertailusta. Voisiko olla mahdollista kokeilla jonkun tutun luona jossa on yli 512 liittymä, vertailla tuota nykimistä kahdesta eri huoneistosta jossa on eri liittymät!temej80 kirjoitti:No tuota.. Nykii.Asensin tosiaan iMacin uudelleen ja silti nykii. No ei se silti turhaa ollut, tuli rutkasti kokemusta ja muutama pikku vaiva hävis koneelta myös. Niin ja läppärillä lähetyksiä katsottaessa on myös kuva alkanut nykimään.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kahvia siinä menisi eikä se pahaksi ole, vielä kun valkkaa aijan kohdan niin että sieltä tulee jotain hyvää katsottavaa.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Voisiko Widget:t häiritä jos olet niitä paljon lisännyt Dashboardillesi? Eli jos vaikka sinulla on käytössä Widget iSata Pro voit seurata miten paljon resursseja pahimmat syöpöt vievät, näkyy prosentteina. Vinkki kytke väliaikaisesti Widgetit Dashboardista pimentoon ja seuraa mitä tapahtuu! Nehän voi aktivoida uudelleen! Jotkut niistä saattavat päivittyä tiuhaankin jolloin tuo 512 ei vain riitä lähetyksen siirtoon. Muisttaakseni Maxinetti suositteli 1M liittymää!?!,,,
Voisiko ongelma olla APX ja modemin välinen?
Oletko jo kokeillut ilman APX:ää eli piuhalla? "Tällä kartottuisi ainakin osin tuo APX ongelma, onko langaton yhteytesi suojattu niin että se on vain sinun hallinnassasi? (tyhmä mutta tarpellinen kysymys anteeksi).
Mikä modemi sinulla on käytössä? Jos vain joku vastattuasi voisi sanoa onko modemi hyvä yhdistelmä ylipäätään Mac:n kanssa!
Itselläni muuten sonera vantaalla ja modemina "TeleWelli" TW-EA501, mitä ei liiemmin ole kehuttu ja vallan hyvin on toiminut!
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Olen kokeillut MacBookkia 1Mt nopeuksisessa verkossa ja täysin sama homma.
Samaisessa verkossa oleva PC toimi täydellisesti, ei mitään ongelmia.
Jotenkin alkaa haiskahtamaan siltä että vika olisi ohjelmallinen.
Olisikohan joku Macin oma päivitys tehnyt tuon ongelman. Vika kun on molemmilla koneilla, eli MacBookilla ja iMacilla. Ja MacBookille se tuli pienellä viiveellä.
Onkohan kellään muulla samaa ongelmaa?
Pieni kertaus laitteistosta:
-MacBook
-iMac
-Airport extreme
-Tyxel modeemi
- flip4mac uusin versio
- Quicktime player
Niin ja olen testannut yhteyttä myös kytkemällä verkkokaapelin modeemista suoraan tietokoneen perään, siitäkään ei ollut apua.
Olen ymmärtänyt että wma tiedostoja ei voi katsoa kuin tuon flip4macin kautta. Pystyisikä tuota flip4maciä integroimaan minkään muun ohjelman kanssa kuin Quicktime playerin?
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
-
-
Mahtavan helpottavaa kuulla että jollain muullakin on samanlaisia ongelmia. Itse olin jo huolissani koneen kunnosta. Mahtavaa ja samalla tietty harmillistajukos kirjoitti:Minun MacBook Pro:lla YLE:n TV-Uutiset nykivät myös häiritsevästi. Kaistan nopeus tai koneen tehot eivät minun järjen mukaan voi olla pullonkaulana. Vaikka uutiset ovat latautuneet kokonaan ja Quicktimen alapalkki on "täynnä", pätkimistä esiintyy. Käytössä uusin Quicktime ja Flip4Mac WMV Studio Pro HD.

-
Ratkaisu löytyi
Syynä nykimiseen näyttää olleen mikkisoftan ongelmat flip4macin kanssa.
Sellainen loppu tälle tarinalla. Toivottavasti näin... Ellei flip4mac päivity parempaan suuntaan.
Kiitos kaikille aiheessa auttaneille.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
TV7 lakkasi näkymästä
Viesti Kirjoittaja yuci »

Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka