Joo, mulla on ollut tuommonen iBook G4 aika tarkkaan kolme vuotta.
Mitään isompia källejä en oo ton koneen kanssa tehnyt, varmaan kerran tiputtanut sen lattialle ja sitten aina välillä ehkä astunut jonkun piuhan tai ehkä koneenkin pälle.
Mut mul on useempi ongelma ton koneen kanssa,
Nettipiuha toimii vaan jos laitan paksun kynän siihen liitinosan alle että se painaa sitä piuhaa koneen sisällä ylös. Oon kehittänyt tohon kyllä toimivan menetelmän, välillä katkeilee mutta ihan hyvin sen kanssa kun kärsivällisesti on. Ja on tietyt asennot missä se toimii hyvin.
Äänen ulostuloreikä on tukossa. Rikoin sinne sisään RCA piuhan sen pikkupään (astuin päälle). Varmaan toimis mut sinne ei mahu mitään. Tukossa.
Saman källin tein power reiän kanssa, siel on pieni pala vanhaa virtajohtoa... se kärki siitä... mut ei se mitään... täst on jo joku vuos, ylikin... ostin vaan uuden piuhan, macally merkkisen ja se on ihan hyvin toiminut, tähän asti that is. Nyt ei toimi. mäkki ei saa virtaa.
Niin kaikki muu tos toimii top notch, mut toi on vähän hankala toi sähkön puute, koska se ei esim. mene päälle. Pitkään tos oli silleen et virtajohto toimi tietys asennossa, se piti kierittää aina oikeeseen asentoon. Varmasti johtui siitä että se pala siel virtasisäänmenossa koska se ilmeni heti sen jälkeen kun se vanha piuha meni poikki. Uskon että jos saan sen palan sielt pois niin toi toimii taas 100% (paitsi netti ja ääniulostulo... mut hei se on pientä). Oon aika varma et sit kun toi nettipiuhan sisääntulo ottaa lopputilin niin hankin Airportin.
Niin sitä vaan aattelin kysyä että mitäs veikkaatte kuinka vaikea noita vikoja on korjata itse? Löysin hyvät kaavakuvat ompun kuorimiseen mutta ei vaan oo tarpeeks pientä ruuvimeisseliä ja kulmarautaa mut kun on niin aion kyllä yrittää. Oonko ihan tyhmä kun edes harkitsen kokeilevani itse, voiko mäkki räjähtää?
Saas nähä mitenköhän paljon tommosen huoltaminen kustantaa, kun noita pulmia on useampia. Mun ongelma on lähinnä se että noitten glitchien kautta tosta koneesta on tullu paljon persoonallisempi kuin jostain uudesta tuliterästä iKakasta... sen lisäksi ettei oo varaa ostaa uutta en oikeestaan haluiskaan koska tos tekniikka pelaa töysin 100% ja se on symppis kun on selvinny tähänkin saakka.
Tuli mieleen kans et onks olemassa erikseen akunlataajavehjettä jonka avulla voisin lataa akun ja jatkaa sen avulla ton koneen käyttämistä?
iBook G4 ongelmia
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBook G4 ongelmia
Viesti Kirjoittaja markusalanen »
-
Re: iBook G4 ongelmia
Viesti Kirjoittaja harri »
http://www.newertech.com/products/charger_cond.phpmarkusalanen kirjoitti:Tuli mieleen kans et onks olemassa erikseen akunlataajavehjettä jonka avulla voisin lataa akun ja jatkaa sen avulla ton koneen käyttämistä?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
markusalanen kirjoitti:Mitään isompia källejä en oo ton koneen kanssa tehnyt, varmaan kerran tiputtanut sen lattialle ja sitten aina välillä ehkä astunut jonkun piuhan tai ehkä koneenkin pälle.

Kyllä ainakin itse lasken aikamoisiksi källeiksi sen, että pudottaa koneensa lattialle ja pistää kaksi eri johtoa katki sen liittimiin ja sitten vielä astuu sen päälle

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
markusalanen kirjoitti:Mitään isompia källejä en oo ton koneen kanssa tehnyt, varmaan kerran tiputtanut sen lattialle ja sitten aina välillä ehkä astunut jonkun piuhan tai ehkä koneenkin pälle.
Ehdottomasti ja iloisesti toivotetaan uusi jäsen tervetulleeksi foorumille!
Osaisitko kuvailla, mikä on mielestäsi mahdollinen konettasi kohtaava "isompi källi"?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
P.S. Olisikohan mahdollista saada foorumille kuva "pikkukällikoneesta"?
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka