Tuli juuri kotiin 11-tuntisen työpäivän jälkeen. Lähtiessäni MB jäi kaikessa rauhassa uinumaan kirjoituspöydälleni virtajohto kytkettynä, kaikki ohjelmat paitsi tietenkin Finder sammutettuna.
Kun tulin takaisin, tuuletin hurisi kovempaa kuin olen kuullut sen ikinä hurisevan. Avasin kannen. Liikuttelin hiirtä, painelin näppäimiä, nothing happened. Hurina jatkui ja näyttö oli musta. Koitin sammuttaa virtanäppäimestä. Ei vaikutusta. Kylmä hiki alkoi valua, kun muistelin, mitä hirveyksiä ole Hompusta lukenut, hyvällä säkällä kovo on kuitenkin pamahtanut rikki..
Noh, käyttöohjekirja esille, kun en keksinyt, kuinka akun lukituksen saa väännettyä auki (kolikolla kuulemma), sitten aukaisin sen, kone sammui. Ennen operaatiota irrotin virtajohdon. Otin akun pois ja pistin takaisin. Käynnistin koneen. Se käynnistyi normaalisti (huh!!), mutta aloitti hurinan jälleen ja jatkoi sitä hyvin pitkään ennen kuin vaimeni.
"Tietokone käynnistettiin uudelleen sen jälkeen kun Mac OS X keskeytti yllättäen toimintansa", luki keltaisen huutomerkin vieressä näytöllä. Sitten lävähti ruutuun ainakin 6 ohjelman päivitykset.
Mistäköhän oli kyse?
Mietityttänyt on myös se, kun MB on nyt muutamana viime yönä nukkunut vähän levottomasti, heräillyt välillä hurisemaan. Itsekin olen heräillyt aina siinä sitten. Aiemmin sillä (ja mulla) on ollut moitteettomat unenlahjat.
Mikäköhän pikkuista on vaivannut? ;(
Jospa vaavinkainen tolla äskeisellä tempullaan vaan osoitti mulle mieltään, että oon jättänyt sen tänään liian pitkäksi aikaa yksin kotiin.. Eikä tuollaista tapahdu uudelleen.. Sopii toivoa..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)