Automaattinen sisäänkirjautuminen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
21 viestiä
• Sivu 1/1
-
Automaattinen sisäänkirjautuminen
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Hei! Minulla on ongelma automaattisen sisäänkirjautumisen kanssa. Kun ostin macbookkini niin se kirjautui automaattisesti sisään kun olen sammuttanut sen jälkeen käynnistäny ja myös herätettäessäni nukkumatilasta, niin nyt se ei enään kirjaudu automaattisesti kun sammutan ja käynnistän macbookin. Nukkumatilasta se menee ihan normaalisti. Missä vika? Onko minulla jossain asetuksissa mennyt vikaan kun olen selaillut asetuksia yms... että mitä niistä mahtaa käydä yms... Ongelma ei ole hengen hätä, mutta olisi kiva taas saada macbook kirjautumaan automaattisesti ettei tarvitse salasanaa kirjoitella.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Ei ole ruksia. Mutta voisiko ongelma korjautua että laitan sen ruksin ja sitten käynnistän macbookin uudestaan ja sitten otan ruksin pois ja kokeilen taas?J4n1 kirjoitti:Omppu --> Järjestelmäasetukset --> Turvallisuus:
Jos siellä on ruksittu "Estä automaattinen sisäänkirjautuminen" niin ota se pois, jos ei ole ruksia niin aika mystistä.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
-
Viesti Kirjoittaja ATD »
lainataan vähän vaikkei ihan täysin sama aihe olekaan..
Mikähän mahtaa olla kun en pääse ollenkaan muokkaamaan käyttäjiä. Lähinnä kun yritän laittaa windows sharingia päälle ja pitäisi tili aktivoida niin ei tapahdu mitään.. Tuolta järjestelmä asetuksista kun yrittää mennä tuonne käyttäjät valikkoon niin se vaan lataa sitä mutta ei koskaan avaa valikkoa.
ja itse tuohon aiheeseen en myöskään saa automaattista kirjautumista enää päälle kun sen kerran päältä pois otin koulua varten..?
Sen verran uusi olen vielän macin kanssa että ei keksi mikä mättää..
kokeilin hommaa vielä root-tunnuksilla enkä pääse siis edes system administratorina Järjestelmäasetukset - Käyttäjät-valikkoon käsiksi..??
Neuvoja kiitos..
Mikähän mahtaa olla kun en pääse ollenkaan muokkaamaan käyttäjiä. Lähinnä kun yritän laittaa windows sharingia päälle ja pitäisi tili aktivoida niin ei tapahdu mitään.. Tuolta järjestelmä asetuksista kun yrittää mennä tuonne käyttäjät valikkoon niin se vaan lataa sitä mutta ei koskaan avaa valikkoa.
ja itse tuohon aiheeseen en myöskään saa automaattista kirjautumista enää päälle kun sen kerran päältä pois otin koulua varten..?
kokeilin hommaa vielä root-tunnuksilla enkä pääse siis edes system administratorina Järjestelmäasetukset - Käyttäjät-valikkoon käsiksi..??
Neuvoja kiitos..
-
Viesti Kirjoittaja ATD »
Ainoa neuvo asiaan jonka olen kuullut olisi uudelleen asennus, mutta kai nyt joku hieman yksinkertaisempikin ratkaisu pitäisi löytyä??ATD kirjoitti: Mikähän mahtaa olla kun en pääse ollenkaan muokkaamaan käyttäjiä. Lähinnä kun yritän laittaa windows sharingia päälle ja pitäisi tili aktivoida niin ei tapahdu mitään.. Tuolta järjestelmä asetuksista kun yrittää mennä tuonne käyttäjät valikkoon niin se vaan lataa sitä mutta ei koskaan avaa valikkoa.
Neuvoja kiitos..
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Sellainen "vika" näissä "lainaamisissa vaikka ei osu aiheeseen" on että tämänkin kokoisissa forumeissa ihan jokainen ei lue jokaista viestiketjua vaan poimii sieltä ne mielenkiintoiset, tai joihin arvelee osaavansa vastata, itse tuli vahingossa luettua tämä ketju eli jos en olisi vahingossa klikannut väärää otsikko olis tämäkin hutikuti jäänyt lukematta. Noh asiaanATD kirjoitti:Ainoa neuvo asiaan jonka olen kuullut olisi uudelleen asennus, mutta kai nyt joku hieman yksinkertaisempikin ratkaisu pitäisi löytyä??ATD kirjoitti: Mikähän mahtaa olla kun en pääse ollenkaan muokkaamaan käyttäjiä. Lähinnä kun yritän laittaa windows sharingia päälle ja pitäisi tili aktivoida niin ei tapahdu mitään.. Tuolta järjestelmä asetuksista kun yrittää mennä tuonne käyttäjät valikkoon niin se vaan lataa sitä mutta ei koskaan avaa valikkoa.
Neuvoja kiitos..

Ilmeisesti Directory Access ohjelmalla säädetty jotain liittyen käyttäjiin/jakoihin? Tai käytetty jotain jakosoftaa?
Kun sellainen kohtuullisen harvinainen tapahtuma sattuu että System preferences - Accounts ei aukea, yleensä on jotain vikaa netinfo tietokannassa, on menty säätämään jotain directory accessilla ja siellä ei tarvitse olla kuin pilkkuvirhe niin homma hyytyy siihen.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107210 Tuolla on ohjeita kuinka voi toimia jos vika tuntuu todellakin olevan tämä, tarkista oma käyttiksen versio (olisi muuten hyvä kertoa jo kysyttäessä mistä käyttiksestä on kyse) ja toimi sen mukaan. Onhan varmuuskopiot kunnossa? Nuo ohjeet kannattaa sitten lukea kahteen kertaan ja huolella kolmannenkin kerran.
OS X ottaa itse varmuuskopion 03:15 tuosta tietokannasta sivuilla mainittuun hakemistoon mutta tässä on tainut jo vian jälkeen tulla viallinenkin varmuuskopioitua "ehjän" päälle koska kysymys on jo päivän vanha?
-
Viesti Kirjoittaja ATD »
okei pitää siis jatkossa kiltisti vain laittaa uutta aihetta kehiin..
mutta mutta.. directory access?? what´s that? Tietääkseni en ole mitään ylimääräisiä säädellyt.
Ainoa jakoon liittyvä mitä olen säätänyt on eyeconnectin 30pv triali kun pleikkarille koitin streamata. Käytössä siis kuukauden vanha MB ja OSX 10.4.10.
Kahlailenpa tuon ohjeen läpi jos sieltä apu löytyisi.
kiitokset tästä!
mutta mutta.. directory access?? what´s that? Tietääkseni en ole mitään ylimääräisiä säädellyt.
Ainoa jakoon liittyvä mitä olen säätänyt on eyeconnectin 30pv triali kun pleikkarille koitin streamata. Käytössä siis kuukauden vanha MB ja OSX 10.4.10.
Kahlailenpa tuon ohjeen läpi jos sieltä apu löytyisi.
kiitokset tästä!
-
-
Viesti Kirjoittaja ATD »
nämä näyttivät olevan kunnossa eli ei vaikutusta asiaa..freemem kirjoitti:eyeconnectin ei pitäisi aiheuttaa mitään tällaista, olisikohan syytä tarkistaa levy, eli levytyökalulla korjaa oikeudet, ehkä jopa verify disk (olikohan tarkista levy suomenkielisessä levytyökalussa).
-
-
"Mahdollisesti" ongelmien aiheuttaja kts. http://www.omenamehu.org/index.php/topic,12907.0.htmlATD kirjoitti:löytyypä hyvinkin..?freemem kirjoitti:eihän sieltä system preferences ikkunan alalaidasta löydy Application Enhancer nimistä kuvaketta?
-
-
-
-
roottihan on disabloitu oletuksena ja sen aktivointi muokkaa tuota käyttäjätietokantaa, eli mites olet tässä toiminut?ATD kirjoitti:ei oo muita tunnuksia. Omalla oon kokeillu ja rootilla oon kokeillu.
Tossa veilä jotain koitan keksiä ja jos ei nyt mitään tuu mieleen niin laitan uudelleen asennusta kehiin niin tuleepahan sekin macci puolellakin tutuksi..
-
-
21 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka