Moikka,
onko kellään ennakkotapausta tiedossa seuraavaan. Onkohan tässä ainoastaan akun vaihto tarpeen vai kysymys jostain vakavammasta? Eli:
iBookin (2,5 vuotta vanha) akku outoilee. Kyseessä akku, joka vaihdettiin applen toimesta viime vaihtokierroksella.
Eli toissapäivänä akun varaustilaa oli jäljellä 10+ prosenttia, kuului kova pamaus ja iBook sammui käymättä nukkumaan. Laitoin laturin kiinni ja elvytin koneen. Kovalevy kait ihan kunnossa yms. Tosin aika ja päiväys oli jossain tammikuisella seitkytluvulla, muutin päivän ja ajan ja taas näytti olevan kaikki kunnossa, mutta tämän jälkeen akun kapasiteetti on koko ajan (piuha siis kiinni) n. 15 % piuhan valo vihreällä ja varaustila (prosentit) ei nouse juuri lainkaan. Piuhan kanssa kone kyllä saa virtaa.
Osaaks joku, tietääks joku, pliide?
iBook outoilee (akku vaihtoon?)
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBook outoilee (akku vaihtoon?)
Viesti Kirjoittaja drama »
-
sama ropleema
Viesti Kirjoittaja helsinki »
Moi! En valitettavasti voi varsinaisesti auttaa, mutta jotenkin hupaisaa että mulla on ihan samanikäinen peli ja sama ongelma. Latautui muutaman päivän odottelun jälkeen räjähdyksenomaisesti 75:een prosenttiin, nyt taas noustaan sellaista prosenttia päivässä. Akku ei kuitenkaan kestä ilman verkkovirtaa paria minuuttia pitempään, joten ilmeisesti kysymys on kosketushäiriöstä. Prosentit eivät nimittäin ole juurikaan laskeneet vaikka kone on sammunut kuvailemasi poksauksen säestämänä.
Mun tapauksessa epäilen myös että olen kolauttanut koneeni johonkin roudatessani sitä pitkin stadia.
Olen viemässä peliä huoltoon heti kun ehdin/jaksan mutta jos sulla on ilmennyt jotain uutta niin pistä viestiä, olis kiinnostavaa kuuulla.
Mun tapauksessa epäilen myös että olen kolauttanut koneeni johonkin roudatessani sitä pitkin stadia.
Olen viemässä peliä huoltoon heti kun ehdin/jaksan mutta jos sulla on ilmennyt jotain uutta niin pistä viestiä, olis kiinnostavaa kuuulla.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka