Puolenyön jälkeen Hopea-makuuhuoneen parisängyssä peitto heilui Sadun ja Timon toimesta. Jo kertaalleen eronnut lemmenpari jatkoi hetkeksi keskeytynyttä kuherteluaan. Lämpimissä tunnelmissa toisiinsa käpertynyt pari intoutui osoittamaan kiintymystä lähikontaktissa.
Timon käsi vaelteli peiton alla, ja pian kaksikko vaihtoi pitkiä suudelmia. Taustalla kuuluva kuorsaus ei häirinnyt toisiinsa keskittyneitä nuoria. Peitto heilui kiihtyvässä tahdissa. Aikansa telmittyään pari viimein rauhoittui.
- No ni, hyvää yötä, Satu toivotti. – Jouluun on enää kolme kuukautta, uuteen vuoteen viikko enemmän, nainen lisäsi.
Kulta-makuuhuoneessa sänkyyn asettautuneet asukkaat jutustelivat vielä ennen nukahtamista. Naisia pelottivat pimeydessä vaanivat vaarat. Varsinkin Heli alkoi olla jo hysterian partaalla.
- Mä oikeesti suuttuisin, jos joku mut tässä pimeessä pelästyttää, Heli tunnusti.
- Tääl ei nää mitään, ni tää on vähän jännää ku aattelee, et Heka vois ihan hyvin seikkailla täällä, Maxine visioi. – Mä kuulin töminää, nyt mua alko jännittää.
Rauhallisesti omassa sängyssään pötköttelevää Henriä naisten spekuloinnit tuntuivat huvittavan. Mies pysyi hiljaa ja kuunteli. Hetken kuluttua Sauli saapui huoneeseen saaden aikaan pelästyneen kirkumiskuoron. Henri repesi täysin naisten reaktiolle.
- Toi oli hyvä, toi oli hyvä, mies hoki naurunsa lomasta vatsaansa pidellen.
- Vitsi mä säikähdin, kun toi ovi aukesi, Maxine huoahti. - Nyt sä voit Piia kertoa niitä kauhutarinoita, kun mä oon virittäytynyt tunnelmaan.
- Ei hei oikeesti, mä en saa nukuttua, ku mä pelkään muutenki pimeetä. Mä saan ahdistuskohtauksen, Heli toppuutteli.
Piia ilmoitti, ettei osaa kauhutarinoita. Muut Heliä ja Kadia lukuun ottamatta olisivat silti kuunnelleet niitä kovin mielellään. Kadille olisi uni jo maistunut, mutta muut jatkoivat höpöttelyään.
- Oikeesti, käykää nukkumaan, Kadi pyysi.
- Mä tuun Heli ainakin pelotteleen sua aika paljon, Sauli lisäsi löylyä.
- Mä en saa kohta happea, Heli panikoi. – Kaikki muistaa, että mua ei saa pelästyttää, kun mä oikeesti pelkään!
Jutustelu huoneessa jatkui vielä hetken, kunnes kaikki huoneen asukkaat saivat unen päästä kiinni. Jopa pimeää pelkäävä Heli sai silmänsä suljettua. Big Brother -talo hiljeni odottamaan uutta päivää.
(totaalinen vahinko)