PowerBook ja sen muuntaja
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
PowerBook ja sen muuntaja
Viesti Kirjoittaja Loagl »
Oman (15" 1,25GHz) Powerbookin kanssa on seuraavanlainen ongelma: silloin tällöin (useasti päivässä) huomaan joko virtajohdon valon puutteen tai koneen ilmoituksen kautta, ettei kone toimi muuntajan virroilla. Tällöin joutuu piuhat kiskomaan irti niin koneesta kuin töpselistä, ja kokeilemaan kunnes kaikki taas toimii. Ongelma ei ole pistorasia kohtainen. Suoraan muuntajaan kiinnittyvässä pistokepalassa on kontaktipintojen muovikaula halkeillut. Onko ratkaisuna uusi pistokepala/muuntaja/koneen huolto vai mikä?
-
Viesti Kirjoittaja Reiska87 »
Minulla on tavallaan samanlainen ongelma, mutta MacBookin kanssa. Nimittäin magsafen päässä tuntuisi olevan kosketuksen kanssa ongelmia. Magsafe pitää aina asettaa koneeseen tietyin päin, jotta kosketus syntyy. Eilenkin tulin kotiin, niin huomasin magsafen valon olevan pimeänä, vaihdoin liittimen toisinpäin ja lataus jatkui. Johtoa taivuttamalla huomaa, että valo syttyy tietyssä kulmassa.
Ajattelin kyllä kysellä asiaa Systemasta tai soitella applelle, takuuseen luulisi menevän. Tuollaiset kosketusviat arvatenkin pahenee ajan kanssa, pitänee toimia ennen kuin magsafe lopettaa lataamisen kokonaan.![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ajattelin kyllä kysellä asiaa Systemasta tai soitella applelle, takuuseen luulisi menevän. Tuollaiset kosketusviat arvatenkin pahenee ajan kanssa, pitänee toimia ennen kuin magsafe lopettaa lataamisen kokonaan.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Macbook 15" retina, late 2013
-
Viesti Kirjoittaja bp »
Se että valo ei pala, johtuu siitä että se magsafen pään liitin on menossa rikki. Mulla pätki ihan samalla lailla kuukauden verran ja nyt huomasin että se oli sulanut koko johdon pää ja piuhat näky sisältä. Samoja oireita löytyy muilta netistä. Esim tässä samannäköinen piuha kun minulla:
http://arstechnica.com/journals/apple.a ... /6/26/4449
Hittejä löytyy myös paljon hakusanalla "magsafe meltdown".
Oma koneeni on macbook ja ensimmäistä erää, joten takuu on mennyt umpeen jo puoli vuotta sitten. Soitin applelle ja sanoivat että ensi viikolla joku palaa asiaan, että meneekö jatkettuun takuuseen vai ei.
Yllättävän pahastikin joillain sulanut toi. Onneksi toi virta piuhan päässä kuitenkin sen verran heikkoa ettei ehkä tulipaloa saa syttymään.
Yritin hakea ongelmaa täältä, mutta näyttää että olen ainoa. Olenko?
http://arstechnica.com/journals/apple.a ... /6/26/4449
Hittejä löytyy myös paljon hakusanalla "magsafe meltdown".
Oma koneeni on macbook ja ensimmäistä erää, joten takuu on mennyt umpeen jo puoli vuotta sitten. Soitin applelle ja sanoivat että ensi viikolla joku palaa asiaan, että meneekö jatkettuun takuuseen vai ei.
Yllättävän pahastikin joillain sulanut toi. Onneksi toi virta piuhan päässä kuitenkin sen verran heikkoa ettei ehkä tulipaloa saa syttymään.
Yritin hakea ongelmaa täältä, mutta näyttää että olen ainoa. Olenko?
-
Re: PowerBook ja sen muuntaja
Viesti Kirjoittaja Sean80 »
Tänään meni MacBookin virtalähde lopullisesti rikki. Viikon se pätki ja tänä aamuna hengetön (ledi palaa hyvin hennosti vihreänä). Mitään sulamisia ei kuitenkaan vielä näy.
Ei muuta kuin Tectorilta uusi - 79€, kiitoosh!
Ei muuten löytynyt 60W:n virtalähteitä, mutta takasivat, että 85W:n virtalähde toimii ihan yhtälailla, eikä aiheuta muita sivuoireita. Ei kait sitten...
Menikö bp muuten sinulla takuuseen tuo? Mun kone on muistaakseni nelisen vuotta vanha, joten en usko, että omani olisi enää mennyt takuuseen.
Ei muuta kuin Tectorilta uusi - 79€, kiitoosh!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Menikö bp muuten sinulla takuuseen tuo? Mun kone on muistaakseni nelisen vuotta vanha, joten en usko, että omani olisi enää mennyt takuuseen.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka