Elikkä...Levytyökalu herjaa oikeuksien korjauksen jälkeen seuraavaa?
2007-11-04 16:49:24 +0200: Varoitus: SUID-tiedostoa ”System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent” on muokattu eikä sitä korjata.
mulla leopardin asennuksen jälkeen asennuslevyn oma levytyökalu ei pysty korjaamaan tai edes tarkistamaan oikeuksia. "Aliohjelma raportoi virheestä" Onko yleistä?
Ärmy kirjoitti:mulla leopardin asennuksen jälkeen asennuslevyn oma levytyökalu ei pysty korjaamaan tai edes tarkistamaan oikeuksia. "Aliohjelma raportoi virheestä" Onko yleistä?
Ei ole yleistä muttei tavatontakaan. Ilmeisesti ajoit Levytyökalun normaalisti kone kovalevyltä käynnistettynä. Silloin Levytyökalu ei aina pysty kaikkea korjaamaan käynnistyslevyltä.
Tee tämä legendaarinen temppu: Käynnistä kone Leopardin DVD asemassa ja pidä c-näppäintä pohjassa. Älä mene asennukseen vaan valitse Lisäohjelmista Levytyökalun ja korjaapa nyt levy. Kokeile vielä toistamiseen vaikka menisi ensimmäisellä kerralla läpi. Kerro kuinka kävi.
Eipä onnistu oikeuksien korjaus täälläkään. Ei käynnistyslevyltä, eikä ulkoiselta levyltä, eikä asennus DVD:n levytyökalulla. 10.5.1 päivitys ei korjannut tilannetta miksikään, eikä muuten puhdas uudelleen asennuskaan.
Oikeuksienkorjaus yrityksen jäljiltä jää "installdb" niminen prosessi kummittelemaan ja nostaa prosessori kuorman 100%.
Koneena iMac G5.
Viimeksi muokannut EP, 15.11.2007 klo 22.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla päivityksen jälkeen alkoi oikeuksien korjaus pelittämään. Tosin oikeuksien korjaus kestää semmoiset 10min mutta eipä tuosta haittaa ole. Minusta tuntuu, että tuo installdb on tuo levynkorjaus prosessi. En kyllä ole varma mutta luulisin näin..
sas1 kirjoitti:Valaiskaa joku fiksu mitä tämä tarkoittaa
Elikkä...Levytyökalu herjaa oikeuksien korjauksen jälkeen seuraavaa?
2007-11-04 16:49:24 +0200: Varoitus: SUID-tiedostoa ”System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent” on muokattu eikä sitä korjata.
Oikeuksien korjaus ei toimi vaikka boottaa levyltä...
Itse levy edelleen kunnossa.
Voisikohan tää olla Kingston 1Gt muistiongelma? Safari nimittäin kaatuu muutaman minuutin välein. Yleensä sivua scrollatessa, joskus muuten vaan. Epäilen muistia. (HW-testin mukaan siis sekin kunnossa?) Hiukan masentaa jo, kovin puuceemäistä käytöstä.
Ärmy kirjoitti:Oikeuksien korjaus ei toimi vaikka boottaa levyltä...
Itse levy edelleen kunnossa.
Voisikohan tää olla Kingston 1Gt muistiongelma? Safari nimittäin kaatuu muutaman minuutin välein. Yleensä sivua scrollatessa, joskus muuten vaan. Epäilen muistia. (HW-testin mukaan siis sekin kunnossa?) Hiukan masentaa jo, kovin puuceemäistä käytöstä.
Dvd:ltä bootattuna ei kannata oikeuksia korjailla. Korjaa pelkkä levy levytyökalulla.
Mitäs sanoo jos boottaat singe user modeen. Bootti omppu+s pohjassa. Mustale ruudulle sbin/fsck -fy niin monesti että ilmoittaa disk ok..
Jos ei tuo auta niin Diskwarrior tai uudestaan asennus- formatointi on apu.
kokeilin tuota. levy ok. Safarin kaatuilu on jo sietämätöntä. tätä viestiä kirjoitettaessakin jo kaksi kertaa. noin 1-2 minuuttia voi selata, sitten rantapallottaa ja kaatuu. Kone 12" PB 1 Ghz, seagaten 120 G levy ja kingstonin 1 G palikka + airport. Levyn oikeuksia en pääse korjaamaan, aina tulee virhe. Voikos sen tehdä single tilassa? Osaisiko joku tulkita crashin virhekoodeja? Jos jotain valoa saisi tähän. HW test ilmoittaa kaiken olevan kunnossa emoa myöten.
Kiitos vinkistä. Latasin siis kokeeksi operan. kohta nähdään miten käy. Kävi mielessä, voisiko koneen lämpenemisellä ola tekemistä sen mukkailun kanssa? Onko mitään päätetemppuja, joilla voi testailla levyä, muistia tms. syvemmin? Tää Seagate on käytännössä uusi levy.
joo tein. Levy oli kunnossa. (Disk warrioria mulla ei olekaan)
kokeiin siis asentaa myös operan: sama juttu
Toisen käyttäjän lisäys + nuo muut: sama juttu. kaatuilee.
Ajoin sitten äsken vielä hardware testin uudestaan, meni puhtaasti läpi.
ongelma ilmenee useiten silloin, kun scrollaa vierityspalkista.
Aivan kuin kaatuilu lievästi korreloisi macin lämpötilaan, mutta saatan kuvitella. Ja laitetestissä mylly ehtii tietenkin sopivasti jäähtyä... Juotosvika tms? Kokeilen vielä airportin sijasta piuhaa.