Olen tehnyt pientä dvd-projektia iDVD:llä, lähinnä valmiin templaten ja ohjelman yksinkertaisuuden takia. Materiaalina on parin minuutin pätkä 720p hd-resoista Premierestä tuotua kuvaa, sekä lyhyempiä pienempiresoluutioisia pätkiä.
iDVD hyytyy yrittäessäni viedä projektia ohjelmasta ulos. Ei onnistu dvd:lle polttaminen, video_ts-kansiksi muuntaminen, eikä edes levykuvan luominen. Ikuinen rantapallo jää noin puoleen väliin vientiä. Ei pääse Finderiin, eikä edes force quit ikkunaan. Kone pyöritteli rantapalloa yön yli, eli en usko että olen ollut liian hätäinen.
Peruskikkoja .plistin poistamista ja oikkareiden korjausta olen kokeillut, onko fiksausideoita? Tai löytyykö keneltäkään tietoa mikä jäätymisen aiheuttaa...
Kokoonpanona on uusi MBP, 10.5.1 ja iDVD '08.
iDVD hyytyy poltossa ja viennissä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iDVD hyytyy poltossa ja viennissä
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Jooh, yön yli raksutteli. Se vaan kaataa koko muunkin koneen samalla, mikään muukaan ei vastaa. Classicmainen totaalijäätyminen hiiren liikkuessa mutta muuten koneen ollessa jumissa...AppleFarmer kirjoitti:Kokeile jättää se vaikka yön yli puuhastelemaan.
Edit: eli siis juuttuu valikkojen käsittelyyn, kohtaan Mallinnan valikon videoaineistoa... Aikaa on jäljellä 15 minuuttia. Annan nyt rantapallon pyöriä iltaan asti ja katson tilannetta sitten uudestaan...
-
Eipä toimi ei. Projekti oli ja meni, mutta olisi tuo kiva saada kuntoon vastaisuuden varalta. Kaataa siis koko koneen, ei tule kernel panicia vaan totaalinen jäätyminen...
Kaipa sitä pitää jättää vaan joskus kun on itse muualla kone jauhamaan pariksi päiväksi, sillä netissä näkyy kommentteja että iDVD saattaa olla kohtuuttoman hidas... Täytyypä ruveta etsimään korvaajaa, sillä on melko turhauttavaa antaa ohjelman vallata koko kone hyödyttömäksi. Mitään ei siis pysty tekemään samaan aikaan.
Kaipa sitä pitää jättää vaan joskus kun on itse muualla kone jauhamaan pariksi päiväksi, sillä netissä näkyy kommentteja että iDVD saattaa olla kohtuuttoman hidas... Täytyypä ruveta etsimään korvaajaa, sillä on melko turhauttavaa antaa ohjelman vallata koko kone hyödyttömäksi. Mitään ei siis pysty tekemään samaan aikaan.
-
Samaa hätää,apua kaivataan
Viesti Kirjoittaja pekorte »
Hei,
Täällä sama ongelma iDVD:n kanssa. Hyytyy mallintaessaan valikoita(Rendering menu). iDVD asennettu mukana tulevilta tigerin levyiltä. Kaikki päivitykset haettu.
Koneena MBP 2.2 GHz 4GB ram, käyttiksenä 10.5.1
Onko kukaan löytänyt ongelmaan ratkaisua?Ilmeneekö edes muilla?
t.PErttu
EDIT: Olen tehnyt projektin ibookillani, sillä poltto/ onnistui moitteettomasti.
Täällä sama ongelma iDVD:n kanssa. Hyytyy mallintaessaan valikoita(Rendering menu). iDVD asennettu mukana tulevilta tigerin levyiltä. Kaikki päivitykset haettu.
Koneena MBP 2.2 GHz 4GB ram, käyttiksenä 10.5.1
Onko kukaan löytänyt ongelmaan ratkaisua?Ilmeneekö edes muilla?
t.PErttu
EDIT: Olen tehnyt projektin ibookillani, sillä poltto/ onnistui moitteettomasti.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka