Haukkasin oman palani omenasta ja hommasin itselleni uuden Macbookin. Kone on ollut nyt 9 päivää ja päällisin puolin olen ollut hyvinkin tyytyväinen (entinen Windows/PC käyttäjä).
Pahoitteluni jos aihe on (ainakin osin) väärällä foorumin alueella. Mutta. Kone on kaatunut jo useita kertoja. En tiedä johtuuko tämä Leopardin keskeneräisyydestä vai mistä. Olen päivittänyt Leon 10.5.1:ksi. Nämä kerrat nyt ainakin muistan:
1. kerran kaatui, kun herätin näytön unesta. Näytönsäästäjä jumitti näytössä eikä mitään tapahtunut.
2. kerta liittynee Wordiin (2004), Word kaatui kaksi kertaa putkeen ja toisen kaatumiskerran jälkeen OSX ystävällisesti kehotti käynnistämään koneen uudestaan
3. kerran OSX pyysi jälleen käynnistämään koneen uudestaan, vaikka ei tainnut olla muita kuin iTunes ja Camino päällä.
4. kerran näppäimistö ei toiminut missään ohjelmassa, en ole ihan varma oliko jotain 3rd party ohjelmia päällä (ei mielestäni).
Muita ongelmia/omaa kädettömyyttä
1. Saako koneen käynnistysääntä mistään pois päältä?
2. Saako hiiren kursorin ulkonäköä vaihdettua mistään? (ei välitöntä tarvetta, mutta olen tottunut säätään pieniäkin asioita Windowsissa)
3. Minulla on roskakorissa kansio, jota en saa poistettua koska se on lukittu. Kansio on peräisin Windows ajoilta enkä ole mielestäni lukinnut mitään. Mutta miten saan sen lukituksesta pois? En saa siirrettyä sitä enää pois roskiksestakaan. Eikä puolionneton roskis osaa poistaa kuin kaikki tiedostot kerralla tai ei mitään.
4. Saako Dockin harmaata taustaa poistettua?
Muita huomioita:
- Käynnistäessäni konetta eilen painoin vahingoss esciä tai jotain muuta nappia pohjassa useamman sekunnin, ja kone meni johonkin Biossin tapaiseen tilaan, jossa sai tarkistaa mahdolliset viat koneessa. Mitähän nappia painoin? Ja onko tuosta toiminnosta mitään hyötyä vai onko se lähinnä huollolle suunnattu?
- Tilasin itseasiassa tämän koneen kanssa toisenkin AppleStoresta. Ostin ne eduhinnoin itselleni ja tyttöystävälleni, jotka siis molemmat olemme opiskelijoita. Storen sivuilla mainittiin, että oikeus ostaa eduhintainen kone on mahdollista vain 1 kone/lukuvuosi/hlö. Ostin kuitenkin siis 2 konetta eikä kukaan missään vaiheessa kysynyt/huomauttanut mitään. Mietin vain kuinkahan moni ei-opiskelija käyttää tätä härskisti hyväkseen