Joo, nyt löyty. Wiev-valikosta details, silloin näkyy myös se tärkeä tieto: "RGB EPS", cmykit vain "EPS"
Eli summa summarum: Freehandin "Collect for output" (jota olen käyttänytkin) ja sitten toi PS:n browse, joka tosiaan tuolla näyttää myös ton RGB:n. Onhan toi browse kuitenkin nopeampi tapa, kuin avata kaikki kuvat. Kiitoksia aktiivisuudesta kaikille.
Tässä minusta on juuri tämän Hopeaompun erinomaisuus. Ainakaan meikäläinen ei ehdi (eikä enää viitsikään) perehtyä ohjelmien kaikkiin mahdollisuuksiin. Silloin on hienoa, kun voi kysyä onko kavereilla joku parempi ja nopeampi tapa edetä. Tällöin voi tulla "tyhmiäkin" kysymyksiä. Mulla ainakin on oma urautunut tapani tehdä näitä juttuja. Ja kun näin pienyrittäjänä on talon ainoa Macisti ei hedelmällistä vuorovaikutustakaan pääse syntymään.
Väritilan tarkistus Photoshopissa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
-
Re: Väritilan tarkistus Photoshopissa
Viesti Kirjoittaja Opa »
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Ei saakeli sittenkään...
Ny kun tarkemmin kattelen noita Browsen tietoja niin se RGB-maininta siinä epsin yhteydessä onkin mun itse testitiedostolle antamani nimi. Sensijaan väriavaruuden kohdalla on maininta "untagged"
Pitäiskö tallennusvaiheessa tehdä jotain eri tavalla...?
Ny kun tarkemmin kattelen noita Browsen tietoja niin se RGB-maininta siinä epsin yhteydessä onkin mun itse testitiedostolle antamani nimi. Sensijaan väriavaruuden kohdalla on maininta "untagged"
Pitäiskö tallennusvaiheessa tehdä jotain eri tavalla...?
-
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
Koita nyt tutkia niitä asetuksia, kyllä se vastaus sieltä löytyy.
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan.
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan.
DTP-orja
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Tottakai ideaali olisi se, että painot huolehtisivat RGB-avaruuden konversiosta profiilien mukaan, tämä on kuitenkin viisasta ohittaa utopiana; painot haluavat vastuun pois itseltään eli erotellun aineiston.
Ratkaisuja ei ole montaa. FlightCheck on kallis, mutta hyvänä puolena on, että se zekkaa lähes kaiken tarpeellisen resoluutioista väreihin ja fontteihin, lähes kaikista mahdollisista ohjelmista, PDF:stäkin. FC on ammattimiehen valinta (paremman puutteessa) – ohjelmiston tekijä, Markzware, on valitettavasti lähes yhtä syvältä kuin Quark.
FC on graafikon avain hyviin painosuhteisiin. Ohjelmasta on ilmainen light-versio.
Ratkaisuja ei ole montaa. FlightCheck on kallis, mutta hyvänä puolena on, että se zekkaa lähes kaiken tarpeellisen resoluutioista väreihin ja fontteihin, lähes kaikista mahdollisista ohjelmista, PDF:stäkin. FC on ammattimiehen valinta (paremman puutteessa) – ohjelmiston tekijä, Markzware, on valitettavasti lähes yhtä syvältä kuin Quark.
FC on graafikon avain hyviin painosuhteisiin. Ohjelmasta on ilmainen light-versio.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Taitaisi tässä kuva-asiassa olla se vanha konsti parempi eli kuva tulee diana joka erotellaan kunnon skannerilla huomioonottaen painon vaatimukset. Vedosvaiheessa sitten tulisivat ne mahdolliset korjausohjeet kuvan sävyjen suhteen. Meilläkin skanneri on jo vuosia ollut lähes käyttämättömänä vaikka sen tuottama erottelujälki on juuri sitä mitä painoon tarvitaan. Mutta se taitaa olla historiaa, ikävä kyllä. Hintakysymys tietysti on yksi pointti. Ammattilaisen erottelu maksaa mutta myös tulos on sen mukainen. Jotkut asiakkaat lähettävät yhä dioja koska tietävät että kunnon erottelulla saadaan tuotteelle sitä mainosarvoa jota se erottuakseen tarvitsee. Siinä digipokkarin jpg-originaali jää kauas. Tosin myös hinta nousee ylemmäksi.
DTP-orja
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Tässä viikonloppuna PowerMacin kanssa "tarinoitiin" siitä näyttääkö Photoshopin Browse-toiminto MYÖS EPS-kuvan väriavaruuden.
Nyt kun pääsin tänne työkalun ääreen otin Browseen kansiollisen kuvia. Noista uudemmista CS:llä epsatuista kuvista ei näytä. Joukossa on joku vanhempi kuva (ehkä PS kolmosen ajoilta) ja siitä kaivattu tieto on.
Eli epsaus tai cmykkaus vaiheessa täytyis tehdä jotain eri tavalla. Onko kellään heti käsitystä siitä mitä?
Nyt kun pääsin tänne työkalun ääreen otin Browseen kansiollisen kuvia. Noista uudemmista CS:llä epsatuista kuvista ei näytä. Joukossa on joku vanhempi kuva (ehkä PS kolmosen ajoilta) ja siitä kaivattu tieto on.
Eli epsaus tai cmykkaus vaiheessa täytyis tehdä jotain eri tavalla. Onko kellään heti käsitystä siitä mitä?
-
Jospa avaisit työssäsi käyttämäsi kuvat ja muuttaisit väritilan CMYK:ksi. Näkisit myös missä mennään.
DTP-orja
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Aivan, avaamallahan se ratkeeaa. Mutta alkuperäinen kysymykseni kuuluikin näin: " Eli, onko tiedostojen avaamista helpompaa tapaa nähdä kuvien väritila? Browsekaan ei sitä mielestäni kerro." Hain siis nopeaa tapaa tehdä vielä kerran tsekkaus, että kaikki on ok. ennen kuin painan "send"nappia. Browse olisi ihan hyvä, mutta kuten kerroin jostain syystä se ei mulla EPSien-väriavaruutta näytä. Kerroit aiemmin, että sulla näyttää. Eli mun täytyy tutkia mistä se johtuu.
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Eipä näy mullakaan Photarin CS-version FileBrowserilla. Tosin kaikki EPS-muotoiset ovat FreeHand-piirroksia, jotka olen alun alkaenkin tehnyt CMYK-tilassa. Voisko olla, että Ps CS:stä tuo olis jäänyt pois? Adobe katsoo EPS-muodon "historian painolastiksi"?
Jossain "Vanhoja Toitä"-CD:illä saattais löytyä pikseligrafiikkaa EPS:einä, mutta jo useamman vuoden ajan olen tallentanut (ja painoon lähettänyt) kaikki kuvat JPEG-, TIFF-, tai PSD-muodossa.
Jossain "Vanhoja Toitä"-CD:illä saattais löytyä pikseligrafiikkaa EPS:einä, mutta jo useamman vuoden ajan olen tallentanut (ja painoon lähettänyt) kaikki kuvat JPEG-, TIFF-, tai PSD-muodossa.
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Olisko se pieni "vinkki" että jättäkää ne epsit pois ja viekää dokumentti .psd:nä... InDesigniin...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Tuota noin...ysikäyttiksessä mulla tiedot näkyy myös finderissa kun ottaa kuvasta yleistiedot omppu+i, myös epsistä.
DTP-orja
-
Viesti Kirjoittaja Sorjonen »
Hae kokeiltavaksi iView MediaPro v1.2
http://www.iview-multimedia.com/
Avaa ohjelma - raahaa ja pudota kuvakansio.
Näin iView:n jo vuosia sitten ja se näyttää kehittyneen. Kokeillessani huomasin omistavani CD-ROM -levyn, jossa on useimpien Macintoshien käyttöliittymä-äänet. Nyt tarvittaisiin vain neuvoja, miten niistä saisi kännykkään soittoääniä...
http://www.iview-multimedia.com/
Avaa ohjelma - raahaa ja pudota kuvakansio.
Näin iView:n jo vuosia sitten ja se näyttää kehittyneen. Kokeillessani huomasin omistavani CD-ROM -levyn, jossa on useimpien Macintoshien käyttöliittymä-äänet. Nyt tarvittaisiin vain neuvoja, miten niistä saisi kännykkään soittoääniä...
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Hain ja kokeilin. Tekee juuri sen mitä peräänkuulutin. Hieno homma. Hassua vaan, että ohjelma näyttää aivan Photarin Browselta - kyllä Photarin/browsenkin "kuuluisi" toi informaatio antaa.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka