Juu, niinhän tässä tapauksessa tehtiinkin. Eikä kuvan muuten tarvitse olla epsi, tiffeissä tuo syväyspolku toimii kivasti myös. Ite ainakaan en käytä epsejä lainkaan nykyään.Omenainen kirjoitti:Mä kyllä syväisin kuvan joko polkutyökalulla tai taikasauvalla riippuen kuvasta (helpoin tapa) ja epsaisin kuvan photarissa. Tulee meinaan aina oikein ja varmasti eikä taatusti mitään laatikoita. Eikä tarvii friikussa mitään asetuksia käydä katselemassa (jep, olen helpoimman tien kulkija...)
fotarista freehandiin
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Lorem ipsum
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Onko joku syy miksi et käytä enää epsejä?Sparta kirjoitti: Juu, niinhän tässä tapauksessa tehtiinkin. Eikä kuvan muuten tarvitse olla epsi, tiffeissä tuo syväyspolku toimii kivasti myös. Ite ainakaan en käytä epsejä lainkaan nykyään.
Minä käytän, koska Friikussa ei uskalla pitää värinhallintaa päällä ja tästä seuraa se, että CMYK-tiffit näkyvät luonnottoman räikeinä. Ja eikös epsistä tule Friikkuun vain erillinen lo-res näyttökuva joka ei kuormita ohjelmaa niin paljon. Vaikka eihän se epsin näyttökuvakaan kyllä mikään kaunis ole.
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
No, itse asiassa sen vuoksi että käytän sekä pc:tä että maccia molempia, ja pc:ssä macciepsien preview-kuva ei näy. Tai jotain tällasia probleemia oli, ja huomasin kaikenkaikkiaan että tiffit toimivat paremmin.Opa kirjoitti: Onko joku syy miksi et käytä enää epsejä?
Minä käytän, koska Friikussa ei uskalla pitää värinhallintaa päällä ja tästä seuraa se, että CMYK-tiffit näkyvät luonnottoman räikeinä. Ja eikös epsistä tule Friikkuun vain erillinen lo-res näyttökuva joka ei kuormita ohjelmaa niin paljon. Vaikka eihän se epsin näyttökuvakaan kyllä mikään kaunis ole.
Mä käytän kyllä freehandissa värienhallintaa, näyttää kyllä muuten tosi pahalta kuvat juu ruudulla. Tuo kuormitushyöty epsissä saattaa olla, mutta onhan freehandissa muutenkin hyvät ominaisuudet tuohon millasella resoluutiolla kuvat näytetään.
Lorem ipsum
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka