Arvotaan kysymys tähän ketjuun. Kyse on digitaalikuvien automaattisesta siirtämisestä kamerasta tai muistikortilta koneeseen.
Mulla on useita kameroita käytössä. Mm. digijärkkäri, digipokkari sekä iPhone.
Tällä hetkellä olen valinnut automaattiseksi kuvansiirto-ohjelmaksi Nikon Transfer. Syy on se, että se käyttäytyy järkkärin kanssa miellyttävästi: osaa tehdä päivämäärällä varustetut kansiot haluttuun paikkaan, kopioi kuvat ja unmounttaa levyn. Tämä siis kortinlukijan kautta.
Se ei kuitenkaan osaa toimia pokkarin kanssa täydellisesti, vaan jättää RAWit kokonaan kopioimatta. Samoin iPhonen kanssa se pomppaa tietysti joka kerta kun kytken iPhonen synkkaamaan.
Eli tähän pitäisi saada hieman parempi ratkaisu:
Järkkäri saisi edelleen toimia Nikon Transferilla (mikäli ei löydy samoja toimintoja sisältävää ohjelmaa), pokkari pitäisi saada toimimaan myös RAWeilla ja iPhone voisi vaikka jäädä ilman automaattista siirtoa.
Olisiko:
a) yhtä ohjelmaa joka hanskaisi tämän kaiken
b) ohjelmaa, joka osaisi haistella mikä kamera/kortti on käytössä ja jakaisi toiminnon halutulle ohjelmalle.
Kiits.
Kuvien automaattinen siirto eri kameroilta eri ohjelmilla
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Kuvien automaattinen siirto eri kameroilta eri ohjelmilla
Viesti Kirjoittaja d-cel »
Samantyylisiä ongelmia löytyy myös mutta toiminta menee niin että kun kytken digikameran näppäimistön usb paikkaan niin iphoto herää ja haluaa ladata kuvat. Kun taas kytken usb:n suoraan koneeseen niin photo saattaa herätä ja kun kuvia alkaa lataamaan niin yhteys pätkii ja katoaa. Kuvien lataus keskeytyy vähän väliä eikä mene loppuun asti. Onko tuohon jotain ratkaisua? Ongelma tuli esiin kun vaihdoin langattoman näppiksen jossa ei ole usb paikkaa ja ainoa vaihtoehto on liittää kamera suoraan koneen takaosaan.
"on olemassa kolmenlaisia ihmisiä, ne jotka osaavat laskea ja ne jotka eivät osaa"
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
d-cel, näppiksen usb-hubissa ei ehkä riitä tarpeeksi virtaa kameralle.
Kuvien siirtämiseen suosittelen jokaisesta Macista löytyvää Kuvansiirtäjä-ohjelmaa... käytän itse sitä, en ole innostunut noista kameroiden omista ohjelmista koskaan enkä iPhotoakaan käytä. Kuvansiirtäjän saa asetettua automaattisesti aukeamaan, kun kamera/kortinlukija kytketään, voi valita mihin siirtää ja mitä, ja muutenkin homma pelaa sillä hienosti.
Kuvien siirtämiseen suosittelen jokaisesta Macista löytyvää Kuvansiirtäjä-ohjelmaa... käytän itse sitä, en ole innostunut noista kameroiden omista ohjelmista koskaan enkä iPhotoakaan käytä. Kuvansiirtäjän saa asetettua automaattisesti aukeamaan, kun kamera/kortinlukija kytketään, voi valita mihin siirtää ja mitä, ja muutenkin homma pelaa sillä hienosti.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mä nimeän suoraan kortilla kuvakansion kuvaussession nimellä ja tipautan sen Kuvat-kansioon, joka sijaitsee ulkoisella FW-levyllä. Imppaan sitten Lightroomiin kun on sopiva sauma. Kai mä olen vanhanaikainen.
-
Viesti Kirjoittaja d-cel »
öö... siis bugsbunny... kuvien siirto onnistuu siis näppäimistön usbilla muttei macin takana olevalla usbilla... virtaa kai sieltä pitäs saada tarpeeks? Ja näppis on siis peruslankanäppis millä toimii.
"on olemassa kolmenlaisia ihmisiä, ne jotka osaavat laskea ja ne jotka eivät osaa"
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kokeilin nyt vielä kerta tuota Kuvansiirtäjää, etten puhu ihan palturia.BugsBunny kirjoitti:Kuvien siirtämiseen suosittelen jokaisesta Macista löytyvää Kuvansiirtäjä-ohjelmaa... käytän itse sitä, en ole innostunut noista kameroiden omista ohjelmista koskaan enkä iPhotoakaan käytä. Kuvansiirtäjän saa asetettua automaattisesti aukeamaan, kun kamera/kortinlukija kytketään, voi valita mihin siirtää ja mitä, ja muutenkin homma pelaa sillä hienosti.
Eli vertailu Kuvansiirtäjän ja Nikon Transferin välillä
Muuten suurin piirtein samat toiminnot mutta:
* NT tekee pyydettäessä alikansion jokaiselle siirrolle (en löytänyt tätä KS:stä)
* NT:ssä kortti/kamera voidaan unmountata halutessa siirron jälkeen (ilmeisesti toteutettavissa Applescriptilla KS:ään)
* NT osaa halutessa kopioida vain aikaisemmin kopioimattomat kuvat
Valitettavasti siis Kuvansiirtäjässä ei ole ratkaisuja alussa esittämiini ongelmiini.
---
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
OK. No oisko koneen takana oleva väylä sökö? Emmä tiiä.d-cel kirjoitti:öö... siis bugsbunny... kuvien siirto onnistuu siis näppäimistön usbilla muttei macin takana olevalla usbilla... virtaa kai sieltä pitäs saada tarpeeks? Ja näppis on siis peruslankanäppis millä toimii.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka