....esim.(digi)kuvasta,niin että poistettu osa näkyy läpinäkyvänä siirrettynä esim. Illuun?
-Mitkä ovat vaihtoehdot, kuinka tallennus käy ym.
-Kiitos etukäteen!
Photoshop CS3 ja esim. taustan poisto kuvasta...
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Photoshop CS3 ja esim. taustan poisto kuvasta...
Viesti Kirjoittaja PeteQ »
-
Re: Photoshop CS3 ja esim. taustan poisto kuvasta...
Viesti Kirjoittaja wanders »
Yleisesti (?) käytetty menetelmä on käyttää Photarin työkaluja ja poistaa kuvasta kaikki se, minkä haluaa olla näkymätön (Photari näyttää tämän ns. shakkiruudukkona eli harmaa-valkoisena alueena). Yksinkertaisin tapa on käyttää pyyhekumia. Taustan poistaminen ei tosin onnistu, jos kuvassa on vain yksi taso / layer, joka on lukittu. Lukituksen poisto onnistuu esim. kaksoiskilkkaamalla layer-ikkunassa Background-layeria ja nimeämällä se uudestaan.
Sitten vain tallennus Photoshop-muodossa ja haetaan kuva Illustratoriin tai InDesigniin.
Sitten vain tallennus Photoshop-muodossa ja haetaan kuva Illustratoriin tai InDesigniin.
---
-
Viesti Kirjoittaja johnh »
Mä en ymmärrä niitä jotka poistaa taustoja pyyhekumilla. Homma kannattaa tietenkin tehdä maskilla jos sen osaa. Saa katsos korjailtua vielä syväystä jälkeenpäin. Ja löytyy sieltä vektorimaskikin jos kynällä syvää. Ja nekin saa lisäksi käyttöön yhtäaikaa. Ja tallennus .psd:ksi kuten wanders kertoi ja Placella Illuun.
-
Viesti Kirjoittaja PeteQ »
...mutta kun ei aukea oikein Illuun!
Tausta on poistettu juuri noin!
Tausta on poistettu juuri noin!
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Onks tallennusmuoto varmasti PSD? Ja Layers-ruksi ruksattuna?
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Trai trai trallallaa, pyyhekumi mainittiin asian yksinkertaisimmaksi toteutusvaihtoehdoksi. Ei tarttee menettää yöunia että siellä se wanders hinkuttaa taustoja pyyhekumilla. Lyhyt ja ytimekäs ohje henkilölle, jonka osaamistasosta ei ollut mitään tietoa.johnh kirjoitti:Mä en ymmärrä niitä jotka poistaa taustoja pyyhekumilla. Homma kannattaa tietenkin tehdä maskilla jos sen osaa. Saa katsos korjailtua vielä syväystä jälkeenpäin. Ja löytyy sieltä vektorimaskikin jos kynällä syvää. Ja nekin saa lisäksi käyttöön yhtäaikaa. Ja tallennus .psd:ksi kuten wanders kertoi ja Placella Illuun.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
---
-
Mä jo ajattelin että sä käytät pyyhekumia...huh! ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Elkää pyyhekumia käyttäkö, varsinkin LCD-näyttöjen pinta tykkää huonoa... 

www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Miksei nyt pyyhekumiakin voisi käyttää jos on simppeli homma ja vakaa käsi. Saahan sen peruttua. Tottakai (pika)maskilla on sitten enemmän väsäysvaraa.
Mä olen muuten kaipaillut sellaista työkalua, jolla voisi kumittaa/maskata syväysalueen reunalta esim tummat alueet pois, tai siniset alueet pois. Siis vaikkapa blondin hiusten takana olevan tumman taustan tai bluescreenin. Tähän on varmaan olemassa joku yksinkertainen työnkulku, mutta musta tuntuu että mä keksin tähän joka kerta hiukan erilaisen menetelmän. Millä tavalla teette tuon?
Mä olen muuten kaipaillut sellaista työkalua, jolla voisi kumittaa/maskata syväysalueen reunalta esim tummat alueet pois, tai siniset alueet pois. Siis vaikkapa blondin hiusten takana olevan tumman taustan tai bluescreenin. Tähän on varmaan olemassa joku yksinkertainen työnkulku, mutta musta tuntuu että mä keksin tähän joka kerta hiukan erilaisen menetelmän. Millä tavalla teette tuon?
-
Aika usein on tullut käytettyä adjustment-brusheja; burn, sponge, dodge. Jos syväys on tehty tasomaskilla niin kohteeksi voi valita maskin sisällä olevan kuvan. Syväyksen muoto ei sinällänsä muutu, mutta esim. reuna-alueilla olevia pikseleitä saa vaikkapa vaalennettua tai desaturoitua...Fixx kirjoitti:Mä olen muuten kaipaillut sellaista työkalua, jolla voisi kumittaa/maskata syväysalueen reunalta esim tummat alueet pois, tai siniset alueet pois. Siis vaikkapa blondin hiusten takana olevan tumman taustan tai bluescreenin. Tähän on varmaan olemassa joku yksinkertainen työnkulku, mutta musta tuntuu että mä keksin tähän joka kerta hiukan erilaisen menetelmän. Millä tavalla teette tuon?
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Kun haluaisin että pensseli toimis niin että se kumittais/maskais käyttäen vaikka noita "darken/lighten" moodeja. Silloin sais pensselöityä automaattisesti tumman taustan piiloon ja vaaleat kutrit jäis näkyviin. Mä viimeksi taisin valita kylmästi color rangella tummat ja pehmensin sopivasti valintaa ja kumitin pehmeällä pensselillä ne tummat pois.
-
Color Replacement Toolista vois olla apua tuohon. Siinä on ihan hyvin säätöjäkin.
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Eikös Photarin Extract-työkalu oli omistettu nimenomaan syväyksien tekemistä varten? On meinaan hiukan edistyneempi kuin joku pyyhekumilla nysvääminen.
Ohjeet vaikka täältä: http://www.youtube.com/watch?v=Y13QRSIyaJA
Ohjeet vaikka täältä: http://www.youtube.com/watch?v=Y13QRSIyaJA
An apple a day keeps the doctor away.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka