Millaiset määritykset kannattaa tehdä ensinnäkin Scribuksen yleisissä asetusmäärityksissä Värien hallinnassa ja PDF-viennin asetuksissa? Entä sitten kun tehtyä materiaalia lähdetään tekemään PDF-muotoon... Mitä PDF-viennissä oikeastaan tapahtuu, jos S:n PDF-ikkunassa vaihdetaan Väri-välilehdellä Yleiset-kohdassa vaihtoehto Näytölle/verkkoon tai Painoon. Jos valitsee painoon, niin lopputulos näytöltä katsottua on kamalaa katsottavaa. Sillä ei juurikaan ole tekemistä alkuperäisten värien kanssa. Näytölle/Verkkoon näyttää "luonnollisesti" näytöllä paremmalta, mutta mutta...
Olen yrittänyt kalibroida iMaccini näytön värit Näyttö asetusten kalibrointi-wizardilla. Onko jotain muuta määrityksiä, joita pitää ensin itse työasemalle tehdä. Minulla on Macissäni myös Windows ja siellä asennettuna MS Office Publisher 2007. Publisher osaa CMYK-värit. Olisiko se parempi valinta kuin Scribus? Scribuksen versio on 1.3.3.9. Kotitulostimeni on Canon Pixma MP810. Entä millaista PDF-formaattia tuottaa Macin Tulostuksen kautta valittava "Tallenna PDF-muotoon"? Eli jos tekisinkin koko jutun PSE:llä?
Apua - nyt olisi hyvät ja selkeät neuvot noviisille tarpeen!!