-Jossain mielessä selkeämpi käyttää, kun kirjastoa käyttää kuvien selaamiseen ja katseluun. Sanoisinko että muiden OSX ohjelmien kanssa samantyyppinen käyttöliittymä.Anghorn kirjoitti:Miksi haluat käyttää iPhotoa Aperturen rinnalla?
-iLaitteiden integraario oli ainakin ennen parempi iPhoton kanssa. Miten nyt? Ehkä nyt kun voi käyttää samaa kirjastoa ja tuolla ei ole väliä.
-Aperture tulee aina olemaan hitaampi kuin iPhoto. Ehkä jossain vaiheessa koneeni on liian hidas Aperturelle, ja joudun lopettamaan Aperturen käytön ja siirtymään iPhoton. Kuvat eivät ole minulle ammatti enkä sen takia ala konettani päivittämään.
-Otan paljon kuvia ja ehkä Aperture on enemmän minua varten, mutta minulla ei ole aikaa istua koneella editoimassa kuvia.
-Osa toiminnoista voi löytyä iPhotosta, mutta ei Aperturesta. Esim. kuvan exporttaaminen ilman location tietoa ei onnistu Aperturessa, mutta iPhotossa onnistuu (myös iPhoton selkeyden huomaa tästä):
iPhoto

Aperture

En myöskään äkkiä löytänyt miten projektissa olevia kuvia pystyy splittaamaan uuteen projektiin kuten iPhotos voi eventtejä splitata. Lisäksi kuvia voi heitellä vasemmassa laidassa olevaan Events listaan. Nythän se iCloud pukkaa iPhonesta jotain omia eventtejä, joita joutuu sitten itse järjestelemään.
-En ole nykyiseen Apertureen tutustunu kovin paljoa, niin vaikea sanoa muita perusteluja (ostin Aperturen joskus silloin kun AppStore julkaistiin ja sen sai sieltä halvalla)