Kiitän!

Viesti Kirjoittaja Jarke »
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Syntyykö tästä jokin ongelma vai mitä tarkoitat? Jos syntyy niin millainen? Itse olen siirtänyt kuvat Finderin avulla kortilta koneelle. Se on ollut mielestäni nopein tapa, kun mitään ylimääräisiä ohjelmia ei tarvitse käynnistellä.lsippu kirjoitti:-- Ja finderilla kuvien siirtoa suoraan kortilta kiintolevylle en myöskään suosittele.
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Ei sillä ole merkitystä. Muistikortit ja kuvat niissä ovat ihan samassa formaatissa mitä vaikkapa USB-tikulla. Kuulostaa lähinnä joltain virhetilanteelta.Mikael K. kirjoitti: Syntyykö tästä jokin ongelma vai mitä tarkoitat? Jos syntyy niin millainen? Itse olen siirtänyt kuvat Finderin avulla kortilta koneelle. Se on ollut mielestäni nopein tapa, kun mitään ylimääräisiä ohjelmia ei tarvitse käynnistellä.
Viesti Kirjoittaja Jarke »
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Jää kaikki ylimääräinen puljaaminen vex kun täyttää etukäteen copyrigt, metadata ym. hakukriteerit esitäytettyyn lomakkeeseen esim. Lightroomin Import photos from device ikkunasta. Tässä esimerkki mitkä esitäytän:Syntyykö tästä jokin ongelma vai mitä tarkoitat? Jos syntyy niin millainen? Itse olen siirtänyt kuvat Finderin avulla kortilta koneelle. Se on ollut mielestäni nopein tapa, kun mitään ylimääräisiä ohjelmia ei tarvitse käynnistellä.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Teet varsin monipuoliset hakukriteerit kertomasi perusteella. Täytyy opetella tekemään sama juttu vaikka minulla onkin kuvia melko vähän ja ilmeisesti eri ohjelmat. Olen tähän mennessä selvinnyt sillä, että teen kansiot päivämäärien ja nimen perusteella. Ne olen kerännyt yhteen vuosikansioon, joita täytän aina kuvausreissun jälkeen. Yhtenä päivänä tai yhdessä paikassa kuvatut kuvat ovat näin löydettävissä. Lisäksi nimeän kuvat vielä monesti erikseen, joten saman teeman kuvat löytyvät helposti Spotlightilla.lsippu kirjoitti:.Jää kaikki ylimääräinen puljaaminen vex kun täyttää etukäteen copyrigt, metadata ym. hakukriteerit esitäytettyyn lomakkeeseen esim. Lightroomin Import photos from device ikkunasta. Tässä esimerkki mitkä esitäytän:Syntyykö tästä jokin ongelma vai mitä tarkoitat? Jos syntyy niin millainen? Itse olen siirtänyt kuvat Finderin avulla kortilta koneelle. Se on ollut mielestäni nopein tapa, kun mitään ylimääräisiä ohjelmia ei tarvitse käynnistellä.
File Hadling: Käännän tästä kaikki Raw-kuvat suoraan DNG-muotoon ja määrään paikan minne kuvat siirtyvät.
Develop Settings: General - Zeroed ( näin vien kameran väriasetukset Lightroomiin eikä tarvitse hakkua että Lightroomi tekee "oudon värisiä tiedostoja")
Metadata. Tänne Copyright, Laji, Kuvauspaikka ym. tiedot ja näitä olen täyttänyt valmiiksi useita suosikki kohteille ja paikoille.
Keywords: Näitäkin hakukriteereitä olen esitäyttänyt useita kymmeniä.
Intial Preview: Esikatselun koko.
Samoja esitäyttömahdollisuuksia on myös muissa kuvaohjelmissa mutta ei finderilla suoraan siirrossa.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”