CS2 härpäkkeineen on tähän mennessä toiminut suht. hyvin, mutta nyt sen inDesign on jostain syystä hukannut työkalupalettinsa. Mistään valikosta niitä ei saa takaisin, vaikka olemme opaskirjaakin (tosin versiolle CS3) tiirailleet. Ei auta vaikka Time Macinesta etsimme canhoja inDesign-dokumentteja ja syötämme niitä ohjelmalle, niitä tehdessä paletit olivat mukana, mutta nyt ovat kadonneet.
Olen tullut siihen tulokseen, että CS2-päivitys on asennettava uudelleen ja varmaan koko roska alusta alkaen. Vaikka minullakin on yksi vanha näyttöviallinen MacBook niin pelkään kaikkia Mac-hommia. Jotenkin pärjään Windowssien ja kohtuullisesti Linuxin ja joidenkin Unixien kanssa, mutta Mac

Vaikuttaa siltä, että CS-ohjelmien yhteydessä tulee kyllä lukuisia ohjetekstejä koskien poistamista ja asentamista. Yleispiirteissään kuvittelen oikean strategian olevan seuraavan:
1. Poistetaan koneelta sekä CS2 että alkuperäinen CS. OSX-käyttiksessä sen pitäisi olla helppoa, senkun vetelee kuvakkeita roskikseen ja vielä sen tyhjentääkin. Vaikka näin kuvittelen niin tiedän ettei elämä helppoa ole ja onneksi lisäräpellysohjeita on e.m. ohjelmista vielä koneella.
2. Asennetaan Adobe CS ja sille päivitys CS2. Tarvittavat CD-loodat ovat tallella ja mukana sarjanumero- tms asialappusia. Pitäisi sujua ja luulisin sujuvan. Minulle Mac-ohjelmien asentaminen on aina mysteeriuskontoa, koska se tehdään omituisilla kuvakeoperaatioilla, joiden logiikka on minulle sumeaksi jäänyt ja ehkä siitä onkin kysymys. Olen kuitenkin joskus onnistunut CS-pakkaukset Macille syöttämään ja ehkä se sujuu nytkin.
3. Ohjelmat taatusti ehdottavat päivityksiä Netistä, mutta niitä lie turha toivoa ....