Finngraf - mitä jäi mieleen?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
19 viestiä
• Sivu 1/1
-
Osku S
Finngraf - mitä jäi mieleen?
Viesti Kirjoittaja Osku S »
Kävin eilen Finngraf messuilla Jyväskylässä. Messut taitavat olla pohjoismaiden suurin graafisen alan tapahtuma.
Muutaman näytteilleasettajan ständi jäi mieleen lähinnä hyvän demon johdosta, mutta noin yleensä messuista en paljon kostunut. Ainut asia joka jäi mieleen oli noiden suurten mustesuihkutulostimien suuri määrä.
Jotenkin tuntuu että messut on "köytyneet" kun muistoissani vertailin edellisten kertojen Finngraf messuihin. Nyt kun niitä muistelen niin "perinteisten" graafisen alan koneiden määrä oli edellisissä messuissa suurempi.
Nyt näistä messuista jäi mielle suuret mustesuihkutulosteet sekä digitaalinen painaminen, sitäkö nykyinen graafinen teollisuus on?
Muutaman näytteilleasettajan ständi jäi mieleen lähinnä hyvän demon johdosta, mutta noin yleensä messuista en paljon kostunut. Ainut asia joka jäi mieleen oli noiden suurten mustesuihkutulostimien suuri määrä.
Jotenkin tuntuu että messut on "köytyneet" kun muistoissani vertailin edellisten kertojen Finngraf messuihin. Nyt kun niitä muistelen niin "perinteisten" graafisen alan koneiden määrä oli edellisissä messuissa suurempi.
Nyt näistä messuista jäi mielle suuret mustesuihkutulosteet sekä digitaalinen painaminen, sitäkö nykyinen graafinen teollisuus on?
-
mercury
Re: Finngraf - mitä jäi mieleen?
Viesti Kirjoittaja mercury »
Sama jäi mieleen Apple Exposta. Epsonin, HP:n ja muiden valtaamilla alueilla olisi voinut erehtyä olevansa ihan muunlaisilla messuilla. Panostusta markkinointiin kai.Osku S kirjoitti:Nyt näistä messuista jäi mielle suuret mustesuihkutulosteet sekä digitaalinen painaminen, sitäkö nykyinen graafinen teollisuus on?
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
rambo
Viesti Kirjoittaja rambo »
Ihan samantapaiset kokemukset jäi mieleen. Aina vaan järeämpiä suurkuvatulostimia, toinen toistaan kauniimpia. Tämä oli kolmas kerta. Viimeksi toissa vuonna olin kaksi päivää eikä tahtonut aika riittää. Tänä vuonna 6 tuntia ja sen jälkeen olikin valmis suuntaamaan nokan kohti kotia.
Toisaalta kun tuntemus koneita kohtaan lisääntyy niin niitä ei niin kauheesti kummastele kuten menneinä vuosina.
Samoin jäi tuntemus siitä että messut olisivat vaikuttaneet suppemmilta. Joka tapauksessa katsottavaa yllin kyllin.
Hieno tapahtuma ja tuo joka toinen vuosi sykli tuntuu ihan sopivalta.
Toisaalta kun tuntemus koneita kohtaan lisääntyy niin niitä ei niin kauheesti kummastele kuten menneinä vuosina.
Samoin jäi tuntemus siitä että messut olisivat vaikuttaneet suppemmilta. Joka tapauksessa katsottavaa yllin kyllin.
Hieno tapahtuma ja tuo joka toinen vuosi sykli tuntuu ihan sopivalta.
-
PKivireki
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Olin töissä - siis kuvaushommissa. Mua vähän ihmetytti sekä suurkuvatulostimien inflaatio että mielestäni suppea pre-press -laitteiston määrä.
Mutta jotain sentään löytyi; FSI Pages -albumiohjelma on sellainen verkkopalvelu, jota olen odottanut. Nyt kotisivujen tekoon viimeinkin!
Mutta jotain sentään löytyi; FSI Pages -albumiohjelma on sellainen verkkopalvelu, jota olen odottanut. Nyt kotisivujen tekoon viimeinkin!
Black cats matter!
-
ojuni
Viesti Kirjoittaja ojuni »
Indesign cs2 kikat adoben seminaarista jäi parhaiten mieleen..
Mutta mutta.. hienot messuthan nuo olivat.
Mutta mutta.. hienot messuthan nuo olivat.
-
Mavah
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Sitäpä sitä. Siellä on tulevaisuus. Ainakin jos niiden niiden tekijät saavat päättää. Ja saavathan ne tollasella markkinointipanostuksella ne varmasti tulevat lisääntymään. Onhan se monessa kohtaa silti kätevää, että kaikki hoituu isolla printterillä.Osku S kirjoitti: Nyt näistä messuista jäi mielle suuret mustesuihkutulosteet sekä digitaalinen painaminen, sitäkö nykyinen graafinen teollisuus on?
Tulevaisuus on digitaalinen. Tätä lukiessasi todistat juuri sitä.
iMac G5 20" ja onnellinen käyttäjä. 
-
IsoTT
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Samansuuntaisia ajatuksia minulla kuin muillakin suurkuvatulostimista, niiden määrästä ja tulemisesta. Siinä onkin pähkäilemistä minkä niistä ostat jos sellaista tarvitset...
Se mitä kaikkea laserilla nykyään tehdään jäi minua suuresti kiehtomaan. Ne kolmiulotteiset styroksi tekstit ja pilarit. Pleksin, paperin ja muiden aineiden leikkaus. Nastaa!![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Adoben standilla jonkunverran seurailin demoja ja sieltä mieleen lähinnä jäi ne hetket kun sisälläni hymäilin demoilijan epäonnistumisia. Esiteltiin kuinka värienhallinta toimii hienosti, sekin demo tosin päättyi demoilijan ihmetykseen että "onkohan tässä videotykissä jotain vikaa" kun ei kuvat olleetkaan samanvärisiä niin kuin olisi pitänyt. Voi voi, itse en kehtaisi mennä mitään esittelemään jossen osaisi asiaani.
Joku ominaisuus siinä uudessa CS2:n Fotarissa oli minkä takia tuumailin että saattaisi olla hankkimisen arvoinen, mutta onneksi sen olen jo kerennyt unohtamaan niin eipä tarvitse vaivautua.
Se mitä kaikkea laserilla nykyään tehdään jäi minua suuresti kiehtomaan. Ne kolmiulotteiset styroksi tekstit ja pilarit. Pleksin, paperin ja muiden aineiden leikkaus. Nastaa!
Adoben standilla jonkunverran seurailin demoja ja sieltä mieleen lähinnä jäi ne hetket kun sisälläni hymäilin demoilijan epäonnistumisia. Esiteltiin kuinka värienhallinta toimii hienosti, sekin demo tosin päättyi demoilijan ihmetykseen että "onkohan tässä videotykissä jotain vikaa" kun ei kuvat olleetkaan samanvärisiä niin kuin olisi pitänyt. Voi voi, itse en kehtaisi mennä mitään esittelemään jossen osaisi asiaani.
Joku ominaisuus siinä uudessa CS2:n Fotarissa oli minkä takia tuumailin että saattaisi olla hankkimisen arvoinen, mutta onneksi sen olen jo kerennyt unohtamaan niin eipä tarvitse vaivautua.
-
Turmeric
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Adoben standi oli varmaan suosituin, ehkä siksi että siellä sai istahtaa. Toisaalta muutkin softademonstraatot olisivat varmasti olleet suosittuja. Niitä ei kyllä ollut, oli vain ziljoonan euron jättipömpeleitä. Maccejäkään ei näkynyt erityisen paljon.
Canonin pikkupizzat olivat OK, viini suorastaan hyvää.
Vaan M-realin kassi repesi...
(Photarin uusi perspektiivijippo "Vanishing point" on kiva. Olisin joskus jopa tarvinnut moista ominaisuutta. Ja kyllä sekin on oikeasti hyvä uutuus, että Photariin upotetut Photari-elementit säilyttävät alkuperäisen resoluutionsa.)
Canonin pikkupizzat olivat OK, viini suorastaan hyvää.
Vaan M-realin kassi repesi...
(Photarin uusi perspektiivijippo "Vanishing point" on kiva. Olisin joskus jopa tarvinnut moista ominaisuutta. Ja kyllä sekin on oikeasti hyvä uutuus, että Photariin upotetut Photari-elementit säilyttävät alkuperäisen resoluutionsa.)
It's pining for the fiords!
-
jpp
Viesti Kirjoittaja jpp »
Työantajan piikkiin tulin - näin - lähdin. Se pizza/viiniosasto jäi mieleen ja monen mainitsemat suurkuvatulostimet. Heidelbergin osastolla tuli pyörittyä ja Speedmasteria ihmeteltyä. On siinä vaan hieno painomasiina. Applen laitteita olis saanu olla esillä enemmän. Okin kassiin kertyi kaikenmoista materiaalia, pääasiassa luettavaa. Kaiken kaikkiaan ihan ok tapahtuma.
-
IsoTT
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Itse pysyin canonin pitsaosastosta kaukana sen jälkeen kun näin kuinka monta kertaa "pitsanheittelijä-mestarilla" tippui lätty maahan ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Katselin vanishing point demon, ihan hassun oloinen kieltämättä. Samoin kun sekin että illu/psd säilyttävät vektorinsa/resoluutiossa. Käytännön käytössä sitten huomaisi kuinka käytännöllisiä moiset oikeasti. Kai ne.
Katselin vanishing point demon, ihan hassun oloinen kieltämättä. Samoin kun sekin että illu/psd säilyttävät vektorinsa/resoluutiossa. Käytännön käytössä sitten huomaisi kuinka käytännöllisiä moiset oikeasti. Kai ne.
-
ojuni
-
MiniMe
-
MattiK
-
PKivireki
-
Osku S
-
dogmulder
-
PowerMac
-
Pastori
19 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka