Minulla on ollut käytössä InDesign CS, jossa en ole ottanut käyttöön mitään värinhallintaa. Tekemiini kuviin olen liittänyt Photoshopissa painon suositteleman profiilin. Kaikki painotyöt ovat onnistuneet loistavasti.
Nyt uudessa InDesign CS kakkosessa jokin värinhallinta olisi otettava käyttöön, koska ei värinhallintaa -ruksia ei ole. Mitä teen?
InDesign CS 2 Color Settings
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
InDesign CS 2 Color Settings
Viesti Kirjoittaja junior »
-
Re: InDesign CS 2 Color Settings
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Ota värinhallinta käyttöön. Tulostuksessa sitä ei tarvitse käyttää (print dialogi /Output/Composite Leave Unchanget), jos lähdeaineisto on valmiiksi oikeassa väriavaruudessa. Näin värinhallinta näkyy ainostaa "näytöllä" eikä muokkaa aineistoa tulostuksen yhteydessä. Joku viisaampi voinee tarkentaa.
Minä olen koeluontoisesti käyttänyt pienissä projekteissa rgb-kuvia & värinhallintaa pdf:n tulostuksessa. Tulokset ovat rohkaisevia.
Minä olen koeluontoisesti käyttänyt pienissä projekteissa rgb-kuvia & värinhallintaa pdf:n tulostuksessa. Tulokset ovat rohkaisevia.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Onko sinulla InDesign omana ohjelmanaan vai Creative Suiten osana? Jos jälkimmäinen niin voit synkronoida CS ohjelmien värinhallinnan Bridgestä käsin. Eli Bridge Center esiin ja sieltä ruudun alalaidasta Color Settings. Jos haluat työskentelyn olevan mahdollisimman vaivatonta InDesignin päässä niin valitse [o]europe prepress default 2[/o](tai jotain sinnepäin) niin ID ei kysele esim. profiiliristiriidoista yms. Tietysti jos työnkulkusi vaatii muunlaisia asetuksia niin sitten sen mukaisesti...
edit: Europe General Purpose 2 oli tietysti se settings-default, jota tarkoitin...
edit: Europe General Purpose 2 oli tietysti se settings-default, jota tarkoitin...
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja sarkijarvi »
Kannattaa tarkistaa ensin kunkin painon reprosta passaako värihallintaa käyttää painoon menevässä dokumentissa. Jotkut rippiohjelmistot ei oikein tykkää värihallinnasta, vaan jos pdf-dokumentissa on profiili ne yrittävät tehdä myös mustasta parempaa - ja sitten myös tekstissä on kaikki värit.
mika
mika
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka